'Een zesde heeft vakantiegeld nodig om rond te komen'

Started by Dick, May 05, 2015, 03:32 PM

Previous topic - Next topic

Dick

Vakantiegeld gaat niet altijd op aan vakantie. Een deel van de Nederlanders heeft het nodig om rond te kunnen komen.

Dat meldt het economisch bureau van ABN Amro dinsdag op basis van een eigen onderzoek.

Bron: http://www.nu.nl/geldzaken/4043733/een-zesde-heeft-vakantiegeld-nodig-rond-komen.html
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Chrissie

Ik hoor dus ook bij die één zesde maar heb dat nooit erg gevonden.
Het gaf mij altijd het gevoel van yes yes die rot schulden zakken weer naar beneden er valt steeds een beetje meer een last van mijn schouders af, was dus juist blij!!
Dit zijn voor ons de momenten om gaten in die schulden te slagen hier moet je het gewoon van hebben!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

Ik heb zo het idee dat veel mensen hun vakantiegeld ook gebruiken om het verplichte eigen risico te betalen.

Lizayra

Ik gebruik ze voor de rekeningen die steeds opschuiven, eindelijk weer bij met alles. En we laten de APK altijd rond die tijd uitvoeren zodat ons autootje er weer een jaar tegen kan. Verder vieren we onze trouwdag ieder jaar met een etentje met alle 6 de kinderen, bij een buffetrestaurant (onbeperkt eten voor een vast bedrag).

An0niempje

Dit jaar zet ik het apart in afwachting van wat er verder gaat gebeuren rondom de PGB-fraude, mocht dat toch positief uitpakken voor mij, dan ga ik het geld dat nu opzij gezet is, gebruiken voor mijn studieschuld, althans het geleende deel. De rest komt i.v.m. ziekte voor kwijtschelding in aanmerking, gelukkig.
Er moeten wel heel snel voor mij positieve beslissingen aangaande de PGB-problematiek in Den Haag worden genomen, wil ik dit jaar op vakantie gaan. Tenzij ik weer een weekje sta-caravan van mijn moeder krijg ;)

marco

Het vakantiegeld wordt gebruikt, om bijvoorbeeld de gemeente belasting te betalen en alle uitgestelde rekeningen. We vergeten met zijn allen, dat het leven in de afgelopen jaren flink duurder is geworden en de lonen cq uitkeringen niet of nauwelijks zijn gestegen. De kloof tussen rijk en arm is hierdoor alleen maar groter geworden.
Marco en Bianca