Voorstel afkoopregeling tegen finale kwijtschelding

Started by Picasso, Apr 22, 2015, 12:37 PM

Previous topic - Next topic

Picasso

Beste lezer,

Ik wil een schuldeiser een voorstel doen voor een afkoopregeling inzake een bankschuld. Graag wil ik weten of deze juist geformuleerd en compleet is.

Bij voorbaat dank...

Edit: hieronder een nieuwe versie van het voorstel geplaatst

---

Geachte heer, mevrouw,

Graag wil ik u een voorstel doen voor afkoopregeling voor finale kwijtschelding inzake XXX / Dossier XXX.

Ik doe u het voorstel tegen finale kwijtschelding van â,¬ XXX,-, hetwelke mij door een derde onder de voorwaarde van finale kwijtschelding eenmalig binnen twee weken ter bechikking wordt gesteld en alsdan door mij betaald kan worden.

Indien de opdrachtgever akkoord gaat met dit voorstel, zal de afkoop binnen twee weken na ontvangst van het schriftelijk akkoord worden voldaan.

Graag ontvang ik op korte termijn uw schriftelijke reactie op dit voorstel.

sacredfour

QuoteEdit: alinea over eenmalig ter beschikking toegevoegd
ja dat is belangrijk!
Banken zijn meestal niet zo happig op finale kwijting. Dit betekend dat ze de schuld(gedeeltelijk) af moeten schrijven en het gecreëerde geld uit het niets ook weer in het niets moeten laten verdwijnen.
Het helpt als je al enige tijd betalingsproblemen hebt en als de bank weet dat je weinig inkomen hebt.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Boeddha

Kleine toevoeging;

Tussen de woorden 'beschik' en 'niet'  nog het woord 'ik' tussen voegen.

dus beschik ik niet
Be strong, have faith!

Picasso

Quote from: Boeddha on Apr 22, 2015, 07:33 PM
Tussen de woorden 'beschik' en 'niet'  nog het woord 'ik' tussen voegen.

Beste Boeddha, bedankt voor je opmerkzaamheid.

MathiasRots

Hallo Picasso,

Met welke schuldeisers heb je allemaal van doen?  Dan kan ik me een beeld vormen over de slagingskans van je voorstel.

Picasso

Beste MathiasRots,

Het gaat hierbij om één deurwaarder Janssen & Janssen.
De opdrachtgever is Lindorff.

Overige schulden zijn inmiddels voldaan.

MathiasRots

Welke schuldeiser heeft de zaak aan Janssen & Janssen in opdracht gegeven?

Picasso

De opdrachtgever is Lindorff, schuldeiser is ABN AMRO.

Boeddha

Oef Lindorff!

@Sacredfour, onze deskundige kan jou veel vertellen over Lindorff, wat je het beste kan doen.
Be strong, have faith!

MathiasRots

Hallo Picasso,

De acceptatie van je voorstel door de schuldeiser is afhankelijk van:

inkomen
arbeidscontract (vast / flexibel)
de hoogte van de schuld
de duur van de aflossing

Ga dus voor jezelf na of het voorstel wat je wil doen in het voordeel is van ABN AMRO.  Als het afkopen minder oplevert voor AA omdat je een baan hebt voor onbepaalde tijd met een acceptabele afloscapaciteit (en dat is erg ruim)  dan zal AA niet akkoord gaan met een voorstel tot finale kwijting.

Picasso

Quote from: Boeddha on Apr 22, 2015, 10:52 PM
Lees onder andere dit topic;

http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47523.msg73721.html#msg73721

Beste Boedda,

Bedankt voor de link. Echter ik ben al contact geweest met zowel incassobureau als deurwaarder. Ik denk niet dat het nu mogelijk is om deze vordering niet te herkennen.

Picasso

Dag MathiasRots,

Dat de kans tot acceptatie van het voorstel gering is, realiseer ik mij goed. Ik heb inderdaad een baan voor onbepaalde tijd met acceptabele afloscapaciteit (in dit geval te hoog dus). De duur van de aflossing zal korter zijn 36 maanden. Dit schijnt toch wel de drempelwaarde te zijn. Echter, niet geschoten is altijd mis.

MathiasRots

Hallo Picasso,

Ik ben het helemaal eens met je aanpak. Niet geschoten is altijd mis.  Ik wil je vooral succes toewensen voor wat betreft je aanpak! (en dat is niet löllig bedoelt)

Picasso

Dag MathiasRots,

Dank je. Tk: boven staat een nieuwe versie van het voorstel.