WSNP / schade auto

Started by Boeddha, Mar 30, 2015, 05:45 PM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Gisteren heb ik schade gekregen aan mijn auto.

Vandaag contact opgenomen met mijn verzekering en ik mocht de auto naar een schadehersteller brengen.
Zij hebben een flinke schade doorgegeven en de verzekering gaf aan dat ze, na goedkeuring van schade-expert, het schadebedrag aan mij uitkeren zodat ik de schadehersteller kan betalen.

Ik heb dit doorgegeven aan mijn BWV en zij gaf aan dat de schadevergoeding??!! In de boedel gestort moet worden.
Het gaat niet om een schadevergoeding maar om een bedrag wat uitgekeerd gaat worden om de schade te herstellen!
(Mijn deur aan de bestuurderskant is kapot en sluit niet meer)

Als het zo is dat het bedrag in de boedel moet dan betekent het dat ik met een kapotte auto blijf rondrijden.

Klopt het wat mijn BWV zegt?
Be strong, have faith!

jan

Je bent verzekerd, er schade ontstaan, deze schade moet worden hersteld. Dus als het geld in de boedel moet worden gestopt, moet de reparatie dus ook uit de bedel worden betaald.

Bedragen die uitgekeerd n.a.v. schade zijn bestemd om deze schade te herstellen. Ik denk dat jou BWV het verkeerd heeft begrepen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

nooitmeer

Je krijgt hier ook gewoon een overzicht van. Een schadevergoeding wordt echt vermeld op het overzicht.

Hier hoef je je helemaal niet druk over te maken.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

chapter

boeddha
dat zei mijn bwv ook tegen mij met autoschade en laatst met waterschade.
hofde niet boedel in omdat ik het rechtstreeks liet betalen aan opdrachtgever die vloeren legde etc.
Begreep wel als op rekening komt het als soort inkomsten gezien wordt en in de boedel moet.
Zou wsnp bureau bellen en vragen om meer uitleg

Boeddha

Vanmorgen contact gehad met mn BWV. Er moet een schaderapport ingediend worden en het bedrag wat uitgekeerd gaat worden voor het herstel.

Bwv legt dat voor aan de RC en hij zal bepalen welk deel is voor het herstel en welk deel eventueel niet. Dat deel moet dan gestort worden in de boedel.

Be strong, have faith!

burningspirit

Zou het zo kunnen zijn dat deze dingen op die manier worden gecontroleerd misschien? Ik zou niet eens op het idee komen, als er bij mij zoiets gebeurde, maar ik weet dat er mensen zijn die meer ontvangen van de verzekering, dan dat ze aan het herstel gaan uitgeven. Wij zouden daar niet eens aan denken, Boeddha!
Jouw portier moet gewoon hersteld worden. Maar wat nou, als iemand een bedrag krijgt vanwege waterschade in zijn/haar huis en diegene besluit om die opgedroogde, iets gekrompen vloerbedekking maar te laten liggen? Als diegene in dezelfde positie zit als jij en ik, dan moet dat geld in de boedel, mag je dat niet houden. Dit lijkt er voor mij op, dat als je in een bepaalde positie zit, je standaard niet vertrouwd wordt met geld. Tot het tegendeel bewezen is. Maar goed, daar zijn redenen (lees: menselijk handelen) voor, om zulke regels op te stellen. Inderdaad, Boeddha, jij hoeft je hier geen zorgen om te maken.

Dit doet me denken aan een situatie waar ik heel lang geleden eens in was: ik had net een nieuwe baan  gescoord, terwijl ik hoogzwanger was. In de eerste week van mijn zwangerschapsverlof kreeg ik controle thuis. De meneer stelde me allerlei - in mijn ogen- hele rare vragen. Of ik familie was van de werkgever? Of ik mijn werkgever al langer kende? Of ik überhaupt wel gewerkt had daar? Mijn ogen werden zo groot als schoteltjes, want na de verbazing dat deze werkgever mij hoogzwanger had aangenomen, steeg mijn verbazing nog meer toen ik deze controle kreeg. Tot de meneer plots zijn vragenvuur staakte en zei dat het allemaal wel goed zat. Ja, ik was zwanger. En ja ik had gewerkt, had een afdeling in die winkel weer nieuw leven ingeblazen in de korte tijd dat ik daar was. En nee, ik had geen enkele connectie met de werkgever anders dan mijn arbeidsovereenkomst. Toen bleek dus, dat er vrouwen waren in mijn toenmalige positie, die misbruik maakten van het systeem. Die het met iemand op een akkoordje gooiden om geld te genereren. Werkgevers ook, die misbruik maakten van het uitkeringssysteem vanwege het geld..... tja, nooit aan gedacht dus. Ik zou het niet in mijn hoofd halen. Zou zo rood als een biet worden. Maar ja, sommige mensen kunnen liegen dat het gedrukt staat en daarom moeten vaak de goeden onder de kwaden lijden.

Hou je haaks hoor! Liefs van mij,
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Knibbel

Ik hoop dat jouw auto nu al gemaakt is Boeddha? Wat een gedoe allemaal, alsof het al niet vervelend genoeg is dat je schade aan de auto hebt, moet je ook nog eens alles verantwoorden bij de bewindvoerder.... Maar belangrijkste is toch wel dat de auto gemaakt wordt,, denk ik dan maar.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

chapter

Quote from: burningspirit on Apr 02, 2015, 12:38 AM
Maar wat nou, als iemand een bedrag krijgt vanwege waterschade in zijn/haar huis en diegene besluit om die opgedroogde, iets gekrompen vloerbedekking maar te laten liggen? Als diegene in dezelfde positie zit als jij en ik, dan moet dat geld in de boedel, mag je dat niet houden.

Hoe is het gegaan? Boeddha?
Om even terug te komen op Bs.
Ik heb helaas waterschade gehad in december. Verstopping en door de druk in afvoer is wasmachine afvoerslang uit afvoer geschoten. Deze stond aan en a het centrifugeer water lag over mijn laminaat en drupte uit de muur bam boven naar beneden.
Ik was thuis en mijn hulp was er dus schade was beperkt.
Vloer boven waar wasmachine stond was goedkoop laminaat en bolde vrij snel op. Als je op de planken stond hoorde je het 'soppen'.
Beneden duurdere laminaatvloer gelegd daar is wel water opgekomen maar minder. uiteindelijk zag je op 2 planken een lichte bolling.
Je weet hoe het gaat tussenpersoon verzekering gebeld. Opgegeven maar door de onbekende kosten is er een expert geweest.
Deze heeft aangegeven dat beide vloeren vervangen moesten worden ook degene met maar 2 planken.
De muur geverfd moest worden in hal en trapgat.
En mijn vaatwasser geeft elektrische problemen na de waterschade, daar had nacht water in gestaan)
Ik kreeg via expert een uitvoerder mocht het zelf doen of laten doen en voor laatste gekozen na overleg bwv.
Met name omdat zolang ik niets op rekening kreeg er voor wsnp niets aan de hand was.
Expert - hersteller - uitvoerder. Ik had erin dus geen rol, geen geld op ban maar ging rechtstreeks van verzekering naar uitvoerder.
Ik heb dus wel alles laten vervangen zonder tussenkomst van mij hierin, geen geld op mijn rekening.
Als ik het zelf had gedaan en geld had gekregen had ik het moeten afdragen en via rc weer terug vragen.
Ik krijg nu via expert te horen dat ook vaatwasser stroomgebruik van drogers en onderzoekskosten vaatwasser worden vergoed door de verzekeraar maar dat deze uitbetaald worden op mijn rekening.
Vanmorgen contact gehad met bwv en met de mail van degene die vaatwasser heeft onderzocht en nieuwe kon leveren voor bepaald bedrag inclusief inbouwen en Mail van expert om welke kosten het gaat. Gaf ze aan dat ik het mag behouden maar wel factuur erna moeten tonen dat het aan vaatwasser is besteed en niet de 600 euro aan iets anders heb uitgegeven.
Wat is er eigenlijk mee wil zeggen heb contact met je bwv en kijk of het erna mogelijk is dat het rechtstreeks kan verzekeraar - uitvoerder zodat je er zelf tussenuit blijft.

Vaak is wat je krijgt meer als minimale kosten om te maken bv.
Heb ook schade aan auto gehad eerste weken van wsnp
Laten vervangen met kofferbak klep via sloop. Kreeg toen 600 was uiteindelijk 300 kwijt dus snep wel dat ze facturen etc willen zien want er wordt ook veel mee gerommeld.
Ik heb die 300 wel in boedel gestort toen

Boeddha

Alles ligt even stil. Ik ben sinds verleden week ziek thuis met wondroos en had bedrust. Volgende week mag ik weer werken en neem ik contact weer op met expert. Hij geeft mij dan schaderapport en schadebedrag wat ik dan opstuur naar BWV.

Ach dan duurt het maar wat langer het herstel. Ik snap dat mensen frauderen maar je bent toch stom als je voor een paar honderd euro je hele toekomst naar de klote helpt!!!
Be strong, have faith!

chapter

Wat vervelend boeddha beterschap
Dat is ook zo maar zie genoeg in mijn omgeving ook niet solliciteren etc en wel opsturen alsof je hebt gesolliciteerd etc
Hopelijk wordt het goed opgelost met je auto

burningspirit

Ja natuurlijk Boeddha, geen haar op mn hoofd die eraan zou denken om te frauderen. Maar waar het mij ook een beetje om ging was de manier waarop verzekeraars en instanties kennelijk moeten optreden omdat er nu eenmaal koekenbakkers op deze wereld rondlopen..... de goeden moeten soms onder de kwaden lijden helaas.
Succes in elk geval met je schade.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Marjan12

Niemand zit op een aanrijding te wachten, zeker niet als je al problemen genoeg hebt.  >:(