stuiting

Started by sacredfour, May 16, 2015, 08:55 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

vervolg van:
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,48324.0.html

Gio010,
Er moet in ieder geval een poging zijn gedaan om de vordering te stuiten. Aangeven dat je niet bekent was op je oude adres is niet genoeg.

Zou je de stuitingsbrieven geanimiseerd kunnen plaatsen?
In je brief naar Lindorff geef je ook aan dat je niets van de vordering afwist.
Stuur de incassobrief!

http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47789.0.html
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

In rechte is het m.i. voldoende te stellen 'ik heb niets ontvangen'. Om wat zekerheid te verkrijgen kan Gio010 schriftelijk verzoeken om een afschrift van hetgeen waaruit in rechte zal blijken dat L op rechtsgeldige wijze de verjaring heeft gestuit, (bewijs dat er aangetekend verstuurd is)en uiteraard een verzoek indienen voor inzicht in documenten die aangeven waarop deze vordering is gebaseerd. L zal hieraan niet meewerken, maar dan betreft dit toch minimaal het buiten rechte iets doen waar Gio010 in rechte profijt van kan hebben.

Wat telt is dat de vermeende vordering van rechtswege is verjaard, en dat deze verjaring verondersteld niet rechtsgeldig is gestuit. Of dit laatste Gio010 te verwijten valt bepaalt of een beroep hierop zinvol is. Gio010 dient dus na te gaan of:
a) de vermeende stuitingsbrieven van L op zijn minst aantoonbaar verzonden zijn (bewijs aangetekend versturen), en of
b) u aantoonbaar een adreswijziging heeft verstuurd (aangetekend, bevestiging door IJ van ontvangst door reactie).
a: ja, b: nee -> probleem
a: ja, b: ja -> geen probleem
a: nee, b: nee -> geen probleem
a: nee, b: ja -> geen probleem
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Gio010

Sacredfour,

Dank je wel voor je reactie.
Je stuurd een link met een brief ? Moet ik die sturen ???
Of heb je een ander brief voor mij aub ....??

sacredfour

Ja, stuur de incassobrief.

Gio010

Goedemorgen sacredfour,

Ik ga het vandaag nog doen.
Ik zal de volgende weg laten uit de brief....

Culpa est immiscere se rei ad se non pertinenti
Qui tacet, consentit

Gio010

Nou ik heb een reactie ontvangen. Nou waren ze heel snel... Bijgaand de brief. Kan je mijn hiermee helpen aub ...? Ik weet echt niet wat ik ermee moet doen.

sacredfour

Schrijf ze dat de informatie incompleet is.  De akte van cessie is een algemene akte. Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald en dit is niet het geval. Ook is er geen kopie overeenkomst en geen kopieën van de correspondentie zoals ingebrekestelling enz.  geef ze alsnog 14 dagen om deze informatie te leveren anders is de zaak voor jouw afgedaan.

sacredfour

Nu dat ze bekent hebben gemaakt dat de vordering is gekocht, heb je het recht voor inzicht in deze(akte van cessie). Dit betreft een stille cessie die geregistreerd moet worden bij de belastingdienst of bij een notaris. Op de akte die ze jouw overlegd hebben is geen stempel van de belastingdienst te vinden. Ook zie ik geen ondertekening van een notaris. Dit document heeft dan ook helemaal geen waarde in rechte. Niet meer waarde dan wc papier.

Gio010

Dank je wel Sacredfour !

Heb je een voorbeeld brief voor mij aub....
Ik ben echt bang om iets te schrijven waar ze mij mee ophangen.

Groet,
Gio010

sacredfour

betreft: (referentienummer)

Geachte heer Dirk Klok,

Ik dank u oor uw snelle antwoord op mijn brief. 

De akte van cessie is te algemeen. Er is geen verwijzing naar een vordering.  (  Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.)  Omdat de cessie niet eerder aan mij is gemeld, moet hier sprake zijn van stille cessie. Stille cessie moet geregistreerd  worden bij de belastingdienst of  notaris.  Op de door u verstuurde kopie ontbreekt echter een stempel van de belastingdienst /notaris.  Ik verzoek u alsnog om mij een geldige akte van cessie te doen toekomen.

Bewijs dat u, Dirk Klok, voor Lindorff handelt en mag tekenen, hoeft u mij niet meer te geven.  Als winnaar van de One Lindorff Award  is duidelijk dat u voor Lindorff handelt.

Mag ik u ook nog verzoeken een kopie van de overeenkomst te sturen en alle correspondentie die betrekking heeft op deze vermeende schuld.

In het geval dat u niet binnen 14 dagen reageert, ga ik er vanuit dat u de zaak wil laten rusten.
Met vriendelijke groet
(naam, datum, plaats)

Gio010

Dank je wel Sacredfour !!!

Gio010

Beste Sacredfour,

Op advies van je is de brief verstuurd op 25 mei 2015.
Nu is het 14 dagen voorbij zonder reactie. Met deze referentie nummer.
Ze hadden een algemeen brief gestuurd waarschijnlijk naar veel mensen ivm vakantie geld dat je kon gebruiken voor je schulden.
Wat moet ik nu doen ?

Groet,
Gio010

sacredfour

Ik denk dat je niks meer van ze gaat horen, maar wacht nog even af.

Gio010

Oké dank je wel voor almje hulp.
Maar sta dan nog wel bij de BKN geregistreerd waarschijnlijk ?
Hoe krijg ik dit dan weer weg ?

Mvg,
Gio010

sacredfour

je moet de originele schuldeiser aanschrijven met het verzoek de BKR notering(als die er is!) te laten verwijderen.