Een halfjaar in de WSNP

Started by tonnie64, Apr 14, 2015, 08:46 AM

Previous topic - Next topic

tonnie64

Sinds gisteren een half jaar in de wsnp op mijn man zijn 50ste verjaardag, had vrijdag de brief van de bewindvoerder naar de RC gekregen dat alles prima verliep...... gelukkig en gisteren kreeg in prompt een smsje van een schuldeiser die meegenomen is, dus naar wat heen en weer gebel, bleek dat ze deze sms niet hadden mogen versturen , ze boden dan ook netjes hun excuses aan.
Het heeft me een stuk rust gegeven..........desondanks denk je toch altijd na voor je iets doet.

Maar het geeft me moed om door de volgende 2 en half  jaar , heen te komen...........Volgend jaar op mijn man zijn verjaardag kunnen gaan aftellen

groetjes Tonnie 64

Boeddha

Echt waar? Alweer een half jaar? Jeetje! Wat heerlijk voor je! En uiteraard gefeliciteerd met je Abraham in huis  ;)
Fijn dat alles goed verloopt. En wat geeft het een rust he, geen gedoe meer met schuldeisers! Geniet van de rust!

Ik heb voor mij zelf heel erg het gevoel dat ik even stil sta op dit moment, maar dat is natuurlijk onzin.
Ik ben inmiddels over de 18 maanden heen en de maanden naar de 2 jaar toe, lijken eindeloos te duren!
Be strong, have faith!

tonnie64

Hey Boeddha, ja het geeft zeker een rust, was ook wel nodig hahahaha
Ik denk idd als je kunt gaan aftellen , dat het dan extra lang lijkt te duren.... maar ja het eind gaat in zicht komen............. heerlijk is dat, dat gun ik echt iedereen xxx

Be

Een half jaar alweer, tijd gaat echt snel. Fijn dat het goed gaat! Nog gefeliciteerd met je man.

tonnie64

jan

Je hebt een half jaar volgehouden, met het aflossen van schulden is dit altijd de moeilijkste periode, de overige twee en half jaar is maar een formaliteit.  ;)

Goed gedaan!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

tonnie64

Dank je Jan

ik vond dit een moeilijke periode,omdat pas sinds vorige week vrijdag mijn vltb bekend werd, omdat mijn bewindvoerder vond dat ze het spaargeld wat mijn man in 2013 had, mee mocht tellen bij de inkomsten( min man staat buiten de wsnp) ik had dit nagevraagd bij de RC en die gaf mij gelijk dat mag niet meegeteld worden. het is nu zo dat ik onder het vtlb zit , dat ik niets kan inlossen en zoals het er nu uit ziet , ik de wao cq wia in moet van de arbo ivm met een beroerte van vorig jaar. Het ligt er natuurlijk aan, wat mijn man verdient, hij heeft een kleine eigen zaak en 2013 en 2014 waren geen goede jaren,het begint nu weer aan te trekken gelukkig.maar ben wel blij dat ik het eerste half jaar zonder kleerscheuren ben doorgekomen.

Marjan12

Nog maar 2 en 1/2 jaar en dan ben je heerlijk vrij van deze ellende. En nu geen zorgen meer.

chapter

tonnie
vraag keurig aan bij rc dan weet je waar je aan toe bent en stopt je sollicitatie verplichting als deze hetzelfde aangeeft. Wia is lang traject dan moet je 2 jaar ziek zijn bij je werkgever.
Je hebt nog niet zolang geleden nog gewerkt dus die 2 jaar zijn nu pas gaan tellen.
Wao betaat niet meer. Iva wel maar dat is als er helemaal geen verbetering meer te verwachten is.
Mijn ervaring is dat je dan meer dood als levend moet zijn. uwv is keihard tegenwoordig.
fijn dat je het eerste halfjaar door bent gekomen

tonnie64

Hoi Chapter

Ik was al voor een gedeelte afgekeurd een x aantal jaren geleden voor de wao, 26,4procent, daarom heb ik nog wao rechten volgens de arbo arts. Hij vindt de stap naar mijn baas te groot en er is geen verbetering meer te verwachten in mijn gezondheid. Ik hoef niet te solliciteren van de RC, omdat ik in de ziektewet zit.
Ik wacht het gewoon even af, moet in juni terug komen en zou hij er een arbeidsdeskundige erbij halen, omdat hij verwacht dat ik niet meer aan het werk zal kunnen. En mijn contract loopt op 20 okt  af , dus weet niet wat er daarna komt,hij begon er zelf over die wao rechten die ik door de afkeuring toen , voor mij nog wel bestaat.

groetjes

Bloem2

Van Harte met je verjaardag Tonnie.
Een half jaar WSNP alweer. Wat gaat de tijd snel.
Succes met het verdere traject, gaat wel lukken toch?

tonnie64

Jazeker, we gaan ervoor, en bedankt voor de felicitatie ;D