vraagje wie kan me helpen met het antwoord

Started by ikke48, Mar 19, 2015, 11:43 AM

Previous topic - Next topic

ikke48

goeiemorgen,

sorry alvast maar ben niet echt goed met punten en komma's.

mijn vraag is ik woon samen met mijn vriendin en uit mijn vorige huwelijk heb ik veel en hoge schulden.
er ligt loonbeslag op mijn uitkering en ik probeer zoveel mogenlijk zelf de rest met regelingen weg tewerken met een beetje hulp van mijn vriendin.nu is mijn vraag stel dat er straks toch een deurwaarder komt en inboedel beslag wil leggen kan dat dan?
het huis en alle inboedel is van mijn vriendin en voor de vraag gestelt wordt van alle inboedel zijn er bonnen van aankoop op haar naam.

alvast dank voor jullie antwoord

burningspirit

Hoi Ikke48,
Dan heb je de eerste slag al gemaakt, met de aankoopbonnen op haar naam. Wat je verder moet doen, weet ik niet zo goed, maar er zijn mensen op dit forum die vaker met dat bijltje hebben gehakt.
Heeft je vriendin werk? En jij? Op de belasting en de toeslagen hebben deze dingen invloed. Dan is het belangrijk dat jullie samen een plaatje hebben gemaakt en daarvan e.e.a. op papier hebben gezet. Zodat je niet overvallen wordt als deurwaarders met maatregelen beginnen. Maatregelen van deurwaarders kunnen inderdaad beslagen (op loon, uitkering of bezittingen) zijn, maar ze hebben ook nog andere instrumenten volgens mij.
Ik wens je in elk geval veel sterkte met je situatie!
liefs van mij
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

ikke48

mijn vriendin werkt ja maar ik weet dat ze niet aan haar geld kunnen komen.
ik zelf heb geen werk heb 2 jaar geleden een hartinfarct gehad door alle problemen en wordt zins die tijd steeds afgewezen.ik heb me al erg verdiept in alles ik kan alleen geen duidelijk antwoord vind op die vraag dus daarom stelde ik hem hier maar omdat ik dit forum al een poosje volg

Marjan12

Een deurwaarder komt alleen als er een gerechtelijke uitspraak is, toch?

sacredfour

Hebben de andere deurwaarders of incassobureaus die nog geen beslag gelegd hebben een vonnis, dan kunnen ze overgaan tot beslaglegging van inboedel of van bv een auto. Ze moeten je dit wel eerst laten weten. Zijn de bezittingen van je vriendin dan kunnen ze daar niet aankomen. Dreigen ze met beslaglegging, stuur ze dan de deurwaardersbrief.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.