Individuele Inkomens Toeslag

Started by tuthola, Apr 22, 2015, 06:20 PM

Previous topic - Next topic

tuthola

Eindelijk had ik weer recht op de langdurigheidstoeslag die nu individuele inkomenstoeslag genoemd word. Ik voldeed aan alle voorwaarde daar je dit jaar 110% van de bijstand als inkomen mag hebben.
Verkeerd gedacht ik kreeg een vette afwijzing !! ik gebeld, de meneer van de bijstand vertelde mij dat dit een foutje in de verordening en in de toelichting was.
Ik heb hierop bezwaar aangetekend dat ik dit geen foutje meer vond als je 2x dezelfde fout maakt.
Uiteindelijk heb ik nu een juriste in handen genomen die mij in het gelijk stelt en voor me gaat opkomen in de vorm van een onderbouwende  brief richting afdelingen bezwaar van de gemeente.
Ik heb dit gedaan omdat ik bij de vorige hoorzitting over vergoeding van de wasmachine eigenlijk een beetje afgeserveerd werd. Ik wil dit niet nog een keer dus met dit steuntje in de rug heb ik er meer vertrouwen in. Deze juriste vraagt hiervoor van mij geen geld, dit moet de gemeente betalen mocht het in het uiterste geval bij de rechter komt. Ik heb dit zwart op wit.
Het gaat me in eerste instantie niet om het geld, ik had het in mijn berekening al afgeschreven, maar op de manier waarop ik behandeld werd alsof ik een jandoedel zonder verstand ben terwijl ze zelf de fouten hebben gemaakt. Ik heb ook begrepen dat een verordening van de gemeente een bindende regel is die beide partijen moeten nakomen en daar niet aan te tornen valt, moet wel raar lopen wil het misgaan....zeg nooit nooit heb vreemdere dingen meegemaakt.....

tuthola

Vanmorgen de hoorzitting gehad bij de gemeente, de jurist die ik ingeschakeld had was telefonisch bij de hoorzitting, was blij dat ze erbij was en duidelijk kon maken wat er aan de hand was.
Hoofd van sociale zaken begreep dat de regels niet duidelijk omschreven waren, ze waren geschrokken van de uitleg die dus duidelijk verkeerd was en dat ze de verordening en de toelage van de individuele toeslag veranderd hadden met de juiste percentages.
Juridisch heb ik gelijk .....afwachten of dit ook door Burgemeester en wethouders word aangenomen.

Ik heb er toch weer een naar gevoel van over daar er met name door 1 mevr erg neerbuigend reageerde waarop juriste wel insprong om aan te geven dat iemand die een beroep doet op een toeslag niet juridisch onderlegd is en afgaat op wat er in een toelichting staat.

Wordt vervolgd .......

chapter

spannen tuthola en afwachten
maar wat is er nu niet juist je inkomen of kom je in hun ogen erboven door de kinderen die inwoen en geacht worden dan mee te betalen.
Kijk ook ff bij gemeente na als je dat nog niet hebt gevraagd of gedaan.
hier zag ik op site bij toeval dat er een tegemoetkoming chronisch zieken was.
soort compensatie voor de oude wtcg
deze compensatie is 325 euro
ondanks mijn wmo indicatie hier niet op geattendeerd

Dick

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

tuthola

Chapter het gaat om mijn inkomen, hun hebben een fout gemaakt in hun bijlage van de aanvraag en in de verordening waarin je tot 110% van de bijstandsnorm als inkomen mag hebben, dit moest zijn 100%.
Als er daadwerkelijk 100% in hun regels had gestaan had ik het niet aangevraagd, vandaar dat ik in eerste instantie blij was met deze 110% .

Ja klopt de meneer van de sociale dienst zei dat ze in mijn gemeente bezig zijn met een nieuwe tegemoetkoming voor de chronische zieken.

chapter

Okee op die manier.
Hopelijk krijg je het alsnog. Jammer dat hoorzitting voor nodig is.
In 2014 hadden veel gemeentes zon regeling ook met aanvraag tot uiterlijk juli 2015.
Zou even kijken op site en zoeken op chronisch.
Zo vind ik het er wel.
Vanaf dit jaar is regeling met eigen risico in verzekering gemeente maar daar schieten verl weinig mee op. Bij cz geen 100% en ga 1-3 keer per week