recht op inzage rekeningoverzicht wehkamp, beslagvrije voet

Started by dollars, Apr 20, 2015, 06:56 PM

Previous topic - Next topic

dollars

Hi, ik heb een flinke schuld bij de wehkamp, dit is een bedrag wat tegen de 5.000 aanloopt.
Nu moet ik elke maand 93 euro betalen alleen weet ik niet meer wat ik besteld heb, en wil ik ook uitsluitsel krijgen of niet toevallig mijn ex vriend dingen heeft besteld waar ik geen weet van heb of geld heeft besteld op mijn naam.

Ik heb al meer dan 5 keer gevraagd of ik een overzicht kan ontvangen van wat er besteld is en wanneer alleen krijg ik elke keer weer te horen dat dat niet kan.

mag dit zomaar?
Heb ik geen recht op inzage in mijn eigen openstaande facturen?

MathiasRots

Hallo Dollars,

Welkom.   Kan je niet inloggen op Wehkamp.nl en daar de bestelhistorie bekijken? 

Lizayra

Stel dat je dat overzicht wel krijgt, en het blijkt inderdaad zo te zijn dat je ex dingen besteld heeft. Dan moet je toch betalen (heb hetzelfde meegemaakt), omdat het op jouw naam staat. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn namelijk 2 verschillende dingen, helaas.

dollars

Nee kan niet, omdat ik een betalingsachterstand heb kan ik dat niet inzien

En nu kreeg ik van een andere mevrouw te horen dat het laatste is besteld in 2011 en je kan alleen je bestellingen zien van 2012.
Ik zou graag  de spullen die mijn ex heeft besteld bij wehkamp willen opeisen zodat ik misschien een paar maanden eerder er vanaf ben.

Ik zie het allemaal niet meer zitten en heb nu al een ander loonbeslag lopen en ik kan de eerste 7 maanden niks betalen aan wehkamp, waardoor ik daar weer een achterstand krijg.
:'(

sacredfour

Schrijf ze dat je een overzicht wil ontvangen van de uitstaande schulden omdat het openstaande bedrag jouw niet bekend voorkomt. Stop met je betalingen als ze dit niet doen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jan

Staat deze rekening op jullie beide naam of enkel op de naam van jou. Was je getrouwd, zo ja op welke voorwaarden. Een gezamenlijke schuld, daar zijn jullie beide verantwoordelijk voor. Ook je ex.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

MathiasRots

Eens met Sacred Four.  Vraag om een overzicht van de openstaande schulden. Dat is gewoon normaal en redelijk.

marco

Volgens mij is hier niets mis mee en zullen ze dit gewoon verstekken.
Marco en Bianca

tuthola

Quote from: dollars on Apr 21, 2015, 11:12 AM

Ik zou graag  de spullen die mijn ex heeft besteld bij wehkamp willen opeisen zodat ik misschien een paar maanden eerder er vanaf ben.

Ik ben bang dat je niets kan opeisen bij je ex daar het als ik het goed begrepen op jou naam is besteld al dan niet met medeweten van jou, dit aantonen zal heel moeilijk gaan.
Stuur Wehkamp een e-mail dat er al loonbeslag ligt op je inkomen en je pas over 7 maanden weer ruimte hebt om af te lossen.
Mocht het zo zijn dat je problematische schulden hebt die je niet binnen een korte tijd kan aflossen kan je een afspraak maken met de schuldhulpverlening van je gemeente.

jan

Ik kan het ook mis hebben, in een huwelijk zijn alle schulden, toch gezamenlijke schulden? En je hebt een afleveringsadres. En bij een scheiding heb je nog een convenant.

Het is voor ons gissen wat er aan de hand is, want wij hebben heel weinig informatie.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

dollars

Ik heb alleen samengewoond met mijn ex en alle spullen staan op mijn naam, de wehkamp zegt dat ze geen overzicht kunnen sturen omdat de laatste bestelling gedaan zou zijn in 2011.

Aangezien ik met mijn ex niks meer te maken wil hebben, word het wat moeilijker om de schulden te delen.

sacredfour

Dollars, je moet een officieel schriftelijk verzoek doen. Laat ze in een brief weten dat je graag met de betaling wil doorgaan zodra ze bewijs geven van de bestaande schuld, door kopieën van alle koop overeenkomsten te sturen. Je ben dan zelf verantwoordelijk om te kijken in hoeverre er al betalingen zijn verricht op deze aankopen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.