Ook een Lindorff probleem

Started by lumiere, Mar 22, 2015, 09:09 PM

Previous topic - Next topic

lumiere

Diverse brieven van Lindorff ontvangen betreffende een openstaande schuld bij KPN, met steeds verschillende te betalen bedragen.
Op 15 dec.2014 de incasso brief gestuurd (http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47789.0.html)
Het was even stil, nu na 3 maanden een pakket in de brievenbus, 4 openstaande rekeningen van KPN en 5 dezelfde niets zeggende cessie brieven (zie bijlage).
In deze cessie brief word gesproken over een factuur van november, de bijgevoegde facturen gaan over juli/aug/sept. en een afkoopsom fact. dat. oktober.
Alle 5 cessie brieven zijn hetzelfde, gaat over november, geen factuur nummers, geen bedragen.

Zou dit kunnen betekenen dat dit een standaard brief is die ze naar iedereen sturen ? en deze helemaal niet specifiek voor mij zou zijn ?
Het totale bedrag van de facturen is â,¬955.00 er moet aan Lindorff â,¬1137.00 betaald worden, geen uitleg hoe ze aan dit bedrag komen.
Ga ik opnieuw in de pen hoe zij aan dit bedrag komen of is dit reëel, en kan iemand mij vertellen hoe het zit met die cessie brief ?.
Alvast bedankt voor het antwoord

sacredfour

Deze akte van cessie voldoet niet. Doe nogmaals een verzoek voor de akte van cessie die betrekking heeft op jouw vordering. In de wet staat dat de akte voldoende moet zijn bepaaldDit betekend dat je moet kunnen zien dat de vordering betrekking op jouw heeft. Heb je behalve de akte van cessie ook al kopieen gehad van de overeenkomst(en)?
Lindorff is ondertussen gewend geraakt aan onze incassobrief en probeert het nu met een tegenoffensief. Alleen gaat ze het met deze akte van cessie niet winnen in een rechtszaal.  ;D
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

lumiere

Hallo sacredfour,

verder zat er niks bij, 5x dezelfde cessie brief en 4x copie rekening KPN

sacredfour

Wat een sukkels zijn het toch die Lindorff!! ;D ;D
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

lumiere

Wat ga ik nu doen, reageren met de vraag voor een juiste cessie en overeenkomst ?
of ga ik niet reageren, tenslotte stond in mijn brief : een reactie binnen 7 dagen", het is 3 maanden later geworden.
En uiteraard een specificatie van de kosten

sacredfour

Het is wel zo netjes om toch te reageren. Doe dat verzoek voor een geldige akte van cessie.
Een specificatie van de kosten komt later wel. Ze moeten eerst maar eens bewijzen dat ze eigenaar zijn geworden van de vordering.

lumiere

Gedaan, nu maar weer afwachten op enig antwoord.

Bedankt weer.

felix groeneweg

he sacredfour

zou ik je prachtige voorbeeld brief mogen gebruiken voor een vriend van me, hij is "nog" bang voor lindorff en had bijna betaald gelukkig ben ik er op tijd bij

sacredfour

De incassobrief is er voor iedereen om te gebruiken. Er is echter wel enige kennis vereist om verdere correspondentie van het incassobureau ook te kunnen beantwoorden.