Minderjarig kind en afsluiten overeenkomst

Started by Boeddha, Apr 08, 2015, 09:22 AM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Gisteren werd mijn oudste gebeld door de sportschool dat ze een maand achterloopt met betalen. Waarop zij aangaf dat ze het opgezegd had en niet meer hoeft te betalen.
Volgens de sportschool kon ze niet opzeggen en alleen bij 'afkopen' van betaling van nog 3 maanden werd het stopgezet.

Ik heb sportschool gebeld en gevraagd om een kopie van de overeenkomst, welke ik keurig kreeg per mail.
Onderop de overeenkomst stond.....bij een minderjarig kind moet de ouder tevens mee ondertekenen. En laat ik dat nou niet gedaan hebben! Want ik ben tegen 1-jarige contracten voor minderjarige en ik zou dit dus niet goedgekeurd hebben!
Via de site consuwijzer, kwam ik een brief tegen waar duidelijk staat dat je als ouder zijnde het recht hebt om een contract nietig te verklaren en zonder financiele gevolgen!!

Deze heb ik gekopieerd en opgestuurd naar de sportschool en vanmorgen kreeg ik keurig een mail terug dat ze inderdaad niet hebben gekeken naar de leeftijd van dochter en ze het contract hebben ontbonden!!

Dat was een leuk begin van de dag!! En mijn dochter even duidelijk gemaakt dat ze nooit meer iets mag tekenen ZONDER mijn toestemming!
Be strong, have faith!

MathiasRots

Dank voor dit bericht. Mocht één van mijn koters een overeenkomst aangaan zonder dat ik heb bijgetekend dan weet ik van het bestaan van deze regelgeving.

marco

Wat dacht je van het probleem als ze 18 jaar zijn en de zorgtoeslag aan iets anders uitgeven. Ze zijn meerderjarig en aan de andere kant ook niet.
Marco en Bianca