Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

Jiske

@gewoon

dat zei de politie toen ook, van dat mogelijke hacken, maar als je statiegeldflessen verdwijnen, je kleingeldspaarpotje, je paspoort op een andere plaats ligt en er eten en kleine spulletjes verdwijnen, zo ook papieren van hemzelf, diploma s en dat mensen hem gezien hebben spreekt toch wel voor zich @gewoon. Al besefte ik dat lange tijd achteraf pas

Ik neem/nam overigens nooit mijn mobiel mee als ik wegga, want als ik niet thuis ben ben wil ik niet bereikbaar zijn. Die lag daar gewoon op tafel. De vaste lijn spreekt voor zich.
Het heeft zich ook maar in een tijdsbestek van max 2 a 3 maanden afgespeeld en het is niet meer en kunnen gebeuren nadat ik van bank ben gewisseld en geen automatische incasso s meer had.

Ik heb nog een, bijna ongelofelijke leuke:

Mijn zoon was ook naar het buitenland gevlucht/gaan wonen, hij had toen wel werk overigens en daarna terug weer naar Nederland.
Enfin
Komt een vrouw bij de dokter, die eigenlijk nooit naar de dokter gaat, althans niet voor iedere scheet, ik geef mijn Zorgpas af aan de assistente, en toen zei ze : Wat komt U van ver Mevrouw Jiske.
Ik verwonderd kijken en vragen hoezo, ik woon immers op loopafstand van de dokterspraktijk en toen ben ik zo achter het Nederlandse adres van mijn zoon gekomen want ik was uitgeschreven bij de huisarts, met het hele gezin terwijl we niet eens dezelfde achternaam hebben, aanzienlijk ver weg uit mijn dorp, ik kan dr in principe niet naartoe fietsen!!!!

Een paar jaar daarvoor, mijn zoon was al eens uit huis gegaan op kamers, heb ik nog een laatste poging gewaagd om hem zelf te redden, voordat ik zelf een redder in nood werd.
Zelfs een nieuwe opleiding voor hem geregeld Sociaal Juridische Dienstverlening, BOL opleiding dus stage en school en wat kufte meneer. ( ook ineens mee gestopt want zo n beroep wilde eigenlijk niet, terwijl ze op de Gemeente waar hij stage liep en opschool, hardstikke tevreden over hem waren)

We hadden niet dezelfde achternaam, hij geeft aan de Studiefinanciering door dat hij van kamer/adres verwisselde, ik was op papier dus daar zijn hospita en hij krijgt gewoon een uitwonende beurs.

Zag ik in zijn papieren toen ik naderhand, toen hij niet meer thuis woonde in 2008, zijn kamer heb ontruimd.

gewoon

Ha Jiske wat ik schreef dat een Junk altijd een steek laat vallen,  klopt dus ook bij jou,  en is hij weldegelijk binnen geweest in die tijd.

Is meer dan erg genoeg, blijft wel dat ik mee ga in het verhaal van de Politie dat er misschien een hacker actief is geweest.

En dat je zoon daar dan toch onschuldig in kan zijn blijft open,  maar hoopte zo wat te zijn in je gevoel van veiligheid thuis.

En dat lukt mij niet,  in die jaren werd je in niets bespaart 

Jiske

Sinds 2011 nieuwe kunsstof kozijnen en deuren in mijn huis geplaatst door Woningbouw vereniging, dus allemaal nieuwe deursloten en ik heb zelfs een stickertje met inbraakveilig huis van de Politie op mijn voordeur.

Maar ik heb toch voor het geval dat................, de andere reservesleutels op een ander adres liggen.

Alles komt goed @gewoon.

sacredfour

Jiske, ga ook nog een keertje de beslagvrije voet nakijken over de jaren dat er beslag is gelegd. Als in jouw jaarinkomen het vakantiegeld wordt meegerekend en er wordt maandelijks tot het  maximale beslag gelegd, DAN MAG ER GEEN BESLAG WORDEN GELEGD OP HET VACANTIEGELD

Je kan dit geld terug vorderen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

Quote from: Jiske on Feb 03, 2016, 11:10 AM
En jawel.

@SF

Brief per mail ontvangen, ik krijg hem ook nog per post toegestuurd.

Onderwerp  Voorstel finale kwijting

Geachte mevrouw Jiske (forumnaam) ,

Zoals besproken in ons telefonisch onderhoud stuur ik u hierbij het voorstel tegen finale
kwijting.

Zoals bekend is de vordering van EUR 9.195,58 uit hoofde van rekeningnummer xxxx.xx.xxx
uit handen gegeven aan incassoburo GGN. Gezien de goede (betalings)moraliteit van u
stellen wij het volgende aan u voor:

Onze bank gaat akkoord met finale kwijting indien zij het bedrag van EUR 5.000 op
rekeningnummer NL.40RABOxxxxxxxxxx ten name van Rabobank xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx
o.v.v."Jiske/finale kwijting" ontvangt.

Nadat bovengenoemd bedrag is ontvangen, zal de bank het incassoburo GGN instrueren om
de loonbeslagen in te trekken en het dossier vervolgens te sluiten. Vervolgens zal dit ook BKR
gemeld worden.

Heeft u  nog vragen, dan verneem ik dat graag van u. Hopende u voldoende geinformeerd te hebben

Met vriendelijke groet,

handtekening
naam van RABOBANKmedewerker
Medewerker Krediet Risico Management

------------------------------------------------------

@SF

Ik ga dr eens induiken op mijn gemakkie.
Zie eerst schrijven van RABOBANK, en als jij gelijk zou hebben en ik zou het kunnen terugvorderen dan kom ik uit op meer dan E 4500,00 terug te vorderen vakantiegeld.
Zou ik er dan E 500,00 bij doen van mezelf ( die tover ik dan uit mijn hoge hoed) en dan had ik mijn Finale Kwijting en trok ik die RABOBANK toch nog een kleine poot uit.

Ben ik nou mis of kunnen ze dat bedrag van E 5000,00 tegen Finale Kwijting na mogelijke terugvordering daarna nog verhogen, het is toch een geldig aanbod van hun?

Het zou een giller zijn als dat zou lukken en dan zou ik het doen, voor E 500,00 die Finale Kwijting krijgen.

Maar daarna alles in de doofpot stoppen? NOT, NO WAY en gehakt maken van die bloedzuigers, zowel RABOBANK als GGN.

sacredfour

Het heeft pas zin om vakantiegeld terug te vorderen als het beslag opgeheven is. Natuurlijk wordt dit bedrag dan weer opgeteld bij de schuld. Hier heb je alleen wat aan als het wat langer duurt voordat het beslag opgeheven word. Alle bedragen in 2016 die je betaald hebt moet RABObank terug betalen. doen ze dit niet dan is een procedure om het vakantiegeld terug te halen eenvoudiger dan een procedure om het teveel betaalde in 2016 terug te halen. Voor dit laatste kunnen we gewoon bestaande jurisprudentie gebruiken.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

@ SF

klopt maar dat aanbod van E 5000,00 staat toch zwart op wit, en is toch niet gekoppeld aan het bedrag wat ik heb afgelost of de (dan) nieuwe schuld, maar alleen aan het bedrag volgens vonnis/uitspraak Rechtbank destijds?

Heb vanmiddag trouwens ook het schriftelijke aanbod van RABOBANK ontvangen.
Ik denk dat ik nu echt wel alles heb, wat ik op moet sturen bij jouw brief.

sacredfour

Ja dat aanbod van 5000 euro doet verder niet ter zake. Ik neem aan dat je hier verder niet op ingaat. Je hoeft het ook niet mee te sturen. Laten we eerst maar even afwachten wat hun antwoord is op de brief.

Jiske

@SF

Tuurlijk ga ik daar niet op in, dat zou niet stroken met de eisen in de brief, maar uiteraard komt die brief wel op het buro van de RABOBANK-medewerker terecht, Ik heb namelijk het Jaaroverzicht 2015 meegestuurd en daar staat het e-mailadres van die medewerker op pagina 1.

Jiske

Hehe, grote envelop gekocht, alles uitgeprint, brief overgetypt, in het weekend nog tig keer controleren of het allemaal in orde is en maandag aangetekend versturen. En dan maar afwachten.

Die man van de RABOBANK, die heeft mijn telefoonnummer en stel die belt nav. die brief, kan ik dan het beste zeggen dat ik verdere persoonlijke gesprekken niet op prijs stel en alles per briefwisseling wil doen vanaf nu?
En kan GGN niet gaan stunten of dwarsliggen, door het bedrag van het loonbeslag te verhogen of zo?
Ik ben toch wel een beetje nerveus hoor.

ollie bollie

Alles via mail of briefwisseling, zo heb je altijd bewijs. Loonbeslag kan niet hoger, omdat je een beslagvrije voet hebt. Oftewel, geen zorgen, alles komt goed! :)
Carpe diem!

chapter

en tip zet op je mobiel de app acr die neemt alle in en uitgaande op  ;D

Jiske

@chapter

ben ik dan niet strafbaar?

http://blog.wetrecht.nl/telefoongesprekken-opnemen-als-bewijs-kan-dat/

Ik kom dadelijk nog in de bajes terecht met mijn RABOBANK-privelimietje uit 2004 van welgeteld E 1000,00 .  :-[

ollie bollie

Daar moet je wel wat meer voor doen, om in de gevangenis te belanden. Maak je daar in ieder geval geen zorgen om. :)
Carpe diem!

gewoon

Ha Jiske

Je mag gewoon gespreken opnemen met de bank en andere bedrijven.

En je vroeg een week geleden hoe het nu zit met de volgorde hoe betalingen verwerkt worden, en heb hier iets over gevonden.... Rapport rente berekeningen door gerechtsdeurwaarders....

En daar valt dus ook te lezen,  dat sommige Gerechtsdeurwaarders afspraken maken met de opdrachtgever de rente zelf te houden en hebben daar dan een bedrag voor afgesproken GGN is daar dus 1 van lees dat er 12 zijn die afspraken maken hier over.