Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

jan

Heb je er wel eens over nagedacht om een sociaal raadsman in de arm te nemen? Misschien zou je contact moeten opnemen met de AFM, over het rente percentage. Deze heeft woekerachtige proporties.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Jiske

@Jan

Ik ben op het moment even helemaal de weg kwijt. Het vervelende is dat ik weer helemaal van voren af aan moet beginnen met inlezen want als iemand me er iets over zou vragen, zou ik niet weten wat te antwoorden. :-[

En een sociaal raadsman kan ik nu niet betalen want ik heb bijna geen buffer en omdat ik boven het minimum zit met mijn bruto-uitkering.

Daarbij zie ik het gewoon weer even niet, de cijfertjes dansen voor mijn ogen. Verder dan 12 keer 230,00 loonbeslag en het inbeslaggenomen vakantiegeld van plusminus 900,00 euro kom in niet en dat trek ik dan van mijn restschuld af van vorig jaar.
Mss onnozel maar ik ben toch ook een beetje blij dat er volgende maand weer bijna onder de 6000,00 euro zit. Ik weet echt niet meer wat of hoe ik moet denken.

Jiske

Ik zou al blij zijn met een rentestop, maar dat is bij de RABOBANK nogniet eens bespreekbaar.
Die schuld is mi zo fors gestegen voor het loonbeslag in april 2011. Toen loste ik immers maar 25,00 euro per maand af ivm andere beslagen.

sacredfour

Jiske, ik ben met een zelfde geval bezig voor iemand anders. In eerste instantie was er geen sprake van cessie. Toen ik echter een kwade brief had geschreven naar de deurwaarder kwamen er meer antwoorden. Er zou sprake zijn van stille cessie. Hiervan wilde ik bewijzen zien. Uiteindelijk kreeg ik een document in handen dat de akte van cessie moest voorstellen. In dit document was niet duidelijk om welk bedrag het ging en over welke schuldenaar. De deurwaarder had het ook over lastgeving. Hoe dan ook, ik wilde bewijzen zien van lastgeving of cessie. De deurwaarder die over de zaak ging zou goed op de hoogte moeten hoe cessie en bevoegdheid in elkaar steekt en de documenten die de schuldenaar mag inzien, ze was tenslotte een meester in de rechten! De antwoorden die ik kreeg waren echter steeds ontwijkend. Deurwaarders en incassobureaus zijn niet gewend aan schuldenaren die zoveel vragen stellen en op de hoogte zijn van hun rechten. Je moet daarom ook duidelijk maken dat je bereid bent om desnoods naar de rechter te stappen om je gelijk te krijgen. In deze zaak was er al een vonnis. KPN zij dat er niks meer open stond, maar bij de deurwaarder was dit niet het geval.  Als schuldenaar moet je je rechten opeisen! De deurwaarder gaat dit niet voor je doen. Ook al is het papierwerk van het incassobureau niet inorde, de deurwaarder denkt in eerste instantie aan zijn eigen inkomen.
Jiske, je moet deze zaak niet opgeven. Misschien dat ik meer voor elkaar krijg als jij mij machtigt om jouw in deze zaak te vertegenwoordigen. Heb je al antwoord gehad op je laatste brief?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

@SF

ik kan nog geen antwoord hebben SF want ik heb hem nog niet verstuurd. Ik ben echt niet in orde en heb nu even al moeite met het leven van alledag.

Ik zou je best willen machtigen, als je dat zou willen doen. Als het maar geen vervelende konsekwenties voor me heeft bij de deurwaarder, want het is financieel al moeilijk genoeg. :(

Ik zie het gewoon even niet meer zitten, mijn kennis in deze is daarvoor niet genoeg.
Ik vraag me wel af of een gerechtsdeurwaarder klakkeloos de opdracht van de RABOBANK mag overnemen zonder dat de wet en regelgeving mbt deze zaak in acht moet worden gegeven.
GGN heeft toch alleen maar opdracht tot incasso, dus er ligt dan toch ook schuld bij GGN. Die zouden het ook al makkelijk kunnen herstellen als ze op de hoogte zijn van onregelmatigheden.

Zou ik in de schuldsanering zijn gegaan na dat loonbeslag was het wellicht al eerder allemaal aan het licht gekomen, maar ik was En ziek en had geen overzicht EN mijn trots weerhield me om dat te doen.
Nu zit ik met de gebakken peren en mijn kont vol schuld potverdorie.
Mss zou ik wel boos moeten zijn of worden, maar ik kan het gewoon allemaal niet meer bevatten.

sacredfour

Jiske, je kan een eenvoudige machtiging geven aan mij om je in deze zaak te vertegenwoordigen. Dit heeft geen nadelige consequenties voor jouw. Het enigste dat ik zal doen is nakijken of alles netjes volgens de wet is afgehandeld. Ik mail jouw kopieën van alle correspondentie. Je kan ten aller tijden je machtiging intrekken. Ik denk dat als ik de laatste brief vertuur dit wat meer impact zal hebben. Ik krijg het gevoel dat het allemaal wat teveel wordt voor jouw. Dit voelt het incassobureau/deurwaarder ook en ze zullen hier misbruik van maken. Ik kan zonder enige emotie naar de zaak kijken, met als enigst doel jouw schuld te verminderen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

@SF

oke stuur me die machtigingsbrief maar dan onderteken ik die en kun je aan de slag.

Ps met het incassoburo is alleen maar kontakt geweest door de RABOBANK, ik heb nog geen kontakt gehad met hun hierover.

Bedankt alvast voor je hulp, want ik zie het echt niet meer zitten, ik weet ook niet wat ik tegen die mensen zou moeten zeggen, die vent van de RABOBANK bleef bij de tweede brief in zijn telefoongesprek maar doorpraten ondanks dat ik vroeg of hij me schriftelijk wilde informeren als antwoord op mijn schrijven.

sacredfour

een eenvoudige machtiging.

Geachte...............

Hiermee machtig ik de heer …… mij te vertegenwoordigen in de zaak met dossiernummer :
Je kan dit mailen naar incassobureau, deurwaarder en de bank.

Jiske

Welke deurwaarder? :-[
Ik heb nog nooit een deurwaarder gezien. Ik heb alleen maar de dagvaardiging, het vonnis en de correspondentie van GGN en RABOBANK en het UWV dat er beslag zou worden gelegd met het te betalen bedrag.

Stuur me ook dan even je korrekte persoonsgegevens danmaak ik de brief in orde.

sacredfour

Jiske, in de andere zaak die ik behartig heb ik net het bericht ontvangen dat de schuldeiser de schuld kwijtscheld.  Ik hoop dus dat jij nog niet opgegeven hebt.
heb je de machtiging al verstuurd?

Jiske

@SF

Sorry voor mijn late reaktie maar ik ben echt zo ziek als een hond. Helemaal de weg kwijt gewesst.

Ik heb je PM ontvangen en zal de machtiging zsm opsturen.

Schuldenstand:

Gerechtelijk
Verschuldigd bedrag    :    â,¬ 9.686,69
Rente    :    â,¬ 11.357,47
Kosten    :    â,¬ 1.820,13
Verv. termijnen    :    â,¬ 0,00
Betaald    :    â,¬ 16.767,14
Nog te betalen    :    â,¬ 6.097,15

Het enige lichtpuntje van deze maand is dat de schuldenstand nu net boven de Euro 6000,00 is doordat mijn vakantiegeld ook in beslag genomen wordt.

Jiske

Aangezien ik weer genoodzaakt ben om een aantal therapiesessies te doen, want ik kom er niet bovenop op eigen kracht, ben ik even niet vaak tot helemaal niet aanwezig (geweest( op het forum want het werd me teveel.

Bij deze toch de maandelijkse update schuldenstand.

Gerechtelijk
Rente    :    â,¬ 11.439,02
Kosten    :    â,¬ 1.832,12
Betaald    :    â,¬ 16.997,75
Nog te betalen    :    â,¬ 5.960,08

Positief: onder de 6000,00 euro schuld.

Groetjes Jiske.

Jiske

Schuldenstand per 31-7-2016

Gerechtelijk
Rente    :    â,¬ 11.536,86
Kosten    :    â,¬ 1.844,11
Betaald    :    â,¬ 17.234,44
Nog te betalen    :    â,¬ 5.833,22

Smile

Hallo Jiske , heel knap hoor  , jij gaat er  tzt  wel komen, respect !!!
Sterkte voor jou , groet, Smile  :)

Jiske

@Smile thnx. :)

Schuldenstand GGN? RABOBANK?

Gerechtelijk
Rente    :    â,¬ 11.599,10
Kosten    :    â,¬ 1.856,10
Betaald    :    â,¬ 17.471,13
Nog te betalen    :    â,¬ 5.670,76