dikke ellende...

Started by tw50, May 01, 2015, 01:04 PM

Previous topic - Next topic

burningspirit

ha TW50, gefeliciteerd met je baan en je hebt helemaal gelijk: vanaf werk is het makkelijker om werk te vinden dan als je 'niets' doet.  8)
Overigens heb ik geen taxipas nodig voor dit werk, want ik ben alleen begeleidster op de taxibus. Voorheen had ik nog nooit van dit werk gehoord en ik ben erin gerold doordat ik spontaan naar dat taxibedrijf heb gebeld om te informeren naar de vacature. Nu blijkt dat instellingen vaak zelf ook vervoersbegeleiders in dienst hebben en ze voorzien je dan van veel meer info dan ik nu heb gekregen van het taxibedrijf. Informatie dus over de kinderen die je begeleidt. Mijn taak is om het kind of de kinderen die begeleiding nodig hebben tijdens de rit in de gaten te houden en te doen wat nodig is om dit goed te laten verlopen. Nu heb ik een begeleidingskind dat epilepsie heeft. Vanuit de instelling zullen er ook andere indicaties zijn waardoor een begeleider tijdens de rit wordt ingezet. Bijvoorbeeld een kind dat een neussonde heeft die het er niet mag uittrekken. Of kinderen die paniekaanvallen kunnen krijgen tijdens de rit. Dat soort dingen. Het is fantastisch en heel dankbaar werk. Door de omgang met deze kinderen leer ik veel en geniet met volle teugen van dat contact. 'Mijn' kind nu heeft bijvoorbeeld een heel komische gewoonte: als hij ergens het antwoord niet op weet of hij verveelt zich dan gaat hij tellen op zijn manier. Hij kan heel goed tellen, zelfs tot 20 aan toe. Maar het eindigt er altijd in dat hij grinnikend roept: Ácht éééénnnn VIJFFFFF. Alleen klinkt die vijf dan als 'twaalf', hahah. En mijn collega, de chauffeur,doet dan altijd net alsof hij is blijven hangen bij de vorige gewoonte: het roepen van acht en ZESSSSS. Dus dan is het dolle pret: chauffeur roep: nee joh, ZES! Kind roept : "Nee - nee -  nee - nee - NEE!!! Echt hoor, ik zou dit voor geen goud meer willen missen! Ik zou er vrijwilig nog mee doorgaan op den duur.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Joy2014

Ik heb niet alles gelezen maar wat een verhaal zeg, wat heftig allemaal.

Maar wat fijn dat het nu zo de goede kant op gaat, dat je zoontje kan sporten. En een baan gevonden, gefeliciteerd, toppie!

Ik hoop dat het vanaf nu de goede kant op zal blijven gaan. :)

tw50

Dank je wel Joy! En burningspirit wat heerlijk dat je dit werk hebt en er zo van geniet! Het is zo belangrijk dat je het gevoel hebt dat je iets doet wat verschil maakt voor een ander. En zeker in onze situatie zijn dingen die je plezier geven echt heel nodig!
Gisteren weer contact gehad met de advocaat over de dagvaarding van de woningbouw en de ontruiming die ze willen. Komende dinsdag is de zitting en de advocaat heeft het verweerschrift naar de rechtbank gestuurd. Dit wordt dan dinsdag door de rechter gelezen en of er komt een uitspraak, of er komt nog een zitting waar we moeten verschijnen als de rechter dat nodig vindt. Volgens de advocaat zijn er een aantal gunstige zaken, o.a. dat de vordering in de tussentijd 3 x verlaagd is omdat het allemaal niet klopte. De deurwaarder heeft onze betalingsregeling laten vervallen, terwijl we netjes afbetaalden. Hierdoor zijn er weer allemaal kosten bijgekomen, en dit klopt van geen kant natuurlijk. Alle bewijzen hiervan zijn nu ook naar de rechtbank met het verzoek de ontruiming af te wijzen en de deurwaarder voor de kosten te laten opdraaien. De advocaat zegt dat een achterstand van 6 weken geen reden tot ontruiming is en gaat een voorstel doen dat we af gaan betalen met een tientje per week. Dit zou dan van onze 75 euro weekgeld afgaan, en geen idee of ik met de gkb dan kan regelen of we dan een tientje extra kunnen krijgen. Maar eerst maar afwachten hoe het dinsdag gaat lopen en wat de rechter er van vindt. Al met al blijft het spannend  :-\. Ik hoop dat we dinsdag wat horen maar voor t zelfde geld duurt t weer twee weken ofzo? Vandaag weer de weekboodschappen halen want gisteren was het me echt te warm. Hoe dat ging post ik weer in het boodschappenbudget topic  :D.
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

tuthola

Ik weet niet beter dan dat je geen betalingsregeling meer mag maken als je eenmaal met de schuldhulpverlening bezig bent en valt deze schuld bij je schulden lijst, het kan zijn dat dit een uitzondering is maar vraag het voor de zekerheid na bij je contactpersoon zodat je niet voor een nare verrassing komt te staan.

burningspirit

Volgens mij is een van de uitzonderingen : een dreigende ontruiming.
Als dit de oorzaak is van een nieuwe regeling zal het je niet aangerekend worden. Ontruiming brengt immers nog veel meer kosten met zich mee. Kosten die nergens toe leiden en je van de regen in de drup brengen, waardoor het de maatschappij nog meer geld kost. Steeds meer gemeenten raken van deze feiten doordrongen. Dus ik denk, dat als je voldoende communiceert met schuldhulpverlening en gemeentehuis, dat het dan goed uit kan pakken. Blijf dat doen tw50: communiceren. Met alle betrokken partijen communiceren dus. Maar volgens mij doe je dat ook. Dus dan gaat het (op den duur) goed komen. Sterkte en geduld tw50! Linksom of rechtsom : het komt een keer goed.  ;D ;)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Meelezertje

Lieve tw. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het met het huis goed komt. Ik heb de laatste  tijd heel veel terug gelezen op dit forum. En geconstateerd, als men inderdaad heel veel in contact bleef met de instanties, het dan toch goed kwam.  Dat er soms op de laatste nipper, als ze je goede wil zien, meer mogelijk bleek dan in de eerste instantie leek. Laat je niet in van de wijs brengen en blijf doen wat je doen kunt; ook wat je boodschappen betreft ( ik zie je lijstje van deze week nog wel verschijnen). Zorgen kunnen zo je denken in beslag nemen, lijkt me, dat je eerder geneigd het bijltje erbij neer te gooien. Niet doen. Opkrabbelen en weer doorgaan.
Ik wil aankomende week proberen ook mijn 'sores' aan dit forum toe te vertrouwen.  Ook ik heb advies en steun nodig.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45