Hoist Portfolio Holding Ltd

Started by sacredfour, Mar 26, 2015, 08:19 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Jan, je wil niet weten hoe groot deze handel in oude schulden is! Er gaan hier honderden miljoenen in om alleen al in Nederland. Hoist is een van de grootste. Ze hebben langlopende contracten met Bank Credit Agricole om voor zoveel miljoenen per jaar aan vorderingen op te kopen. Als je je dan realiseert dat deze honderden miljoenen 10-30% zijn van de vorderingen, dan weet je over hoeveel geld het gaat. Alhoewel Hoist deze vorderingen koopt voor een fractie van de waarde, gaan ze tot het uiterste om de gehele som van de schuld te incasseren incl. al de rente. Als je je dan ook realiseert dat het vaak gaat om kredieten met een contractuele hoge rente, dan kan je zien wat Hoist hier aan verdient. Hoist is dan ook helemaal niet ge?interesseerd om met de schuldenaar tot een minnelijke oplossing te komen, maar gaat gelijk procederen.

Het is mijn bedoeling om dit draadje net zo groot te maken als die van de flitskredieten. Het grootste wapen in dit gevecht is de akte van cessie die ze maar niet willen overleggen. Het is van groot belang dat de mensen die te doen hebben met Hoist niet wachten totdat er een vonnis is voordat ze om hulp vragen, maar zich direct hier melden zodra ze te doen hebben met Hoist.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

MathiasRots

@SF

In de brieven van Credit Agricole, die ik via AGC heb ontvangen,  waarin ze melding maken van de verkoop van de vorderingen aan Hoist  staan de juiste contractnummers vermeld.   Heeft het dan nog zin dat ik de akte van cessie opvraag?

sacredfour

Ja, schrijf:
In het geval dat er een vordering is die ik wettig schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:

Met kennisgeving:
dat Ik de volgende stuk(ken) van u wens te ontvangen:

1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft gecedeerd. (openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW  om nadere informatie vragen)                                                                                                           
Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.
In het geval van meerdere cessionarissen, bewijs van “the perfected chain of title”.

Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jan

Het lijk erop dat ze verjaarden schulden met bluf proberen te innen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Ik zou het eerder overbluffen noemen. Zodra je verkeerd reageert, zit je een soort val, waar je moeilijk uitkomt.
Marco en Bianca

toon_driesprong

Hallo allen,

Ik wil mij graag mengen in dit draadje maar ben mij bewust van het feit dat Hoist of een uitvoerder van Hoist (deurwaarder) mee leest. Hoist ligt immers in de EU momenteel zwaar onder vuur met hun handel in cessies en (oude) schulden.

Ter informatie: ik ben werkzaam bij een middelgroot advocatenkantoor in Londen (UK) waar wij momenteel succesvol procederen tegen Hoist en hun manier van handelen. Ik ben mij bewust dat de wetgeving in NL anders is dan bij ons echter zijn de uitgangsposities steeds dezelfde. Wij hebben echter wel een stichting opgezet waarin gedupeerde zich hebben verenigd en waarbij we als Stichting tegen Hoist actie ondernemen en zelfs het moederbedrijf in Zweden hebben gedagvaard.

In NL weet ik inmiddels dat de Rechtbank Limburg een vonnis heeft liggen van (uit mijn hoofd) 14/01/2015 waarbij de cessie ernstig in twijfel wordt getrokken (dwangakkoord) en waarbij de Rechtbank heeft geoordeeld dat: een schuldenaar ten gevolge van een cessie van een vordering op hem, bij welke cessie hij verder geen partij is, in een nadeligere positie komt.

Ik verneem graag jullie reacties en zal daar waar mogelijk reageren.

tika

Do what ye like, but harm ye none.

sacredfour

toon_driesprong,
Ik zou graag wat meer informatie van jouw willen ontvangen m.b.t. het bovenste.
Ik heb ook in de rechtbank gestaan tegenover Hoist. De persoon die ik bijstond is echter bang om in hoger beroep te gaan. De informatie waar jij over schrijft zou ons wel eens kunnen helpen!

jan

QuoteIk wil mij graag mengen in dit draadje maar ben mij bewust van het feit dat Hoist of een uitvoerder van Hoist (deurwaarder) mee leest. Hoist ligt immers in de EU momenteel zwaar onder vuur met hun handel in cessies en (oude) schulden.
'

Dit soort bedrijven leest altijd mee. Wij hebben al diverse malen post gehad van dergelijke lieden, die het niet eens waren, dat er voorbeeld brieven werden aangeboden en/of tips werden gegeven hoe je deze heren van je af kunt houden.

QuoteHoist ligt immers in de EU momenteel zwaar onder vuur met hun handel in cessies en (oude) schulden.

Hoe meer nieuws, des te moeilijker ze het krijgen.

En vergeet niet, er zit behoorlijk wat denkkracht bij deze heren. Ze lezen mee en verzinnen, vaak ook een tegenmaatregel. En op een brief moeten ze altijd antwoord geven.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

jan schreef:
QuoteDit soort bedrijven leest altijd mee. Wij hebben al diverse malen post gehad van dergelijke lieden, die het niet eens waren, dat er voorbeeld brieven werden aangeboden en/of tips werden gegeven hoe je deze heren van je af kunt houden.

Jan mijn complimenten hiervoor!

sacredfour

Vervolg van http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,48435.new.html#new
dolfijn kan je mij een PM sturen?
Hoist en Agin kijken mee op dit forum.

dolfijn2181

Naar aanleiding van een reply van sacredfour op mijn verhaal. Hier ook nog even nogmaals mijn verhaal.

Er is 1 schuldeiser waar we (na een jaar) nog steeds geen regeling hebben kunnen treffen. Het gaat om een lening die we in 2009 hebben afgesloten bij de Nederlandse voorschotbank. Helaas hebben wij vanaf eind 2013 betalingsmoeilijkheden. Kortom de lening werd opeisbaar. Na wat verschillende brieven werd ineens duidelijk dat het was overgegaan naar Hoist Portfolio holding ltd. Maar goed inmiddels heeft AGIN timmermans deze zaak in behandeling. Er zijn al meerdere malen betalingsvoorstellen gedaan, maar alles word telkens afgewezen of er komt gewoon geen reactie. Onze budgetbeheerder heeft dus van alles geprobeerd maar we komen geen stap verder. Even voor de duidelijkheid. De voorstellen die gedaan zijn is voor ons echt het maximale wat we kunnen missen. Nu hebben we inmiddels een dagvaarding ontvangen. Wat nu te doen? Heeft het zin om schriftelijk te reageren en er in te zetten dat je wel wil maar dat je telkens nul op rekest krijgt? En als het zin heeft, Hoe zet ik dat op papier.

Pff denk je er bijna te zijn krijg je dit erbij. Erg frustrerend in ieder geval.

sacredfour

dolfijn, stuur ook een PM naar toon_driesprong.
hij is de persoon waarin ik mijn PM naar verwijs.

Prometheus

Beste,

Vooruitlopend op een discussie / procedure over (de hoogte van) in rekening gebrachte rentecomponenten door Interbank, kwam ik op dit forum een aantal uitspraken (o.a. via het Kifid) en jouw reacties tegen.

Op advies van een andere gedupeerde, ben ik lid geworden van dit forum om nadere informatie met je te kunnen uitwisselen.  Zou je svp hiervoor contact met me willen opnemen ?

Ik hoor/lees graag je reactie, alvast dank hiervoor.

Hartelijke groet,
Prometheus