Schuld verjaring

Started by Gio010, May 15, 2015, 07:36 PM

Previous topic - Next topic

Gio010

Beste heer/mevrouw,

Dacht het allemaal uiteindelijk goed geregeld te hebben maar uit eindelijk kwam van de week een brief van een deurwaarder op de mat. Deze had ik 30 juli 2012 een brief geschreven.

Geachte heer/mevrouw,
In u brief van 17 juli 2012 geeft u aan dat jullie een onderzoek gedaan bij de OBR en dat ik op de hoogte was van de vordering en schuldhulpverleningstraject door mijn eigen toedoen niet succesvol afgrond.

Zou u kunnen aan dat u mij heb gezocht. En bovendien wist ik niet van deze vordering. Voor deze vordering staat een verjaringstermijn van vijf jaar. Deze termijn is inmiddels verstreken. Nu de verjaringstermijn is verstrekken ben ik bevrijd van mijn betalingsplichten.

Ik verzoek u vriendelijk mijn schrijven binnen een week te bevestigen.

Met vriendelijk groet,
.........

Nu ik een brief heb ontvangen op 12 mei 2015.
Heel lang verhaal en alle brieven die ze hebben verstuurd. Hebben ze erbij gedaan.
Ze verwijzen mij naar het comform artikel 3:325 B.W. en 3:325 B.W.
En dat ik heb verzuimd om mijn juiste adres door te geven, wordt de verjaring gestuit.
Even heel goed gekeken tussen de aanmaningen maar er zit degelijk een gat van vijf jaar. Tussen 3 mei 2007 en 24 juni 2012 zit er helemaal geen brieven tussen.

Bijgaand laatste brief die ik heb ontvangen.

Kan iemand mij hier mee helpen aub ?
Zit ik bij de juiste eind of zit ik er naast ?
Heeft iemand een voorbeeld brief wat ik als reactie kan sturen ?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Met vriendelijk groet,
Gio

chapter

Lastig denk dat je in nadelige positie zit aangezien je bewust of onbewust bent verhuisd zonder adres door te geven.
Je kan het natuurlijk altijd voor laten komen of via sf

An0niempje

Kunnen ze aantonen wanneer ze langs zijn geweest op je oude adres?
Als dit binnen de 5 jaar is, dan vrees ik ook dat je aan het kortste eind gaat trekken....

Als ik het goed begrijp ben je in de periode tussen 2007 en 2012 verhuisd?
En tussen jouw brief van 2012 en de brief die je nu hebt gekregen, heeft daar nog andere correspondentie gezeten? Of ben je in die tijd (ook) verhuisd?
Als het 3 jaar heeft geduurd voor je antwoord op je brief hebt gekregen, dan vind ik dat op z'n zachtst gezegd ook niet echt netjes... Er van uitgaande, dat je netjes je adres vermeld en andere contactgegevens vermeld en je in die periode niet verhuisd bent...

sacredfour

Gio010,
Dit is niet de juiste plek voor dit topic.
Ik heb het verplaatst.
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,48328.new.html#new
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.