Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Jiske ik zou om te beginnen opheldering vragen. het kan niet zo zijn dat ze eerst zeggen dat er geenschuld is en later weer wel. De jaarrekening zegt ook al genoeg. De bank heeft waarschijnlijk een telefoontje gehad van de deurwaarder. Je moet het hier niet bij laten!!!!!! Schrijf een brief aan de bank waarin je opheldering vraagt. Wacht nog met betalen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ik denk toch dat ik dit eerst op coulance  aan zou laten komen bij de medewerker van de bank.

En inzetten op het rente bedrag welke vast is gezet door GNN en dat dit niet het gezicht van de bank kan zijn,  omdat het een fout betreft in de omschrijving van het vonnis.

En zelf een her berekening maken ter uitleg aan de bank,  dat het saldo veel lager is,  hier in meegaan,  is een veel betere coulanceregeling,  dan een betaling doen van E 5.000,--

En het bedrag bij normale rente berekening allang geen E 5000,-- meer is, en een betaling tegen finale kwijting zeker lager mag zijn.

Maar dit kan later ook nog,  nu word de gehele schuld ter discussie gesteld als eerste stap

Jiske

@ SF

Is er een standaardbrief te vinden hier op het forum mbt. het vragen van uitleg. of heb jij een brief voor me?

@gewoon

zelf een herberekening maken, waar begin ik dan en hoe doe ik dat?

sacredfour

Jiske ,ik zal morgen een brief voor je maken.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ha Jiske waar je mee moet beginnen is een lijst met kosten maken op datum

Hoofdsom  9195,58 op 17 maart 2009
proces kosten  786,31 op...
betekening      82,75 op ...
derdenbeslag   135,47 op ..
overbetekening  76,89 op ..
executie kosten   462,78 op

En overige kosten die je hebt gezien op datum

Tweede een exacte lijst met gedane betalingen door jou,  op datum en bedrag ook de vakantie gelden op datum.

En dan is het eenvoudig uit te rekenen, ook dit afgelopen jaar is de rente die je betaalt hebt dik 19 % geweest  E  1.725,12 en ik kom niet verder dan E 546,02 en met je betalingen kan ik zien dat het E 0,00 kan zijn omdat je alles al betaalt hebt tegen een rente van 10,4 %.

EN LET OP met die 16,3 ben je dus twee keer beet genomen 1 dit voor altijd vast te zetten op dit bedrag terwijl die rente variabel was nu 10,4 % toen  2 e keer beet genomen het was toen ook al 10,9 % voor bedragen tot 10.000,-- die 16,3 is echt tot leningen tot E 1000,--

Schat nu in zonder je betaal gegevens dat je tussen de 6.000 a 7.000 te veel betaalt hebt en dit richting de 9.000 gaat als dit dossier blijft lopen zo als het nu bedacht is door GGN

Nogmaals het begint met je betalings overzicht op datum dan het uit rekenen, en dan pas het gesprek aan gaan met de bank dat deze schuld zo goed als voldaan is en het niet nodig is,  er een strafexpeditie van te maken.

gewoon

En ben niet beroert om het gesprek aan te gaan met die medewerker van de RABOBANK

met je berekening en welk gezicht de RABOBANK wil laten zien, en  hier met een stukje coulance naar voren te komen en maar ook dat dit landelijk gevolgd word.

En het niet gaat om een geinig incassobureau die creatief uitleg geeft, maar om een bank die hier niet meer achter WIL staan,  en afstand wil nemen van de flitsers met hun leningen die niet aan de wet voldoen van max 14 % nu dus,  GGN die wat verzonnen heeft en dit uitmelkt.

Maar een RABOBANK wil zijn met een smoel.

We zijn op de wereld voor elkaar niet waar.

Jiske

@SF

oh wat een duidelijke brief SF. Je moet het maar weten en kunnen, thnx en nogmaals geweldig dat je me zo helpt SF en de anderen natuurlijk voor het meedenken en de support vanuit het forum. Dat doet een mens zo goed dat je weet dat je niet zo alleen bent in die shit. ;D

Ipv. mijn samenvatting van de Jaaroverzichten, kan ik mss beter de originele kopieen van de RABOBANK gebruiken en of ik inga op die coulanceaanbieding van de RABOBANK weet ik toch nog niet, want ik moet daar nog voor informeren of ik een lening kan afsluiten daarvoor. Ik heb het geld namelijk niet in mijn achterzakkie zitten. Een rentestop voor het restbedrag zou ik ook al op prijs stellen.

Moet ik dit weer aangetekend versturen SF?

sacredfour

Ja, stuur kopieën van de originele jaarstukken. Ja stuur aangetekend.

Jiske

Pff, weer alles gekopieerd en uitgetypt en vanavond of direct morgenvroeg aangetekend versturen.

En nu maar hopen dat de volgende reaktie van de RABOBANK wat positiever uitvalt voor me.

Jiske

Hoi,

telefoontje gehad van de RABOBANK. Ze blijven bij hun stelling dat alles korrekt berekend is en korrekt verlopen is.

De woordvoerder namens de RABOBANK zei dat hij vandaag een telefoontje ging plegen naar GGN en dat ik de renteberekening(en) schriftelijk zou krijgen toegestuurd.
Zou ik verder nog klachten hebben oid. dan moest ik mij maar vervoegen bij het hoofdkantoor van de RABOBANK, hun waren maar een regiokantoor.

De rente die, volgens de medewerker van de RABOBANK verrekend werd, was/is conform de uitspraak van de rechter destijds.

O.ja dat de incasso s van RABOMOBIEL waren blijven doorlopen en de ROODSTAND zo was opgelopen was omdat ik er zelf een machtiging voor gegeven had.

Jiske

Schuldenstand GGN/RABOBANK

Gerechtelijk
Verschuldigd bedrag    :    â,¬ 9.686,69
Rente    :    â,¬ 11.177,96
Kosten    :    â,¬ 1.784,16
Verv. termijnen    :    â,¬ 0,00
Betaald    :    â,¬ 15.274,27
Nog te betalen    :    â,¬ 7.374,54

Jiske

Nou, even een fikse paniekaanval gehad nav dat telefoontje.

Ik dacht ineens, hoe kan ik nou bewijzen dat er een telefoongesprek heeft plaatsgevonden met alleen de gegevens die op mijn gsm staan.

Enfin weer de stoute schoenen aangetrokken en die RABOBANKmedewerker gebeld.

Ik krijg een mail of brief, je ne sais pas, met een klachtenbrochure toegestuurd.

Ik krijg een mail of brief ivm een vraag die in mijn aangetekende brief gevraagd was.
De medewerker zei ook dat ook al heb ik een verklaring dat de rekening is opgeheven en uit de boeken is, dit niet wil zeggen dat er geen schuld meer is.

Er is vandaag een brief aangemaakt en wordt verstuurd door GGN over het rentepercentage van 16.3 %
dat is toegepast al die jaren nav het vonnis.

Ik weet het ook allemaal niet meer hoor. :(

Jiske

Mail van RABOBANK en Klachtenbrochure is binnen.

Geachte mevrouw Jiske,

Op uw verzoek bevestig ik hierbij dat uw rekeningnummer xxxxxxxxxx administratief opgeheven is. Dit wil niet zeggen dat u de vordering (inclusief rente en gerechtelijke kosten), middels tussenkomst van incassobureau GGN,  die u aan onze bank verschuldigd bent, volledig heeft afgelost. In de bijlage treft u de gevraagde klachtenbrochure aan.

Hopende u voldoende ge?informeerd te hebben.

P.S. Mijn persoonlijke e-mailadres is gewijzigd in xxxxxxxxxxxxxx. Het groepsadres is gewijzigd in xxxxxxxxxxxx .

Met vriendelijke groet,

sacredfour

Jiske, je moet een verslag maken van het telefoongesprek wat je had met de RABO. Dit verslag schrijf je op en stuur dit naar de Rabo. Dit omdat je het gesprek niet opgenomen hebt. Als referentie bovenaan je brief schrijf je “verslag telefoongesprek”
In je brief maak je nog een keer duidelijk welke datum en met wie je het gesprek gehad hebt en wat er aan jou verteld is. Als de bank geen reactie geeft over de jouw verslag, dan moet er van uit worden gegaan dat  jouw verslag op waarheid berust. Altijd handig als ze later dingen ontkennen!

Jiske

@SF

ja, ik heb het verslag gemaakt zo goed en zo kwaad ik dat kon, maar nog steeds niks toegestuurd gekregen van GGN. Ik had eigenlijk niet anders verwacht, dus conclusie isL  GGN trekt zich ook niks van de opdrachtgever RABOBANK aan.!!!!

Morgen eens mailen met de woordvoerder van RABOBANK.