dikke ellende...

Started by tw50, May 01, 2015, 01:04 PM

Previous topic - Next topic

tw50

Gelukt! De mevrouw van de GKB belde me terug en ik kreeg de kans mijn vragen te stellen. Wat betreft de bekeuringen had ik wel gelijk dus... zolang de schuldenregeling niet getekend is (wat dus nog 2-3 maanden gaat duren omdat ze ons eerst gaan stabileren) kan het CIJB je gijzelen. Het GKB zal proberen dit te voorkomen maar kan geen enkele garantie geven dat ze dit kunnen tegenhouden. Als we nu het plan van aanpak tekenen dan gaat eind juni voor het eerst het geld van de WIA naar de GKB dus ik mag gewoon de bekeuringen de 23ste van deze maand betalen van het vakantiegeld. Dan zijn die maar weg! Er is nu wel nog verwarring omdat wij per week ziektewet-uitkering krijgen en een deel wia 1x per maand. De ziektewet zal eerder al naar de GKB gaan dan de WIA dus we moeten dan met hun overleggen wat we daar dan aan vaste lasten nog van betalen. Ze zegt u krijgt deze maand nog zelf WIA dus dan moet u ook daarvan vaste lasten betalen en van eten. Goed opletten en overleggen dus! Voor wat de auto betreft zegt ze als deze in uw budget past mag u hem houden. Maar ik heb dus nog geen idee wat het budget wordt... Nu eerst maar eens goed gaan kijken of we kunnen bezuinigen op vaste lasten? We hebben een alles-in-een-pakket van KPN voor 59 euro per maand, 2 mobiele abonnementen voor 21 euro per maand, en gas en licht bij electrabel 190 euro per maand. Verder geen gekke dingen... We krijgen een andere contactpersoon omdat deze mevrouw zich gaat richten op de schuldenregeling, maar dat is geen probleem lijkt me...
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

chapter

kpn is over de regel vrij duur met internet tv, wel beter is mijn ervaring.
In verleden heb ik online gehad drama en tele2 beter.
Kosten electra zijn vrij hoog misschien kun je daar wat op besparen?
Het ligt beetje aan inkomsten of je auto wel/niet kan betalen maar hou er rekening mee in een wsnp zonder baan is kans groot dat deze weg moet.
Ook zul je reparaties zelf moeten betalen van je leefgeld net als benzine
Gkb maakt straks ook overzicht van inkomsten en uitgaven en dan kun je ook zien of er ruimte is voor een auto of dat je die ruimte liever besteed aan extra leefgeld.
Mogelijk wordt ook gekeken naar mogelijkheden om meer inkomsten te generen of zit 1 van jullie in wia ander in zw?
ik zou in ieder geval zorgen dat je alle vaste lasten betaald die je moet betalen en met rest van je vakantiegeld vraagt wat je moet doen.
Niet zomaar uitgeven dus
mobiele abonnementen zou ik als je inkomen laag in als eerste eruit doen zeker omdat je ook hs telefoon hebt

MathiasRots

@tw50.  Het is goed om te lezen dat alle vragen zijn beantwoord en dat alles nu voor je op zijn plaats begint te vallen.

An0niempje

Wil je toch persé een mobiel abonnement, dan kan je ook kijken naar sim only, ik heb een sim only bij tele2 voor 8 euro per maand (100 belminuten/sms 250 mb) dat was voor mij voordeliger dan pre paid. Ligt er ook aan hoe vaak je de telefoon nodig hebt. Heb je mobiel alleen voor noodgevallen, dan zou ik voor pre paid gaan... En heb je er echt 2 nodig, of is 1 ook voldoende?
Telefoon/tv/internet van tele2 is prima te doen en idd veel goedkoper dan KPN, qua electra zou ik uitzoeken, wanneer je contract afloopt en dan op zoek gaan naar een goedkopere leverancier, welke het goedkoopst is, is nogal situatieafhankelijk heb ik gemerkt, dus gewoon goed op internet kijken en proberen korting af te dingen bij de maatschappij.... En opletten op je gebruik.... spaar/letlampen scheelt echt heb ik gemerkt....
Elders op het forum zijn nog aparte topics ivm energiebesparen....

tw50

Vandaag komt er lekker niemand aan de deur  :). Wel vandaag een oplossing bedenken voor de energieleverancier. We hebben een achterstand bij electrabel en de afspraak was dat ze niet zouden afsluiten zolang de lopende rekeningen werden betaald. April is niet betaald omdat ik dubbel huur heb overgemaakt omdat we vanwege de dagvaarding voor de 1ste de lopende huur moest overmaken. Ik denk maar gewoon kijken of we kunnen overstappen naar een ander. Ik wil jullie nog bedanken voor het meedenken en de adviezen! ik ben er echt blij mee!
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

Boeddha

@tw ik denk dat het nu raadzaam is om een overzicht voor jezelf te maken.
Jullie inkomen, alle vaste lasten voor deze maand opschrijven. En het bedrag wat daarvan overblijft dat is jullie leefgeld voor de rest van de maand. Dit blijf je doen tot jullie inkomen naar het GKB gaat.
Dat is jullie leidraad en houvast. Dat toont ook aan dat jullie er alles aan doen om geen nieuwe schulden te maken.
Be strong, have faith!

chapter

persoonlijk zou ik per direct stoppen met schuiven des te langer duurt stabiliseren.
Wat ik nu begrijp is dat hard nodig.
Door nu weer te veranderen maak je het jezelf nog moeilijker, laat het bij gkb liggen en ga niet rare stappen zetten zonder overleg met hun want dan kans groot dat ze handen van je af halen. Het gaat niet op jouw manier en nu moet je dat loslaten en overlaten aan het gkb.
Deze maand niet schuiven je vaste lasten betalen en van vakantiegeld de boetes en huurachterstand wat geen huurachterstand was betalen. Al lijkt mij het erg veel nu dubbele maand betaald en je moet nog deel betalen. Dat kan nooit alleen gerechtelijke kosten zijn?
Vraag gkb of ze met jou overzicht willen maken van welke vaste lasten je nu moet betalen en wat je ongeveer overhoud als weekgeld (50-70 euro)
En zeker geen failliet verklaring doen nu je voor gkb hebt getekend want dan ben je per direct terug bij af want dan kan gkb niks en neemt curator het over

tw50

Dank voor jullie reacties! Zo'n overzicht ga ik maken en we hebben afgelopen week alles gedaan van 60 euro! We hadden al bedacht om inderdaad vanaf nu op dat bedrag per week te gaan zitten. We hadden geen huurachterstand toen we vorig jaar gedagvaard werden en daardoor hoge kosten kregen. Daarna is er wel anderhalve maand huurachterstand ontstaan. We gingen toen van per week geld naar per maand en zaten ruim 5 weken zonder inkomen. Ik zal donderdag vragen aan de GKB of overstappen een probleem is? Zo ja kan ik binnen 14 dagen de overstap weer ongedaan maken. Faillisement gaan we niet aanvragen omdat we daar uiteindelijk niks mee opschieten. Het overlaten aan een ander vind ik nog steeds heel lastig merk ik... Iedere keer als ik daar hier op gewezen wordt denk ik oh ja, ik doe t weer! Ik ben gewend om manieren te bedenken om tijdelijke oplossingen te maken. Gewoon maar afwachten of we worden afgesloten van gas en licht? Ik vind t nogal wat... Wij zelf zouden hier nog wel mee kunnen dealen, hoewel niet makkelijk, maar voor een kind is dat heel wat anders.

marco

Een problematische sculdenaar is aan het slepen met geld, todat er niets meer te slepen valt. Ik heb dit ook gedaan, het slepen is echter alleen uitstel van executie.
Marco en Bianca

tw50

Hoi Marco, ja daar heb je echt gelijk in hoor! Het is proberen een uitweg te vinden op een doodlopende weg... en het kost verschrikkelijk veel kopzorgen en energie. Zoals er hier geregeld staat: je staat ermee op en je gaat ermee naar bed.

Dick

Dit is het moment, om het aan te pakken, anders kom je er nooit meer uit.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

tw50

Vandaag weer een mail van de deurwaarder van de woningbouw, ik wordt er zo boos van...Ik had ze gemaild weer met alle betaalbewijzen erbij dat er nu totaal nog 1.059 euro openstaat. Zeggen ze nu als ik 2600 euro betaal voor de 10e dan is de dagvaarding van de baan. Ze hebben wel het bedrag dat nog openstaat verlaagd maar dus nog steeds bijna 1600 euro teveel die betaald is. Ik snap t niet, hoe moeilijk is t nou om een betaalbewijs te lezen en te snappen dat je dat dus van het openstaande bedrag volgens hun moeten aftrekken? Vandaag ook kontakt gehad met de advocaat die zegt dat hij het schandalig vind en ons geruststelt door te zeggen dat er minimaal 3 maanden huurachterstand moet zijn willen ze mogen ontruimen. Zolang we dus de lopende huur op tijd blijven betalen is er weinig aan de hand zegt hij. Maar wat zal ik blij zijn als het allemaal geregeld is!

Lizayra

Weet niet of je het al gedaan hebt, maar kun je geen afspraak maken bij de wbv en daarheen gaan met al je betaalbewijzen? Dat er 1 persoon eens goed in duikt?

tw50

Hoi lizayra! Dank voor je reactie! Ja al een paar keer geprobeerd om een afspraak te maken bij de wbv hiervoor. Betreft 2 bijzonder onvriendelijke dames die zeggen u moet ons niet bellen maar de deurwaarder! Heb ook de wbv een mail gestuurd met alle betaalbewijzen, heb niet eens antwoord gehad.

An0niempje

En een keer langs gaan met de betalingsbewijzen? Dus gewoon zonder afspraak en dan vragen of je iemand mag spreken en dan aangeven, dat je al op meerdere manieren geprobeerd hebt om een afspraak te maken en dat je nu langs bent gekomen, in een poging om alsnog een afspraak te maken....?