Gaan we nu weer beginnen?

Started by just meme, Apr 29, 2015, 03:52 PM

Previous topic - Next topic

just meme

Eind 2013 zijn wij in de schuldhulp gekomen.
Alles is bij ons minnelijk geregeld.Elke maand betalen wij netjes af.

Nu kreeg ik vandaag maar liefst 4 mailtjes waarin ik dringend werd gevraagd om de achterstand
per direct te voldoen.

Heel toevallig op de dag dat de claim tegen de Nederlandse bank is afgewezen.

Ik ben er zo klaar mee...met die hele dsb..... meer mensen die opeens weer worden lasting gevallen?

MathiasRots

Ik zou de mailtjes doorsturen naar je schuldhulpverlener en hem/haar dit laten afhandelen

just meme

Dat wordt lastig..wij hebben met alle eisers een minnelijke regeling kunnen treffen omdat we alles 100% kunnen afbetalen.
De gemeente heeft na een half jaar dan ook ons dossier gesloten.

Ik heb na lang doorzetten nu een nieuwe naam gekregen en die beste man heb ik aangeschreven...middels een hardheids clausule zou hij het dossier opnieuw kunnen openen.
Mijn man kreeg indertijd namelijk ook vakantiebonnen en ze hebben daarvan alles bij ons inkomen gerekend.Wat niet mag..... we wachten af...

MathiasRots

Begrijp ik het nu goed dat een schuldeiser, waarmee al een minnelijk akkoord is bereikt en welke ook wordt nagekomen, nu ineens toch de gehele schuld opeist?

jan

Maar als je netjes alles afbetaald, voldoe je aan de voorwaarden van het minnelijke traject. Als de tegenpartij komt met een claim, dan houden hun, zich niet aan de overeenkomst. Het minnelijke traject was toch bindend.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

just meme

Inmiddels contact gehad en ik mag de mails als niet verzonden beschouwen...... gelukkig

tw50

Blij voor je! vervelend dat ze je daarmee wellicht toch een paar vervelende dagen bezorgen...
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

An0niempje

Dat jij daardoor helemaal in de stress schiet, daar denken ze echt niet aan bij zo'n bedrijf.... Zo op zich wel handig zijn, als daar wat meer aandacht voor zou komen... Nu heb ik vaak het idee, dat hun dat helemaal niet interesseert en dat ze alleen maar aan het geld denken en niet aan het menselijke aspect...

peter

Quote from: just meme on May 04, 2015, 11:36 AM
Inmiddels contact gehad en ik mag de mails als niet verzonden beschouwen...... gelukkig

Gelukkig, het bedrijf beseft idd niet wat voor impact dit heeft. Het interesseert ze totaal niet, dat er mensen in de stress zitten en zich een paar dagen ellendig voelen.
Peter
Administrator Forum