kind en inkomen

Started by scooby, Apr 24, 2015, 07:11 PM

Previous topic - Next topic

scooby

Binnen enkele maanden loopt de WSNP voor mij en mijn partner af  :) De curator heeft inmiddels een positief advies naar de rechtbank verstuurd. Wellicht ten overvloede, de termijn voor het inleveren van het eindverslag richting de rechtbank is van zes weken naar drie maanden gegaan. Nu mijn vraag. Mijn zoon van 16 kan werk krijgen naast zijn schoolactiviteiten. Uiteraard gun ik hem dat van harte.
Als ik het goed heb heeft dat ook gevolgen voor de afdracht, dat neem ik voor lief. Kan iemand mij vertellen of er nog andere punten zijn waar ik op moet letten financieël gezien, ook na de WSNP?

Graag zou ik bij deze een pluim willen geven aan de mensen achter dit forum. Voor de mensen die volop "bezig"zijn met de WSNP.. Het is een lange weg maar aan het einde van de tunnel schijnt volop de zon. Heel veel sterkte allemaal!

Boeddha

Onder de 18 jaar wordt het inkomen van je zoon niet meegeteld.
Let alleen op dat hij niet meer dan â,¬1200,00 per kwartaal gaat verdienen anders raken jullie de kinderbijslag kwijt.

Wat heerlijk...nu echt aftellen voor jullie! Geniet van jullie schuldvrije toekomst!
Be strong, have faith!

Chrissie

Kan me vergissen dan verbeter je me maar, maar met de kinderbijslag bedoel je zeker kindertoeslag boeddha. Kinderbijslag kunnen ze volgens mij nog steeds niet aankomen daar heeft een ieder doorsnee gezin recht op.

Heel veel sterkte met de laatste loodjes, op naar een schulden vrije zorgeloze toekomst!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

chapter

kindgebonden budget heeft alleen inkomen ouders gevolgen want wordt berekend op inkomen aanvrager.

bij kinderbijslag is het wel opletten.

Kinderbijslag
Hoeveel mag uw kind bijverdienen
Veel kinderen van 16 en 17 jaar hebben een bijbaan of lopen stage. Het bijverdienen kan invloed hebben op de hoogte van uw kinderbijslag. Is uw kind jonger dan 16 jaar? Dan maakt het niet uit wat uw kind bijverdient. U krijgt gewoon uw kinderbijslag.

Bijverdienen heeft gevolgen als uw kind 16 of 17 is
Is uw kind 16 of 17 jaar? Dan maakt het wel uit wat uw kind bijverdient. U moet dan rekening houden met een maximumbedrag. Verdient uw kind in een kwartaal meer dan dit bedrag, dan krijgt u geen kinderbijslag meer. Het maximumbedrag wordt elk jaar in oktober aangepast.

Hoeveel mag uw kind bijverdienen?
Uw kind mag niet meer dan â,¬ 1.266 netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind â,¬ 1.266 netto of meer verdient vervalt voor dat kwartaal de kinderbijslag. Tijdens de zomervakantie mag uw kind met vakantiewerk â,¬ 1.300 extra bijverdienen.

U bent verplicht om elk inkomen hoger dan â,¬ 1.266 netto per kwartaal aan ons door te geven. Als uw kind 18 jaar wordt, stopt de kinderbijslag. Maar u ontvangt nog kinderbijslag over het hele kwartaal waarin uw kind 18 jaar is geworden. Daarom telt mee wat uw kind bijverdient in dat hele kwartaal.

Met vakantiewerk extra verdienen
In de zomervakantie hebben kinderen soms een vakantiebaan of werken ze meer dan anders. Uw kind mag in de zomervakantie â,¬ 1.300 netto extra verdienen.

Vakantiewerk bij dezelfde werkgever
Als uw kind door het jaar heen een baantje heeft en in de vakantie nog wat extra werkt bij dezelfde werkgever, moet uw kind aan zijn werkgever een verklaring vragen over het vakantiewerk. De SVB kan dan na de zomer eenvoudig vaststellen welke bedragen horen bij de normale baan en welke bij het vakantiewerk.

Inkomsten hoger dan het maximumbedrag doorgeven aan de SVB
De bijverdiensten van uw kind kunnen het ene kwartaal hoger zijn dan het andere. Bijvoorbeeld door overwerk, teruggave loonbelasting of eindejaars­uitkering. Hierdoor kan het gebeuren dat uw kind onverwacht meer verdient dan het maximumbedrag en u de kinderbijslag moet terugbetalen. Om dit te voorkomen vraagt de SVB u om zo vroeg mogelijk door te geven dat uw kind in een kwartaal waarschijnlijk meer dan het maximumbedrag verdient.

Als uw kind minder dan het maximumbedrag in een kwartaal verdient, hoeft u dit niet aan ons door te geven.

scooby

Dank jullie wel voor de bijdrage. Gr.Scooby