Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Jiske, ik ben benieuw wat dit allemaal inhoud. Rabobank heeft een aparte rekening waar gelden van incassobureaus binnenkomen vermoet ik. Het wordt dan weer op een aparte rekening van jouw gestort. Waarom de rente afgeboekt wordt weet ik niet. 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

@SF en @gewoon

Ik heb echt overal bewijs voor. Hier het laatste bankafschrift waarop duidelijk te lezen valt dat de rente verlaagd is, al klopt dit niet met de historiek van de rentepercentages zoals gepubliceerd door RABOBANK al scheelt dat toch 3,40% per maand.

Dit afschrift werd mij ook toegestuurd door de Financieel Adviseur. Toen ik na die gesprekken een poos er na belde bleek de man gepensioneerd te zijn, daarna maar weer naar het callcenter van RABOBANK om rekeningafschriften van notabene mijn EIGEN aktieve lopende rekening op te vragen, kreeg ik als antwoord dat er geen "bewegingen" meer waren op de rekening en er daarom geen rekeningafschriften meer waren.

Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, RABOBANK verwees naar GGN en GGN verwees weer terug naar RABOBANK. Geen Financieel Adviseur meer aan de baan te krijgen.

Zie attachment.

gewoon

Ha is dit niet het bewijs dat de bank inderdaad niet de rente aanhoud,  die het incassobureau op een kromme manier heeft afgedwongen bij de rechter,  om dit vast te zetten op die 16,4 %.

En deze fout,  niet gevolgd word door de Rabobank en hier ook niet achter staat.

Maar verzuimd dit terug te koppelen naar GGN met de vraag even normaal te doen.

Jiske

Quote from: Jiske on Feb 18, 2015, 06:05 PM

Dit was de uitspraak van de rechtbank op 6 mei 2009

belsissing vonnis:

De rechtbank:

veroordeelt gedaagde om aan eiseres tegen behoorlijk bewijs van kwijting te betalen een bedrag van 9686,69, vermeerderd met de contractuele variabele rente ad 16,3 per jaar over 9195,58 vanaf 17 maart 2009 tot aan de dag der gehele voldoenig.

Er begint iets door te druppelen.

Staat hier in de uitspraak dat ik die rente ad 16,3 per jaar moet blijven betalen totdat alles is afgelost en dat de contractuele variabele rente niet (meer) meeverlaagd, van destijds tot naar de huidige rente?

En dat de RABOBANK dat vonnis niet heeft toegepast omdat in de Financiele Jaaroverzichten van de RABOBANK staat dat de rente 0,00 is en de GGN dat wel heeft gedaan, en wel op eigen houtje omdat er immers geen Akte van  Cessie was/is?

Dus GGN incasseert de inbeslaggenomen gelden, boekt(e) dat weer over naar RABOBANK (met aftrek van de door GGN gemaakte kosten), en vervolgens boekt(e) RABOBANK die bedragen weer rechtstreeks af op de roodstand van de RABOBANKrekening waardoor die inmiddels in zijn geheel is afgelost en de RABOBANKrekening is opgeheven per 23-11-2015.

En nu wordt het opgebouwde rentebedrag, zoals GGN dat berekend heeft, geincasseerd met rente op rente?

gewoon

Ben dit nu al een paar weken aan het vertellen dat de eis was....

Gedachte is conform de bepaling van de credit overeenkomst voorts aan eiseres verschuldigd de variabele rente van THANS 16,3 per jaar tot aan de dag der gehele voldoening..

<<<<<<< THANS>>>>>>>

Je word bezig gehouden met  een tik foutje!!!!!!

En is niet de eis van de Rabobank en GGN houd zich van de domme.

Dit is bedrog van het eerste uur

gewoon

GRRR Als GGN mee leest,  wat weerhoud deze dame een aangifte van diefstal te doen op het politie bureau je mag je schamen,  deze vrouw is slachtoffer en heeft bijna niets.

Wat is het argument, een slachting is geen slachting zonder gieren.

GGN....

Geen Gier Noemen

Jiske

@gewoon

Ik snap nu echt pas wat je bedoelde de afgelopen weken met je postings, althans dat denk ik. :-[

Zou het zo kunnen zijn dat GGN hun fout aan het rechtbreien is en het probeert te verdoezelen, omdat ze aantoonbaar aan het goochelen zijn volgens de overzichten enz. en daarom het inbeslaggenomen bedrag rechtstreeks afgeboekt wordt op mijn schuld?

Ik kan wel budgetteren, maar dat vonnis begrijpen/interpreteren is toch andere koek.

gewoon

Ja Jiske

Dit een voorbeeld van het Olds Boys net werk.

En wat ik schreef dat ze bij GGN soms gierend van de lach de gang op lopen.

Ze weten donders goed dat ze je oplichten met een tik foutje,  en dat credit bij de bank staat al op nul dat weet nu ook al.

Je hebt ook  de arrogantie gezien,  van de aflossingen op de schuld met afgeronde bedragen per jaar.

Die gasten moeten opgerold worden, en snel.

GGN mag uitleggen wat zij van plan waren ( zijn is geweest ) met de plus in dit dossier in de fooien pot gooien in de kantine van de Rabobank of zo ?

Hier lachen zij zich niet meer uit.

Het een schande, Jiske hoe zeg ik dat nu  voorzichtig...

Jiske  je word belazerd en bedonderd

Jiske

@gewoon

Vergeef het me aub. dat ik je postings niet snapte, maar in zit niet in de WAO omdat ik op een vieze wc-bril heb gezeten.

Ik ben in een giga-tempo aan het terugschakelen naar 2011, naar dat "flutpapiertje" wat ik eerder al postte.

Op 29-09-2011, na het loonbeslag, heb ik een wachtwoord aangevraagd/ontvangen bij GGN voor Mijn Incasso en op de achterkant daarvan staan de bedragen zoals ik die opschreef als ik daar keek.

Ik heb toen telefonisch kontakt gehad met een Mevr. Rouschen van GGN omdat ik het raar vond dat er op 21-10-2011 bij "nog te betalen"een bedrag stond van E 14.403,27, op 25-10-2011 8.556,77 en op 1-11-2011 was het ineens weer verhoogd naar E 13.167,47.

Die mevrouw had toen een vreemde wazige verklaring en, hoe ziek/dom/onnozel/naief kan iemand zijn (ikke dus) dus ik heb het maar zo gelaten. :-[

Het zal in een eventuele rechtszaak niet toe doen als bewijs, maar voor mezelf en met wat jij bedoeld in je postings, is het een enorme openbaring om alles op een rijtje te krijgen.
Mijn dank hiervoor.

PS. Beoordeel me aub. niet op dat flutpapiertje, dat was/is de realiteit van mijn bestaan als ik de weg kwijt ben, maar "?iets"deed ik iig wel he, al was het maar af en toe op "mijn incasso" kijken en het nog te betalen bedrag op te schrijven. Nu ben ik niet meer in deze gemoedstoestand en orde op zaken aan het stellen, anders zou ik niet hier op het forum gekomen zijn. Dit RABOBANK-akkefietje is de nasleep en het puin ruimen van een heel vervelende periode in mijn leven. LOL

Zie attachment.

Jiske

Ik zag bij Track en Trace dat de aangetekende brief op 8 febr. was afgeleverd, dus nu aftellen maar wat daar voor een reactie op komt.

gewoon

Jiske

Ben benieuwd hoe het zal gaan met je brief ken verder de inhoud niet, wat de inzet er van is dat hoor ik later wel, maar ook dit is weer zeer merkwaardig.

En had die bedragen op je notitie al gelezen met dat vreemde bedrag van 8.556,77 en dacht dat dit een fout betrof, maar misschien was het op dat het echte bedrag wat nog open stond, en er een herberekening van de rente is gemaakt of iets dergelijks, want het bedrag is opeens wel blijvend verlaagd met bijna 1250 naar 13.167,47 in een week tijd.

Jiske

Ik wacht even af op hun antwoord, ik weet namelijk niet of het een goed idee is om hem (nu) al op het forum te zetten. Sacredfour heeft hem voor me geschreven en hij staat niet op het forum, dacht ik, maar gaat mi over dit gebeuren. Het bevat wel oa. per omgaande het loonbeslag stopzetten, en het teveel betaalde vanaf 2016 terugstorten op mijn rekening binnen 14 dagen.
Als het niet goed afloopt dan zet ik sowieso de brief en hun antwoord op dit forum met naam en toenaam van de bank.

Die bedragen op dat papiertje kloppen overigens @gewoon, nav. die daling heb ik toen naar GGN gebeld met die Mevr. Rouschen.
Op 21-10-2011 was er overigens nog een afschrift op de proppen gekomen (via die Financieel Adviseur van RABOBANK) van een uitbetaling/storting van een overlijdensverzekering die liep bij de RABOBANK van E 559,00 en op 21-10-2011 was de ROODSTAND op de RABOBANKrekening E 9,317,74 dat komt aardig in de buurt van het bedrag wat op Mijn Incasso te lezen viel.

GGN Mastering Credit was toen vanaf juni 2011 aan het incasseren middels het loonbeslag.

Na die regeling in eerste instantie, van E 50,00 wegens gebrek aan middelen, en het bedrag van om en nabij E 140,00 wat GGN via loonbeslag kon incasseren, is de RABOBANK mss. begonnen om een andere formule toe te passen van aflossing en is de GGN (op eigen houtje) hier niet in meegaan. Het is maar een gedachte.........

Jiske

Een halfmaandelijks update.

Mijn Incasso 14-02-2016

Gerechtelijk

Een halfmaandelijks update.

Mijn Incasso 14-02-2016

Gerechtelijk

Verschuldigd bedrag       9.686,69
Rente                             11.025,09
Kosten                               1.748,19
Verv. termijnen                 0,00
Betaald                             14.558,93
--------------------------------------------------
Nog te betalen               7.901,04

De bijgetelde rente van 31-01 t/m nu is E 48,90

ollie bollie

Dan houden ze dus een veeeeeeel te hoge rentevoet aan....
Carpe diem!

Jiske

Moet toch afwachten op antwoord van RABOBANK dus ben maar wat een het uitzoeken.

Over welk bedrag wordt nu rente berekend en bovenal WELKE rentepercentage?

Quote from: Jiske on Feb 18, 2015, 06:05 PM

Dit was de uitspraak van de rechtbank op 6 mei 2009

belsissing vonnis:

De rechtbank:

veroordeelt gedaagde om aan eiseres tegen behoorlijk bewijs van kwijting te betalen een bedrag van 9686,69, vermeerderd met de variabele rente ad 16,3 per jaar over 9195,58 vanaf 17 maart 2009 tot aan de dag der gehele voldoenig.

Dit vonnis is mij toegestuurd onder een ANDER dossiernummer.

In de bijgevoegde correspondentie staat:

rente volgens titel over een bedrag van 9195,58 tot aan 19 06 2009                                            660,63

Betalingen door mijzelf gedaan vanaf uitspraak vonnis tot aan loonbeslag april 2011 op OUD dossiernummer                                                                                                                                750,00

Dossiernummer verandert met loonbeslag.

NA het loonbeslag, en nieuw dossiernummer, op geen enkel overzicht onderstaande regel met het bedrag zoals bepaald van uitspraak vonnis nog teruggezien, alleen op ieder gevraagd/verstrekt overzicht: hoofdsom krachtens titel 9686,69.

vermeerderd met de variabele rente ad 16,3 per jaar over 9195,58 vanaf 17 maart 2009 tot aan de dag der gehele voldoenig.

Als ik het dus goed lees/begrijp zou de renteberekening dan toch per maand, vanaf het loonbeslag tot nu, over een bedrag van 491,11 MINDER moeten zijn dat het bedrag uit het vonnis te lezen moeten zijn op de overzichten (met nieuw dossiernummer) van het incassoburo of ben ik nu mis?