dikke ellende...

Started by tw50, May 01, 2015, 01:04 PM

Previous topic - Next topic

tw50

Dank je wel meelezertje, lief van je!  :)
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

tuthola

Een pauze inlassen als het kan heb je ook nodig na al die dingen die de laatste maand op je af zijn gekomen. Het vreet energie dus het is je vanaf mijn kant gegund...blijf wel alert :-)

tw50

Dank je wel tuthola! Ja het was inderdaad veel werk en het is ook echt veel wat er op je afkomt. Ik heb er wel heel veel van geleerd in positieve zin. Ik blijf zeker alert en ben wel blij dat alle papierwerk nu niet meer hier is maar bij Humanitas en de GKB. Morgen of overmorgen komt het echte budgetplan, dan moeten we dat goed nakijken. Vanaf nu kan ik 1 x per week alle post naar Humanitas brengen, en dat voelt ook als een opluchting voor nu. Dat iemand anders dat nu gaat regelen vind ik nu echt een verademing. Wat geld betreft hoef ik nu alleen nog maar na te denken over de boodschappen en de buffer. En in de gaten houden of de GKB alles op tijd en goed betaald. Alles wat ze doen kun je zien op mijngkb en zo kun je alles in de gaten houden. Prima geregeld dus.
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

An0niempje

Wel zelf mee blijven denken hoor, ook als anderen je administratie gaan doen. Je blijft zelf verantwoordelijk als er dingen fout gaan, dus is het goed, om wel op de hoogte te blijven wat er allemaal gebeurd....

tw50

Even een update met veel positiviteit:
Gisteren voor ons kind mooie sportschoenen gekocht met de voucher van stichting leergeld. Ging perfect, niks om je voor te schamen eigenlijk en een dolblij kind! De contributie voor badminton is betaald door hun voor een heel jaar! Gisteravond vispassen opgehaald voor ons alle drie bij de hengelsportvereniging. Die voor ons kind kregen we gratis! en die van ons worden betaald door de bijzondere bijstand. We houden allemaal van vissen en nu kan het dus weer! Verder gisteren weer een hoop sollicitaties gedaan en vanochtend werd ik gebeld door een van die bedrijven, leuk gesprek gehad, morgen sollicitatie en bij wederzijds positief kan ik meteen contract tekenen!!! Een baan als postbezorger voor 2 dagen per week!! Zou ik dan eindelijk, eindelijk een baan hebben morgen? Ik kom t meteen melden morgen als ik iets weet!

burningspirit

Ha tw50,
Post bezorgen is heftig leuk werk! Ik doe het ook, maar ga er binnenkort mee stoppen omdat ik in juli begin te werken voor een nieuwe baas en de post er dan niet meer bij kan doen.
Hoe heet het postbedrijf? Ik werk voor Postservice, waar ze per poststuk uitbetalen. Mijn bezorgvergoeding was daardoor erg laag en meer werk zat er ook niet in, want dit bedrijf heeft maar twee bezorgdagen per week en het enige dat haalbaar is, is misschien een grotere of dubbele wijk. Maar dan nog is de vergoeding vrij laag, vergeleken bij Post.NL. Deze betaalt namelijk wel gewoon per uur en heeft, meen ik, 5 bezorgdagen in een week. Maar voor zover ik weet kun je daar niet meer dan een uurtje of 15 per week krijgen, als bijbaan.
Hoe is dat bij jou tw50? Trouwens top dat je lekker actief bent. Dat wordt over-all wel gewaardeerd.
Hou vol! Liefs van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tuthola

Fijn om te lezen dit positieve bericht en natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe baan.

tw50

Thnx Tuthola en burningspirit! Deze baan is bij Sandd en is ook 2 dagen bezorgen in de week. Ze betalen niet per uur maar hebben een soort berekening voor het aantal poststukken, de loopafstand, en het gewicht. Hoe meer post hoe meer verdiensten dus. Je krijgt de post thuisgebracht en dan moet je t zelf sorteren. De dag erna moet het tussen 08.00 en 18.00 bezorgd worden. Het lijkt me inderdaad leuk werk en ik ben reuze benieuwd. Wat ged dat je een andere baan hebt gevonden! Wat ga je nu doen dan?

tw50

ged moet goed zijn natuurlijk  :D

Meelezertje

Wat fijn; dat geeft de burger moed.  Het is je van harte gegund: lekker vissen, badmintonnen en sportschoenen.
En wat je werk betreft : Je zou wel in een goed seizoen beginnen.   Wie weet..
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tw50

An0niempje

hier nog een bezorger voor postservice, ook al veel discussie met hun gehad, omdat ik hun betalingssysteem niet eerlijk vond, ook al die tijd al op zoek naar iets beters, maar dat is helaas moeilijk te vinden.
Omgerekend naar uurloon, kom ik uit op 4,5 a 5 euro bruto per uur, geen verzekering, geen vakantiegeld, geen uitbetaling bij ziekte, helaas.
Ik hoop, dat het via Sandd iets beter is, ik weet niet of het uitmaakt, dat dan Postservice er niet meer tussenzit...
Politiek heeft jaren geleden al beloofd om werk te maken voor betere arbeidsvoorwaarden voor postbezorgers, maar helaas maken ze daar niet echt haast mee...

In tegenstelling tot BS kost het mij iedere keer helaas weer veel energie, maar komt misschien ook omdat ik een zware wijk in een buitengebied heb (20 km heuvel op heuvel af)

Maar desondanks, hoop ik voor jou, dat het je goed gaat doen, het post bezorgen en je je daardoor weer wat nuttiger voelt....

Houdt er wel rekening dat het uitbetaalde bedrag bruto is i.v.m. met de belasting...

burningspirit

Hallo  8)

Via Postservice bezorgen we veel post van Sandd. Ik heb ook geen idee of het beter is om rechtstreeks voor Sandd te werken. Waar ik wel achter gekomen ben is dat het systeem zoals jij zegt tw50, ook door Postservice gehanteerd wordt. Het starttarief is in alle wijken anders. Ze berekenen dit op basis van het gebied (veel of weinig oppervlakte) en de zwaarte van de wijk; of er in algemeenheid veel of weinig post is. Beetje ondoorzichtig voor mij. In mijn wijk verdien ik zo ongeveer 2,5 a 3 euro per uur, inclusief sorteren dus. Mijn buurvrouw bezorgt een ander deel van de wijk en haar starttarief is 3 x dat van mij. Ik heb gevraagd hoe dit kan en dan krijg ik bovenstaand antwoord. Haar gebied is dus meer lopen (.... whahah volgens mij niet want ik heb het meerdere malen voor haar gedaan) en zij zou in algemeenheid meer post krijgen.... ook niet waar volgens BS dus maar ja.... ik heb het niet voor het zeggen. Afgelopen periode van twee weken heb ik in gevallen in een wijk dichtbij en daar is het start tarief de helft van het mijne. Ik snap het niet maar het is mij verder goed.

Ik stop er mee omdat ik vervoersbegeleider ben geworden. Tot half juli werk ik nog voor een taxibedrijf, dat mij 10 uur per week uitbetaald voor gemiddeld vijf keer twee schoolritten in de week. Dubbel zo veel tijd ben ik er mee bezig maar alsnog voldoende tijd voor de post. Na half juli werk ik voor een instelling, het zelfde werk maar dan vervoer van en naar kinderdagcentrum. Deze instelling betaald per rit 1,5 uur uit i.p.v 1 uur. Maar ik moet naar de instelling toe, terwijl ik nu thuis wordt opgehaald door het taxibedrijf. Van de instelling krijg ik wel reiskostenvergoeding en dat krijg ik bij het taxibedrijf weer niet. Maakt allemaal niet uit, het werk is echt geweldig om te doen!

In mijn 'vorige leven' was ik opticien, met een eigen optiekwinkel. Maar dat lijkt nu al zo vreselijk lang geleden.... vijf jaar alweer dat we bezig zijn eindelijk een schuldregeling te krijgen. Wat ik er van heb geleerd is geduld hebben en tactisch zijn. Het komt wel goed met ons, het heeft alleen wat tijd nodig....  ::)
Zet em op tw 50 en hou vol!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tw50

Het is gelukt! Ik heb een 0 uren contract en ga in ieder geval van 7 juli t/m 14 augustus invallen voor iemand, en in de tussentijd gaan ze op zoek naar een vaste wijk voor me. Het is inderdaad geen wereldsalaris maar het is in ieder geval werk! Nu hoeven we niet naar de bijstand voor een aanvulling voorlopig. Hopen dat hier iets vasts uitrolt en anders ga ik bij post.nl solliciteren. Het is in ieder geval makkelijker om werk te vinden als je werk hebt. Personenvervoer leek mij ook heel leuk maar hier moet je zelf een taxipas zien te halen en dat kost ruim 800 euro? Wat leuk voor jou dat je dat gaat doen joh! En kan me voorstellen anoniempje dat het dan behoorlijk zwaar is zo berg op. Hier heb ik ook een buitengebied met zo hier en daar een boerderij dus dat zal ook wel kilometers maken zijn  ::). Maar in ieder geval ben ik blij met iets na 300 afwijzingen omdat ik niet in het profiel pas (lees: te oud ben). Manlief heeft ook nog een aantal hoopvolle sollicitaties lopen dus wie weet.

Meelezertje

Kijk het begin is er.  Mooi dat je er zo positief in staat.
Van dichtbij weet ik dat een baantje bij postnl tussen de 9 en 10 euro bruto per uur oplevert. Een krantenwijk ongeveer 250 bruto per maand.  Dat betekent ook wel 6 dagen per week heel vroeg je warme bedje uit.  In de zomer heerlijk, maar 's winters minder.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45