je moet denk ik wel net als in wsnp wel kwijtschelding aanvragen
als je afwijzing hebt kun je die aten zien
in mijn gemeente bv moet ik beschikking toelating en vtlb erbij doen en kreeg toen wel kwijtschelding wat ik normaal met inkomen >3000 nooit zou krijgen.
bwv wilde afwijzing dan uit boedel maar hoefde het niet te betalen alleen hondenbelasting
Ik snap niet precies wat je bedoelt.
Ik heb al bericht gehad van de belastingen dat hun automatische check uitwijst dat ik niet in aanmerking kom voor kwijtschelding omdat de inkomensnorm is overschreden.
Ik heb de kwijtscheldingsformulieren wel alsnog aangevraagd en ga het toch proberen, dit moet ook van de schuldhulpinstantie.
De mensen van de belasting hebben mij wel al gezegd dat het feit dat ik in de schuldhulp zit en schulden heb geen invloed heeft op hoe hun dingen berekenen, dat vind ik een beetje eigenaardig.
Ze kijken puur naar wat ik per maand aan inkomsten binnenkrijg en wat ik aan vaste lasten moet betalen, geen schulden dus.
Ik moet in de kwijtscheldingsformulieren zelfs opgeven wat ik aan toeslagen krijg, hier kijkt schuldhulp niet eens naar wanneer men je vtb berekent, dus die extra 300 euro aan toeslagen wat ik per maand krijg daar kijkt de belastingen wel naar.
Geen schijn van kans dan op kwijtschelding, net als de voorgaande jaren.
Komt bij dat het schuldhulptraject pas is begonnen en ik nu maandelijks zo'n 200 euro meer over hou dan voorgaande jaren.