WOZ beschikking

Started by Temudjin, Mar 06, 2015, 05:02 PM

Previous topic - Next topic

Temudjin

Hallo,

Ik heb een kort vraagje over de WOZ beschikking. Ik moest van de schuldhulpverlener een WOZ beschikking aanvragen maar ik heb een huurwoning, zijn de mensen van de schuldhulp de weg kwijt of mis ik iets ?

Dankjewel en een fijne dag !

burningspirit

Volgens mij moet je als huurder het gebruikersdeel van de WOZ belasting betalen. Tenzij je kwijtschelding ervan hebt aangevraagd en gekregen.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Temudjin

Ik heb inderdaad kwijtschelding ervoor gekregen maar alsnog dan moet ik wel die beschikking ervan hebben en van de GBLT ook.

Ik kreeg die brieven maanden terug en heb het weggegooid kan ik een nieuwe aanvragen ?
Bij de belastingdienst moet ik zijn neem ik aan ?

Knibbel

Quote from: burningspirit on Mar 06, 2015, 05:50 PM
Volgens mij moet je als huurder het gebruikersdeel van de WOZ belasting betalen. Tenzij je kwijtschelding ervan hebt aangevraagd en gekregen.
Als huurder krijg je natuurlijk wel de WOZ-waarde van de woning te zien (tenminste zo is dat bij ons) bij het overzicht van de gemeentelijke belastingen. Maar als huurder hoef je niets te betalen., dit is al jaren terug afgeschaft. Alleen de eigenaar van de woning betaalt geruikersdeel voor de woz-waarde.

Misschien willen ze dat weten om te kijken of de verhouding huurprijs - waarde woning wel in verhouding met elkaar staan. Als ik jou was zou ik dat navragen bij de schuldhulpverlener waarom hij de WOZ-beschikking nodig heeft. Want zeker als jij kwijtschelding hebt gekregen (ga er vanuit dat je dus de gemeentelijke belastingen bedoelt), dan doet het er toch niet aan toe hoe hoog de WOZ-waarde is. Ik zou in ieder geval nieuwsgierig zijn naar de reden hiervan....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron