Zembla De incasso industrie

Started by jan, Apr 16, 2015, 05:49 PM

Previous topic - Next topic

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Hier zie je de werkwijze van incasso industrie. Hier wordt je niet blij van.

marco

Er is een reden dat NL massaal in de schulden is terecht gekomen en dit heet de commercie. Dit is een wetenschap op zich, hierdoor koop jezelf de schulden in, want het wordt aangemoedigd. De overheid doet er niets aan. En krijg je de incassoboys en girls op je dak!
Marco en Bianca

sacredfour

Gelukkig kunnen we nu enige verbetering bespeuren bij  de overheid. De belastingdienst die een gedeelte van mijn zorg-en huur toeslag inhield, heeft deze aangepast zodat ik niet onder de beslagvrije voet val. Je moet ze er natuurlijk wel op wijzen anders doen ze dit niet. Natuurlijk doe ik dit met een brief.  ;D
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Incasso_deskundige

Als tegengeluid wil ik toch ook graag wijzen op de verantwoordelijkheid die mensen zelf hebben bij het aangaan van contracten en het kopen van spullen (al dan niet op afbetaling).
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

tuthola

Incasso deskundige de meeste mensen die op afbetaling kopen schatten in dat ze het kunnen betalen... Door verlies van baan of door ziekte is het inkomen onverwacht lager dan toen met de aankoop op afbetaling hebben gedaan.

Chrissie

Incasso_deskundige,

Soms doe je dingen waarvan je eigenlijk wel weet dat ze niet goed zijn, heb ook dingen op afbetaling gekocht zoals een wasmachine maar toen was de nood heel erg hoog er was eenvoudig weg geen geld voor en dan is op afbetaling bestellen bij bijvoorbeeld een postordebedrijf een laatste strohalm daar kun je dan nog in gedeeltes betalen dat geeft even weer lucht, heel even maar helaas, want later komt de andere verschrikkelijke prijs. Heb nu bijvoorbeeld kleding nodig door het vele fietsen slijten mijn broeken bij de vleet maar ik ga nooit weer iets bestellen bij een postorde bedrijf  en in gedeeltes betalen.

Heb gelukkig wel al die schulden kunnen afbetalen maar het is verrekte moeilijk om het vooruit te krijgen en hoop het ook nooit weer mee te maken! Heb het mezelf ook altijd zeer kwalijk genomen dat ik zo lang aan mezelf heb getwijfeld ( omstandigheden) maar dacht ik ben fout geweest moet het zelf oplossen mag niemand mee in de ellende trekken.

Helaas is dit niet voor iedereen mogelijk sommigen kunnen het zelf niet oplossen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.