Nibud bezorgd over geldtekort traditioneel kostwinnersgezin

Started by marco, Mar 17, 2015, 08:36 PM

Previous topic - Next topic

marco

Het Nibud maakt zich zorgen over gezinnen met één kostwinner en een inkomen tot 35.000 euro. Deze traditionele kostwinnersgezinnen hebben het volgens het instituut "financieel moeilijk".

Bron: http://www.nu.nl/geldzaken/4008596/nibud-bezorgd-geldtekort-traditioneel-kostwinnersgezin.html
Marco en Bianca

Marjan12

QuoteDaarmee kan zo'n gezin precies rondkomen. De ouders moeten dan hun huishoudboekje dan wel op orde hebben, alle toeslagen aanvragen en geen extra uitgaven zoals schulden en zorgkosten hebben. Ook houdt het voorlichtingsinstituut bij deze begroting geen rekening met kosten voor vakanties en sportverenigingen.

Er hoeft maar iets mis te gaan en dan komen ze vanzelf in de problemen!

jan

Quote from: Marjan12 on Mar 17, 2015, 09:08 PM
QuoteDaarmee kan zo'n gezin precies rondkomen. De ouders moeten dan hun huishoudboekje dan wel op orde hebben, alle toeslagen aanvragen en geen extra uitgaven zoals schulden en zorgkosten hebben. Ook houdt het voorlichtingsinstituut bij deze begroting geen rekening met kosten voor vakanties en sportverenigingen.

Er hoeft maar iets mis te gaan en dan komen ze vanzelf in de problemen!

Zo'n gezin kan geen buffer opbouwen en kunnen nooit op vakantie. Als er maar ook iets stuk gaat zitten ze in de problemen en niet te vergeten als de school waar de kinderen op zitten weer een briljant plan heeft om cultuur uitje te doen, in het kader van CKV dan redt dit gezin het ook niet. Dit enkel maar om enkele leraren te plezieren.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Marco en Bianca

gewoon

Ha Marco

Als ik zo,n bericht lees dan gaan mijn gedachte gelijk naar dingen als huurtoeslag wat ooit begonnen was een idee mensen met minder te helpen,  maar toeliet dat op kosten van de overheid jaar na jaar de huren enorm konden stijgen omdat er ruimte was verzonnen,  voor die niet mee konden met verhogingen.

Het is nu ook een dag dat je mag stemmen en weet niet eens,  of mijn insteek recht of links is en het wellicht geen politiek is,  maar gezond verstand gebruiken wat de gevolgen zijn.

Bij woningbouw verenigingen,  top bestuurders die niet meer aansluiten met hun werk,  omdat zij er niet meer aan toekomen,  geef het je te doen er iedere dag er laten we zeggen,  er vijfduizend euro door heen te brassen,  en om dan om 8 uur ernstig op je werk te verschijnen.

En Jan met de pet die zich afvraagt,  het is een pet maar een klep kan er niet meer af, hoe komt dit nu.

Dick

Iedereen heeft last van lastenverzwaring,  het leven is er niet makkelijker op geworden, door een enorme bos aan toeslagen en meer van deze ellende.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info