vandaag schuld bekend geworden

Started by mercedesbenz, Feb 24, 2015, 09:01 PM

Previous topic - Next topic

mercedesbenz

Goedendag allemaal,

Ik ben een jongeman van 25 jaar oud en kom uit het mooie Drenthe. Ten eerste wil ik even vermelden dat jullie een super forum hebben, met heel veel informatie!

Ik zou graag mijn verhaal hier met jullie willen delen, ook al is het moeilijk voor mij.

Ik ben 4 jaar geleden begeleid gaan wonen, en was toen verplicht een bewindvoerder te nemen van die instelling. Dit heb ik uiteraard gedaan, tot ik een eigen huisje kreeg heb ik nog een half jaar deze bewindvoerder gehad. Ik kreeg in de zomer een telefoontje van mijn huurbaas, dat de huur niet betaald was, hierop heb ik contact gezocht met de bewindvoerder en die was met de noorderzon vertrokken.

Heb toen ook een rechtzaak aangespannen tegen die man en die heb ik uiteraard gewonnen, en ben toen van het bewind afgekomen.

Heb vanaf die tijd tot nu toe alles netjes betaald, geen schulden niks gemaakt. Nu 3 1/2 jaar later ongeveer woon ik weer begeleid omdat ik in een psygose heb gezeten. Ook heb ik nu weer bewindvoering IVM PGB.

En wat blijkt nu? Ik krijg allemaal deurwaarders brieven, incasso brieven...... Misschien kunnen jullie het al raden...mijn ex-bewindvoerder heeft NOOIT 1 rooie cent betaald aan mensen...

Mijn huidige bewindvoerder en ik zijn er nu ook achter gekomen dat mijn ex-bewindvoerder en het begeleidwonen van toen samen werkte! Er is â,¬50.000 pgb geld weg gemoffeld..... en de begeleidwonen instelling heeft tevens nog een rekening gestuurd van â,¬50.000 totale schuld â,¬100.000 euro. En dat op mij 25ste!!!!

Ik hoop dat ik hier op dot forum veel informatie kan in winnen, want ik ga nu de schuldhulp verlening in. Maar ik zit met een idee in me hoofd waar ik héél veel geld mee kan verdienen op de auto industrie. Alleen maar vraag nog.... Kan ik met zoveel geld een bedrijf beginnen? Of moet ik het idee uitwerken (wat mogelijk is) en dan daar patent op aanvragen?

Het is mogelijk met mijn idee om minimaal â,¬25.000 per maand te gaan verdienen. Wat zouden jullie mij hierin kunnen adviseren?

Mvg
Jan

Joy2014

Welkom Jan, ik ben maar een beginner en kan je helaas niet helpen. Maar jij had destijds toch die rechtszaak gewonnen? Is het niet te bewijzen dat er meer geld (een ton??) is verduisterd?

Hier moet jij toch niet voor opdraaien? Als deze persoon al eerder is veroordeeld dan zou ik opnieuw contact opnemen met je advocaat! Ik snap niet dat dit mogelijk is en zou daar alles op alles mee zetten.

25.000,- per maand verdienen wil iedereen wel denk ik, lijkt mij bijna onmogelijk en volgens mij gaat de autobusiness nu ook niet zo lekker? Al zullen er nog steeds behoorlijk wat centen in omgaan, je zal volgens mij ook een behoorlijk startkapitaal moeten hebben. En dat is nu niet het geval helaas.

Ik hoop dat iemand goeie tips voor je heeft, sterkte, is wel een rotsituatie.

Knibbel

Hallo Jan, als ik dat zo lees gaat het alleen om het PGB al om een behoorlijk bedrag. Een ton is niet misselijk. En dat het zorgkantoor dit na 3 1/2 jaar nog niet ontdekt heeft, want jij bent daar nu met jouw huidige bewindvoerder achter gekomen. Op het eind van het jaar moet je toch verantwoordig afleggen bij het zorgkantoor? Begrijp niet dat zo'n bewindvoerder hiermee wegkomt...

Quote from: mercedesbenz on Feb 24, 2015, 09:01 PM
Mijn huidige bewindvoerder en ik zijn er nu ook achter gekomen dat mijn ex-bewindvoerder en het begeleidwonen van toen samen werkte! Er is â,¬50.000 pgb geld weg gemoffeld..... en de begeleidwonen instelling heeft tevens nog een rekening gestuurd van â,¬50.000 totale schuld â,¬100.000 euro. En dat op mij 25ste!!!!
Dit betekent dus dat je hier bewijzen voor hebt!! Dan moet je hier via jouw advocaat stappen in ondernemen zowel naar jouw ex-bewindvoerder als naar de instelling begeleid wonen toe. Want als  budgethouder blijf je altijd verantwoordelijk voor het pgb-geld. Ook als er sprake is van fraude door jouw ex-bewindvoerder.

Quote from: mercedesbenz on Feb 24, 2015, 09:01 PM
Kan ik met zoveel geld een bedrijf beginnen?
Ik ga er vanuit dat je bedoeld of je met zo'n grote schuld een bedrijf kan beginnen. Ben zelf niet zo bekend met schuldhulpverlening, dus weet niet of dit nu mogelijk is. Zoals Joyce al aangaf: je hebt hier waarschijnlijk toch een startkapitaal voor nodig en als je die niet hebt zul je toch een lening of zo moeten zien te krijgen. Ik denk niet dat een bank jou een lening verstrekt als je nog in de schuldhulpverlening zit.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron