dikke ellende...

Started by tw50, May 01, 2015, 01:04 PM

Previous topic - Next topic

tw50

Yessss!!! de boete is van de baan! Net telefoon gehad van uwv en nee inderdaad hebben we het doorgegeven aan het reintegratieburo en dus is de boete niet terecht! Nu wordt ik nog terug gebeld over het volgens hun teveel betaalde en het volgens ons te weinig ontvangen geld. Ben benieuwd!
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

chapter

ik zou een overzicht maken van de gemaakte afspraken en vragen of ze een mail terug kunnen sturen of dat juiste weergave is.

ik maak altijd na telefoongesprek een verslag van gesprek mail ik bwv en die geeft akkoord. Zokan ik altijd bewijzen wat afgesproken is

tw50

Gouden tip!! Ga ik meteen doen! Dank je wel Chapter!!!!
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

tw50

Verstuurd naar GKB:

Geachte mevrouw

Ik wil graag nog even de antwoorden op mijn (veel) vragen van vanochtend op een rijtje zetten zodat ik zeker weet dat dit de juiste weergave is:

Het is geen probleem als ik van het restant vakantiegeld nog extra stort naar de huurachterstand.
Voor de rekening van de eigen bijdrage van de advocaat vraag ik bijzondere bijstand aan.
Ik mag bezwaar maken tegen de boete van het UWV.
De zorgpremie betaal ik niet aan het CVZ maar aan de zorgverzekering zelf, omdat we bij de CVZ worden afgemeld.
Totdat het stabiliseringsoverzicht er is, betaal ik de vaste lasten en leefgeld zelf.

Wilt u mij aub nog even bevestigen of ik dit zo allemaal goed begrepen heb?
Alvast erg bedankt weer voor de moeite en uw hulp!

Vriendelijke groeten,

chapter

heb je uwv al opdracht gegeven je inkomen daarheen over te maken en ook de toeslagen of nog geen beheer rekeningnummers ontvangen. of moet je deze dan doorstorten.
Ik zou wel informeren wanneer je vtlb bekend is en vanaf welke week je weekgeld uitgekeerd krijgt
Dan kun je 70 apart zetten voor als er toch kink in kabel komt met uitbetaling van gkb

tw50

Hoi Chapter, ja dat is nog een beetje vaag allemaal? We hebben allemaal machtigingsformulieren getekend bij het plan van aanpak voor uwv en toeslagen dat zij het geld naar gkb moeten overmaken. De gkb weet dus ook niet precies wanneer dat nou ingaat dan? De wia komt per maand dus die gaat eind juni naar de gkb, de toeslagen zullen ook vanaf juni naar hun gaan en de ziektewet die we per week krijgen zal misschien vanaf volgende week naar gkb gaan, maar voor t zelfde geld die week daarna? GKB zegt dat zodra de ziektewet bij hun binnenkomt we moeten overleggen met hun over wie nou wat betaald. Dit stuurt ze terug:

Zolang wij nog geen inkomen ontvangen, blijven jullie zelf alle vaste lasten betalen.
De zorgpremie loopt nu via het CVZ (ZiN), dat blijft nog zo, totdat wij de stabilisatieovereenkomst hebben verstuurd naar de zorgverzekeraar. Dus je moet niet de premie rechtstreeks aan de zorgverzekeraar betalen als je nog bent aangemeld bij CVZ (ZiN).

Zodra het inkomen bij ons binnenkomt, zal er overlegd moeten worden wat er door jullie zelf betaald wordt en wat door ons. Dit in verband met het feit dat jullie een gedeelte ook wekelijks ontvangen. Dan is het wat lastiger om een budgetplan in één keer sluitend te krijgen dan als het inkomen eenmalig per maand binnenkomt.
Het vakantiegeld moet nuttig besteed worden. In jullie geval, waarin er sprake is van achterstanden in vaste lasten en een dreigende ontruiming, zou er zeker goed bekeken moeten worden wat er met het geld gebeurd.
Het is altijd goed om te overleggen met de wbv of zij bereid zijn om de ontruiming niet door te zetten indien een groot gedeelte van het vakantiegeld wordt betaald aan de achterstand.
Ik heb geadviseerd om zodra het vakantiegeld daadwerkelijk is gestort te overleggen met jullie nieuwe behandelaar.

Nu heb ik ook gebeld met uwv over dat we naar ons idee echt te weinig hebben gehad vanaf februari en volgens die mevrouw klopt dat inderdaad. Volgens mijn berekening gaat het dan over best een groot bedrag en als we dat met terugwerkende kracht krijgen kan ik dat naar de woningbouw storten en ben dan van de dagvaarding af. Uwv belt mij hier over terug dus ik ben erg benieuwd? Zou toch een geschenk uit de hemel zijn als ik die dagvaarding kan afblazen!

chapter

zo zie je maar dat wel goed is een akkoord te vragen want nu moet wel naar cvz lijkt mij omdat ze heeft over alle vaste lasten.

wat je zou kunnen vragen bij wbv is of als stabilisatieovereenkomst is getekend ze überhaupt nog zitting doorzetten, vaak hebben gkb en woningbouwverenigingen daar afspraken over.

Ga zodra vakantiegeld er is overleggen en geef niet onbewust geld uit aan zaken die niet belangrijk zijn. Houd je aan de 70 per week en probeer wat opzij te leggen.
ook als je een teruggave krijgt geef het niet uit aan eigen zaken anders dan facturen, met rekeningafschriften zullen ze straks controleren wat je ermee hebt gedaan
Als ze snel het hebben ingestuurd kan maar zo zijn dat het deze maand al daar komt

tw50

Dank je wel Chapter! Ik ben erg blij met jou en alle goeie adviezen! Allemaal dingen die ik niet wist en waar ik wat mee kan! En ja CVZ had ik dus inderdaad niet goed begrepen... Goed dat ik jouw raad heb opgevolgd en haar nog een keer gemaild heb.

tw50

Woningbouw gebeld en gevraagd of zij afspraken hebben met gkb, hebben ze niet...zitting gaat gewoon door  :-\. Gevraagd of als ik een deel achterstand nog betaal van vakantiegeld of ze dan wast willen regelen? Nee willen ze niet  :-\. Alleen als ik de achterstand en alle incassokosten betaal trekken ze de zitting in, das dus 2600 euro  :-\... Zucht....

chapter

zow die zijn wel hardnekkig dan maar je krijgt toch 2 keer 4 weken uitstel?
snap je advocaat alleen niet kan die geen moratorium aanvragen?
met 1.5 maand achterstand kan er toch nooit 1500 aan kosten bij zijn gekomen zeker niet als er nog geen zitting is geweest en geen gerechtelijke kosten
met je vakantiegeld 600 kom je er ook niet mee als daar ook nog verkeersboetes van betaald moeten worden

mail ze de stabilisatie overeenkomst en ga zoveel mogelijk contacten per mail aan dan heb je bewijs.
al vind ik het meer taak van gkb

tw50

Ja hardnekkig zijn ze echt.. Als ik die stabilisatieovereenkomst heb zal ik ze die mailen en de advocaat zegt inderdaad 2 x 4 weken uitstel. Hij zei ook nog iets over een deal maken met de deurwaarder met een bedrag in 1 keer. De dame van humanitas zei wel dat als de schuldenregeling getekend is dat dan ook de woningbouw geen aktie meer mag nemen omdat die zich ook aan de regels moeten houden dan? De dame van de GKB had het wel over 6 maanden uitstel, maar wanneer zij daar dan mee aan de slag gaan? De gkb heeft ook al gebeld met de wbv of ze uitstel willen geven maar ook dat dus niet. Die kosten zijn zo hoog omdat ik vorig jaar gedagvaard ben voor huurachterstand terwijl ik toen helemaal geen huurachterstand had. Ik had dus naar die zitting moeten gaan en aantonen dat ik geen huurachterstand had, alleen wist ik dat niet. Ik ben toen dus bij verstek veroordeeld voor geen huurachterstand maar moest dus wel de kosten betalen. De achterstand die er nu is is van daarna en er staat nog 1059 open bij de wbv en 1600 euro kosten. Maar ik ga vanaf nu alles via de mail doen! Bedankt weer Chapter!

burningspirit

Wat het plan ook wordt, TW50, zorg er alsjeblieft voor, dat je PRIMAIRE VASTE LASTEN betaald zijn elke maand!
Als je daarmee ook maar een klein beetje achterloopt komen er gelijk kinken in de kabel en dat wil je niet.
Primaire vaste lasten zijn: Huur, energie (=gas/licht), water en zorgverzekeringspremie.

Zelf heb ik helaas ervaring met hulpverlening die zelf niet precies weet, hoe alles in elkaar steekt en/of zich niet op de juiste dingen concentreert. Het brengt je echt, als je net één stapje vooruit hebt gedaan meteen soms weer drie stappen terug op je (toch al moeizame) pad.

Ook heb ik bijzondere bijstand aangevraagd voor de eigen bijdrage van de advocaat. Niet toegekend, want ik was te laat. Nu staan deze rekeningen in de schuldenlijst. Niet fijn, maar ik kan er niets aan veranderen. Zoals ik uit jouw verhalen begrijp ben je geconfronteerd met de gevolgen van fouten van anderen. Dat neem helaas niet weg dat het op je bord ligt en JIJ het zult moeten oplossen. Het gaat niet uit zichzelf weg. Het klinkt hard, maar geloof me, ik maak het ook mee. Ik heb besloten dat ik niet meer terug ga kijken maar alleen vooruit. En dat betekend dat ik zal moeten mailen, bellen, nog eens mailen en nog eens bellen. Net zo lang tot de dingen 'recht 'getrokken zijn.

Ik heb één advies voor je. Maak een maandplaatje met de dingen die nu reëel aan de orde zijn. Inkomsten; salaris, vergoeding, uitkering, toeslagen. Uitgaven: eerst de primaire (huur, gas/licht, water en zorgpremie), dan de andere noodzakelijke (boodschappen, kleding, bijzondere ziektekosten) en dan de uitgaven waar je op kunt bezuinigen of die je eventueel kunt schrappen. Dan kom je er vanzelf achter wat wel en niet kan. Bij de inkomsten kun je werken met een minimum/maximum- plaatje: schat eerst je inkomsten zo laag mogelijk in en kijk dan wat je moet schrappen. Bereken je Beslag Vrije Voet en probeer daarvan alles te betalen. Hoe sneller je dat voor elkaar hebt hoe beter het is. Je bent al goed bezig met boodschappen, zag ik in ander topic. Complimenten hiervoor.

En vergeet niet om je goed te informeren over de zorgpremie! Die moet je echt elke maand betalen. Linksom of rechtsom. Via CVZ (heet nu Zorginstituut Nederland) wordt zorgpremie via een omweg aan jouw zorgverzekeraar betaald. Check of dit gebeurd, TW50. Want gebeurd het niet, dan ben je niet verzekerd en zit je weer in het hoekje van 'niet geholpen' worden! Of bedoel jij CZ, is CZ jouw zorgverzekeraar? Dit alles staat los van achterstand, boete enzovoort. De lopende premie moet betaald worden. Net zoals trouwens de lopende huur. Foute boete, foute berekening van kosten, wat voor fouten dan ook, omweggetjes van instanties, hebben hiermee niks van doen. Dat is een ander paadje.

Misschien ben ik wat rommelig voor jou nu, maar als ik rare dingen zeg, reageer er dan op. Vraag gewoon, daarmee kom je het verst.

Hou je haaks en sterkte, TW50. Liefs van mij.

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tw50

Dank je wel Burningspirit! Wat ik niet snap is dat ik op 16 juli 2012 een brief kreeg van CVZ (nu Zin) dat ik ben afgemeld als wanbetaler? Daarbij een eindafrekening bestuursrechterlijke premie waarin staat van 1-3-2011 tot 31-5-2012 verschuldigd 2.261,90, betaald 0 en verschuldigd 0. Wij kregen wel iedere maand ieder een rekening voor bestuursrechterlijke premie voor 2 x 152,00 per maand. We krijgen wel gewoon zelf de zorgtoeslag, die is 1 maand naar CVZ gegaan en daarna weer gewoon naar ons. Ik snap er dus eigenlijk geen bal van, en ga ze morgenochtend bellen en vragen hoe t nu zit. Deze maand zal ik ze gewoon betalen bij de vaste lasten, dan is dat in ieder geval geen probleem. Ook de andere vaste lasten betaal ik, en kijk wat er over blijft van vakantiegeld na betalen bekeuringen. Dan ga ik overleggen met GKB wat ik verder zal betalen of dat ik toch een deel huurachterstand zal overmaken. Wat overblijft ga ik pinnen en stop ik in de buffer. Ik ben enorm blij met jullie hier en de hulp en de steun! Echt top! Hiervoor veel dank!

tw50

Vandaag de laatste stukken gebracht bij Humanitas! Dus het dossier is nu eindelijk compleet  :D. Nu afwachten tot hopelijk snel het definitieve budgetplan op de mat valt. Alle vaste lasten zijn betaald en zelfs de autoverzekering voor juni heb ik alvast overgemaakt, dan kan dat niet mislopen eind juni. Vanaf volgende week kan ik ons tijdelijke voedselpakket gaan ophalen bij de voedselbank, en als de schuldenregeling loopt krijgen we een definitief pakket. Geen flauw idee, we gaan t wel zien. Wel lekker dat dit in ieder geval klaar is, en vanaf gaat alle post naar Humanitas 1 x per week. Overlegd met de GKB dat er geen geld over is om nog extra naar de huurachterstand over te maken. Hij zegt geen probleem, als het de advocaat niet lukt om de ontruiming tegen te houden vraagt hij morotarium aan zodat we hier kunnen blijven. Klinkt allemaal wel weer wat meer hoopvol en ik ben daardoor minder nerveus gelukkig. Na een maand dag in dag uit met papierwerk bezig te zijn geweest ga ik nu een beetje terug naar het gewone gebeuren. Huishouden, de tuin, weer wat creatiefs oppakken...Verder breien aan het truitje voor mijn kleinkind wat eind augustus komt  :D. Proberen weer een beetje tijd te maken om te genieten van de leuke dingen  :D

Meelezertje

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45