dikke ellende...

Started by tw50, May 01, 2015, 01:04 PM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Ik sluit mij aan bij alle andere goede adviezen.

Het is nu 2 voor 12...of eigenlijk is het al 12 uur voor jullie.

Heel vervelend maar de auto heeft geen prioriteit bij jullie. Voor het sociaal contact is het geen reden om hem te mogen houden! Alleen op medisch vlak of als je te ver van je werk afwoont mag je deze blijven houden.

Pak nu de kans wat het gkb jullie biedt. 2 ton kom je zelf nooit uit en zal er nooit rust komen in jullie leven.
Jullie hebben een zoon van 11...biedt hem nu rust in jullie leven. Dit kost veel energie en geeft veel spanning en ja, jullie zoon zal dit ook voelen.

Succes!
Be strong, have faith!

marco

Ik sluit mij ook aan bij de adviezen. Het is voor jullie erop of er onder. Een auto, kost jullie te veel. Jullie rijden onverzekerd, wat is de volgende reparatie en wat gaat in huis stuk wat je niet kan missen. De ANWB laat je staan als je geen APK hebt.
Marco en Bianca

tw50

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ben er echt blij mee! De auto (een peugeotje 106 uit 1994) is nu wel apk gekeurd... Wat ik heel moeilijk vind is dat we eind augustus voor het eerst opa en oma worden en ik dan dus niet naar hun toe kan. De trein is hartstikke duur... als we leefgeld krijgen van de GKB (geen idee hoeveel) kan ik daar never niet van naar hun toe, ze wonen hier 150 km vandaan. Feit blijft dat we, zeker voor onze zoon, ongelooflijk behoefte hebben aan rust. Dit kost zoveel energie... Wat ik ook eng vind is dat al het geld naar de GKB gaat en ik nergens meer vat op heb. Het is nogal een confrontatie met mijn controledwang geloof ik  :-\. Zijn er hier meer mensen die bij de GKB lopen?
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

Boeddha

Als het geld naar het gkb gaat zal het juist rust gaan geven.
Je weet dan dat alle vaste lasten betaald gaan worden en het geld wat je elke week krijgt je alleen boodschappen van moet doen.
Stelregel is vaak; â,¬50,00 voor de eerste persoon en â,¬10,00 per persoon erbij. Dus rond de â,¬70,00 per week. Plus elke maand de kindgebondenbudget en elk kwartaal de Kinderbijslag.
Er staan vaak aanbiedingen voor de trein. Dan reis je bv voor â,¬15,00 in het weekend voor een dag. Zolang jullie zoon nog 11 is reist hij goedkoper (railrunner)

Er is een hoop wat je wellicht even niet kan doen. Maar je krijgt er veel voor terug!
Be strong, have faith!

tw50

Dank je wel! Blij met de steun hier! Moeilijk om toe te geven dat het niet te redden is op eigen kracht... Gek dat uiteindelijk na zoveel jaar rust bovenaan het lijstje staat...Fijn dat we hier een luisterend oor hebben van mensen die weten hoe het is om in deze shit te zitten...We zullen zeker ook ieder ander hier tot steun zijn als we kunnen!
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

MathiasRots

Alles is eigenlijk al gezegd door de andere forumleden.   Ik wil je morgen veel wijsheid toewensen bij het ondertekenen van je schuldhulpverleningsovereenkomst.  Het is nu even slikken, maar aan het eind van tunnel is er nu wel licht.

tw50

Dank je wel! Ja even slikken is t echt! Licht aan het eind van de tunnel  ;D! Ik hoop t echt! Ik laat morgen weten hoe t ging!

Smile

Hallo ,  wat een verhaal zeg en wat een onrust in je leven  momenteel. Pak  aub alle hulp  die je kunt  krijgen  want alleen  redt je dit nooit!  Wij  hebben ook hulp moeten zoeken  en  idd   dingen uit handen moeten geven , maar wij zijn heel blij en dankbaar  dat   de GKB ons op weg heeft  geholpen  en wij uiteindelijk in de WSNP  zijn  gekomen. Niet meer bang voor deurwaarders, beslag,  schuldeisers  , deurbel en post . Het  leefgeld  is te doen als je goed oplet wat en waar je je boodschapjes haalt. Rust en  eten op tafel zijn denk ik in zulke situaties een hele verademing.Auto   kost waarschijnlijk meer  dan dat je kunt missen, dat geld kun je goed voor andere dingen gebruiken. Velen gingen jullie voor  , ieder zijn eigen verhaal en  zorgen, maar  dankbaar dat  er instanties zijn die ons kunnen helpen, helpen uit een heel diepe put te komen, en te werken om  het eind  van de tunnel  straks  schuldenvrij tegemoet te  komen. Dat is toch waar t m draait.. Heel veel  sterkte en kracht toegewenst. Groet  :)

tw50

Smile,dank voor je bericht! Lieve mensen hier! Morgen verder... Nogmaals ben ik blij met jullie steun!

burningspirit

Beste tw50,
Het hele draadje gelezen en gevolgd. Je wilt niet weten hoe zeer ik me kan inleven in jullie situatie. Je hebt een massa goede adviezen gekregen en je bent echt goed bezig, vind ik. Mij rest alleen je een hart onder de riem te steken. Wij hebben in de afgelopen jaren geleerd heel erg creatief te zijn. Vooral als het gaat om situaties waarin niemand het belang ziet, behalve jijzelf en een paar naasten.
Buiten het feit dat het een hele stap is om instanties te durven vertrouwen is het ook nogal moeilijk om mensen dichtbij te vinden die creatief met je mee durven denken. Wij kennen een paar van zulke mensen. We zien of spreken ze niet vaak, maar ze zijn altijd op de achtergrond stand by. Ze hebben ons geholpen op een onnavolgbare manier, meest van uit hun eigen ervaringen en perikelen. Ik kan zeggen dat het even heeft geduurd voordat ik deze mensen durfde vertrouwen. Maar het is zeer de moeite waard gebleken.
Zet em op tw50! Je kan het en jullie komen er wel!
En wat meer is: je bent niet alleen! Wij zitten in een vergelijkbaar schuitje en krabbelen langzaam maar zeker uit de kuil nu. Houd goede moed.
Liefs van mij
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

nooitmeer

TW,

De eerste stap heb je al gezet! Je staat open voor opbouwende kritiek, hoe vervelend en hard deze ook kan overkomen op sommige momenten.
Je zal hier nog meer van gaan krijgen, ook al komt het soms niet eerlijk of onlogisch over.

Hier heb je in iedergeval meerdere luisterende oren. Mensen die het klappen van de zweep kennen of in precies het zelfde schuitje zitten zoals jij en je gezin zitten.

Je zal nog even door moeten bijten, en je ego en zelfstandigheid op bepaalde punten moeten gaan loslaten. Maar als je eenmaal aan het ritme gewend bent dan zul je merken dat er veel rust in je leven komt.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

tw50

Lieve reakties! Doet me goed! Nu weer zenuwachtig...ga zo bellen met gkb en om 10 uur komt er iemand langs om te praten over potjes van de gemeente waaruit vergoedingen voor je kind kunnen komen om te sporten of schoolkosten. Ik laat straks weten hoe het ging.

tw50

De dame van het GKB kan ik pas vanmiddag bellen want ze heeft een bespreking vanochtend. De meneer van de potjes van de gemeente was heel vriendelijk! We krijgen voor ons kind de contributie voor badminton, geld voor een racket en sportschoenen. Zij betalen de ouderbijdrage voor school, en de ID-kaart die hij nodig heeft om aan therapie voor zijn angststoornis te beginnen. Verder krijgt hij een 10-baden kaart voor het zwembad! Als we een dagje naar de dierentuin of pretpark willen betalen zij het kaartje voor hem. Als hij naar het voortgezet onderwijs gaat krijgt hij een voucher voor alle schoolspullen, een tas en zo nodig een fiets. Jemig wat goed geregeld!! En wat een vriendelijke mensen! Vanochtend wel een mevrouw van Humanitas aan de lijn gehad en ook zo vriendelijk! Heb gezegd dat ik afgelopen vrijdag nogal in paniek was en daarom niet getekend heb. Ze kon het zich goed voorstellen en was blij dat ik zei dat we alsnog komen tekenen. Hartverwarmend zulke begrijpende mensen...zeker na alle vaak nare deurwaarders die nergens begrip voor hebben of het gewoon helemaal niet kan schelen. Nu vanmiddag bellen met het GKB en nog een aantal vragen stellen. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe het gaat met het leefgeld? We krijgen iedere woensdag ziektewet op onze rekening en betaaldag is bij GKB dinsdag. Volgende week dinsdag staat er dan nog niks op de rekening bij GKB en ik denk dat we dan pas die dinsdag daarna leefgeld krijgen? En als de auto inderdaad we moet, gaat dat geld dan naar de GKB? Er is nog veel wat me niet helemaal duidelijk is en ik hoop dat ik straks wat meer weet.

tuthola

Wat knap dat je het in zo korte tijd omgekeerd hebt naar een positieve kijk op de problemen, heel fijn dat je zoon een sport kan uitoefenen door de potjes van de gemeente.
Ik heb geen flauw idee hoe lang je op dit minimum staat en welke gemeente je woont (hoeft ook niet)  maar zou toch informeren of er nog meer potjes zijn die jullie kunnen helpen het financiele wat dragelijker te maken.
Zo heeft mijn gemeente ook sociaal culturele toeslag van 75 euro per gezinslid,  als je zoon naar de hogere school gaat kan je in aanmerking komen voor een computer. De langdurigheidstoeslag is veranderd naar individuele inkomenstoeslag hiervoor hanteren elke gemeentes een eigen beleid ....zou zo maar kunnen zijn dat jullie hiervoor in aanmerking komen.
De rest van je vragen kan je het beste bij het GKB stellen die geven je de goede antwoorden en wij er alleen maar naar kunnen gissen.

tw50

Hallo Tuthola, dank voor je fijne reactie! Ik weet niet of er hier ook tegemoetkomingen zijn voor volwassenen maar ga dat zeker vragen bij de gemeente, bedankt voor de tip! Ik heb net weer gebeld met de dame van de gkb maar nu zit ze in een vergadering  :-\. Dus nu maar hopen dat ze me inderdaad belt zoals afgesproken met de collega. Deze collega vind het een goed idee om de bekeuringen te betalen van het vakantiegeld omdat deze uiteindelijk toch betaald moeten worden. Nu afwachten of onze eigen contactpersoon dit ook vind. Ik merk dat ik mezelf steeds een soort geweld moet aandoen als ik iets moet bellen, ben gewoon zo nerveus dat de meest simpele dingen eng zijn. Zit dan met hartkloppingen en zwetende oksels aan de telefoon, gelukkig zien ze me niet  8).