Inzage eigendom dossier

Started by Picasso, Apr 22, 2015, 09:59 PM

Previous topic - Next topic

Picasso

Beste lezer,

Is het mogelijk om als schuldenaar in te zien of het incassobureau de vordering van de schuldeiser (bank) gekocht heeft en zo ja ( feitelijk) hoeveel het incassobureau voor deze vordering betaald heeft en wat voor een winst zij kunnen maken na aftrek van de kosten van de deurwaarder?

MathiasRots

De incassokosten, etc worden over het algemeen wel vermeldt.  De kosten voor het opkopen van de vordering worden niet gecommuniceerd.

Picasso

Beste MathiasRots,

De incassokosten ed zijn mij bekend, deze worden immers duidelijk gespecificeerd en gecommuniceerd. Echter ik wil graag weten wat de waarde van de vordering is voor het incassobureau. Dit om mijn onderhandelingspositie te verbeteren bij een voorstel voor een afkoopregeling.

Kan dit wellicht bij de deurwaarder worden opgevraagd?

Boeddha

Het komt vaak voor dat zo'n bureau 10% betaald van de oorspronkelijke schuldbedrag. Dus stel schuld bedraagt â,¬ 100,00, kopen ze deze op voor â,¬10,00, met alle incassokosten, buitengerechtelijke kosten erop, rente etc. Komen ze al snel op â,¬280,00. Kortom lucratief!
Be strong, have faith!

MathiasRots

Beste Picasso,

Ik werk helaas niet bij een incassobureau of een bedrijf wat vorderingen koopt. 

Mijn inschatting is dat partijen welke een vordering hebben gekocht  tot het gaatje zullen gaan om in ieder geval de gekochte vordering met de gewenste winstmarge te kunnen incasseren.

Als je vordering is verkocht aan Hoist dan is het verstandig om je nu al voor te bereiden op een rechtszaak of een MSNP via de gemeente gevolgd door een dwangakkoord met mogelijk een WSNP traject als het dwangakkoord niet lukt.

sacredfour

Is dit de schuld waar je het in het andere draadje over had, die van de bank en Lindorff?
Is er een vonnis? Is de schuldeiser nog de bank of hebben ze al cessie toegegeven? Zo ja, wanneer heeft deze cessie plaatsgevonden, voor of na het vonnis?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Picasso

Quote from: sacredfour on Apr 23, 2015, 09:47 AM
Is dit de schuld waar je het in het andere draadje over had, die van de bank en Lindorff?
Is er een vonnis? Is de schuldeiser nog de bank of hebben ze al cessie toegegeven? Zo ja, wanneer heeft deze cessie plaatsgevonden, voor of na het vonnis?

Beste sacredfour,

Dit is inderdaad dezelfde vordering. Er is een vonnis uitgesproken. Schuldeiser is Lindorff. Echter, ik weet niet of deze de vordering hebben gekocht. Het is mij onbekend wanneer de cessie heeft plaatsgevonden.

sacredfour

Wie was de eisende partij in het vonnis? Is dit Lindorff of de ABN bank? Als er al een vonnis is van Lindorff dan heeft het nu geen zin meer om cessie te bestrijden. Ze hoeven aan jouw niet te melden voor hoeveel ze de vordering hebben gekocht.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Picasso

Lindorff. Zoals ik al aangaf in mijn reactie op Boeddha in het andere draadje, is het voor mij nu niet zinvol meer om cessie te bestrijden.