Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

ollie bollie

Altijd alles zwart op wit laten zetten, Jiske! Zo heb je altijd bewijzen, wanneer je ze nodig mocht hebben. Ik weiger ook standaard telefonisch met een een deurwaarderskantoor, dan wel een incassobureau in overleg te gaan.  :)
Carpe diem!

Jiske

@ ollie bollie

oke, dus ik trek dan nog maar es een keer de stoute schoenen aan, maar hoort dit bij de bijlagen die ik moet opsturen of niet?

ollie bollie

Ik denk dat het bij de rabobank ook wel bekend is, dat er een aanbod is gedaan. Mocht je het schuldhulpverleningstraject ingaan of naar het juridisch loket stappen, is het wel handig om het zwart op wit te hebben.

Bij mijn intakegesprek vanmorgen bij de gemeente voor schuldhulpverlening waren ze erg blij met mijn omvangrijke dossier met de emailwisseling tussen het deurwaarderskantoor en mij. Ook verschillende vragen naar bewijzen kon ik beantwoorden met bewijzen op papier. Ik heb namelijk alles op papier staan en dat maakt het een stuk gemakkelijker. Kortom, het aanbod op papier verdient wel de voorkeur. :)
Carpe diem!

sacredfour

Ik ben bang dat de Robobank niks meer op papier zal zetten. ga er ook niet om vragen.
Wacht het antwoord van de brief gewoon even af.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

@ SF,

telaat, ik heb die man vanmiddag al gemaild, maar de brief is nog niet weg. Hij zal vast wel morgen antwoord geven of iets laten horen, dus ik wacht even met versturen.

Ik heb in die mail trouwens gevraagd om een officiele schriftelijke verklaring vanuit de RABOBANK mbt. hun bod van E 5.000,00 tegen finale kwijting, dus als hij reageert dan heb ik tenminste al iets, vanuit de mail.

Jiske

En jawel.

@SF

Brief per mail ontvangen, ik krijg hem ook nog per post toegestuurd.

Onderwerp  Voorstel finale kwijting

Geachte mevrouw Jiske (forumnaam) ,

Zoals besproken in ons telefonisch onderhoud stuur ik u hierbij het voorstel tegen finale
kwijting.

Zoals bekend is de vordering van EUR 9.195,58 uit hoofde van rekeningnummer xxxx.xx.xxx
uit handen gegeven aan incassoburo GGN. Gezien de goede (betalings)moraliteit van u
stellen wij het volgende aan u voor:

Onze bank gaat akkoord met finale kwijting indien zij het bedrag van EUR 5.000 op
rekeningnummer NL.40RABOxxxxxxxxxx ten name van Rabobank xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx
o.v.v."Jiske/finale kwijting" ontvangt.

Nadat bovengenoemd bedrag is ontvangen, zal de bank het incassoburo GGN instrueren om
de loonbeslagen in te trekken en het dossier vervolgens te sluiten. Vervolgens zal dit ook BKR
gemeld worden.

Heeft u  nog vragen, dan verneem ik dat graag van u. Hopende u voldoende geinformeerd te hebben

Met vriendelijke groet,

handtekening
naam van RABOBANKmedewerker
Medewerker Krediet Risico Management

------------------------------------------------------

Een "goede betalingsmoraliteit" heb ik volgens de RABOBANK. Dat kunnen ze ook wel weten, na 29 jaar klant te zijn geweest daar, met mijn limietje van EUR 1.000,00, afgesloten in 2004.
Aan die limiet en dat grapje van in 2008, heb ik nu al E 14.558,39 terugbetaald.
Nog steeds een openstaand bedrag E 7.852,14 bij Incassoburo GGN en tegen betaling van E 5.000,00 krijg ik dan, een coulancekorting van E 2.852,14.
En dat terwijl de ROODSTAND helemaal is afbetaald en de RABOBANKrekening door de RABOBANK is opgeheven per 23-11-2015.
En na overgestapt te zijn naar ING in 2008, al bijna 8 jaar, met loonbeslag, nog nooit roodgestaan en ZEKER geen Kredietlimiet.

In de WAO, een Post Traumatische Stress Stoornis, mijn hele prive- en sociale leven in puin, en ik zou zo zo n Stresshulphond willen hebben als ik zijn eten en de rest van de kosten die het, in huis halen van zijn diertje, kon betalen!!!!!!!!!!!!

Dankjewel RABOBANK.

Jiske

Waar kan ik heen
Ik kan niet naar Duitsland
Kan niet naar Duitsland daar zijn ze zo streng
Waar kan ik heen
Ik kan niet naar Chili
Kan niet naar Chili
Want daar doen ze zo eng

Ik wil niet wonen in Koeweit
Want Koeweit, dat is veel te heet
En wat Amerika betreft dat land bestaat niet echt

Waar kan ik heen
Ik wil niet naar Noord-Ierland
Niet naar Noord-Ierland daar gaat alles stuk
Waar kan ik heen
Ik kan niet naar China
Ik wil niet naar China, dat is me te druk
Ik wil niet wonen in Schotland
Want Schotland dat is me te nat
En de U.S.S.R. dat gaat me echt te ver

Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan

Waar kan ik heen
Ik kan niet naar Cuba ik wil niet naar Cuba, dat is me te zoet
Waar kan ik heen
Ik kan niet naar Polen ik wil niet naar Polen daar gaat het te goed
Ik wil niet wonen in Lapland want Lapland, dat is me te koud
En ik wil weg uit Nederland want hier krijg ik het benauwd

Ik heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
Ik heb getwijfeld over België
Want dat taaltje is zo zacht
Ik stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico

België, België, België, Bel-gi-je

Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan

Het Goede Doel - Belgie

burningspirit

Euh.... betekent dit nu dat je na betaling van 5000 euro overal vanaf bent?  :-[
Of mis ik nu iets?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

BS dat was een aanbod van de Rabobank.

En er is iets wat mij bezighoud,  en dat is dat Rekening is geplunderd in 2008 door fraude.

En dat niet op tijd is opgemerkt door de bank,  omdat blijkbaar de fraudeur een truc had,  om door het plafond van E 1.000,-- heen te breken.

En de schade eigenlijk E 1.000,-- is voor Jiske en daar boven ( laten we dat het restantje noemen vandaag ) op het bordje van de Rabobank hoort te liggen.

Het is toch fout gegaan door misbruik te maken van het niet goed bewaken,  van het credit plafond.

De Rabobank is er snel in bij fraude,  geen compensatie te geven maar Jiske zal niet de enige zijn die dit heeft mee gemaakt,  hoe is het bij andere slachtoffers vergaan,  is daar een verzekering voor.

Stel dat je helemaal geen credit hebt op een rekening,  en een fraudeur haalt je rekening leeg is al wat maar waar gaat het over, als je thuis op je afschriften ziet dat je niet op nul staat maar E 8000,-- negatief,  wat naar een Oostblok rekening is weg gesluisd.

Tot op een zeker niveau moeten we de banken toch kunnen vertrouwen,  als we onze naam aan een rekeningnummer verbinden.

burningspirit

Oh okee..... hmm helemaal niet okee eigenlijk dus
Aanbod van de bank is dus iets waardoor ze van de gevolgen van hun eigen fout willen proberen af te komen
met Jiske als slachtoffer, die zoveel geld ineens kwijt is louter en alleen om van het gez**k af te kunnen zijn
duurbetaalde gemoedsrust dan....  :(
Begrijp ik het zo wel goed?

chapter

gewoon als het niet bij rabo was was de factuur van telefoon van rabo erbij gekomen en van bellen thuis. Denk zelf als het in huis is door je kind je daar mede verantwoordelijk voor bent en misschien wat had kunnen doen op dat moment met aangifte. we zijn nu aantal jaren verder. Vind het al triest genoeg dat kind zijn moeder zo beduveld

Jiske

@ Gewoon

ja zo voel ik dat ook @gewoon.
Eerst wordt ik opgelicht voor E 8947,00 in een tijdsbestek van 2 maanden augustus en september 2008

Clientbescherming oid. vanuit de RABOBANK, niente nada.

Dan staan er in de dagvaardiging, datums mbt het aangaan van de kredietlimiet aangegaan in 2004 en niet 2008 datums die helemaal niet kloppen. Mijn handtekening staat zelfs in een contract getekend door MIJ, volgens de dagvaardiging, in januari 2008, terwijl ik bankafschriften van de RABOBANK heb dat die limiet er al was in 2004.

HOE is dat mogelijk RABOBANK?

Dan berekenen ze zelf geen rente volgens de Financiele Jaaroverzichten van de RABOBANK en is de roodstand vanaf 23-11-2015 helemaal afgelost, meer dan E10.000,00

De RABOBANK wil geen einddatum doorgeven aan het BKR.

En vervolgens loop ik nog met een schuld rond, van nog steeds een openstaand bedrag E 7.852,14 bij Incassoburo GGN en tegen betaling van E 5.000,00 krijg ik dan, een coulancekorting van de RABOBANK van E 2.852,14.

En de overzichten van de GGN, uitgeprint via Mijn Incasso en toegestuurd door GGN daar klopt geen jota van.

En een loonbeslag van E 230,00 en centen aan mijn kont.

Maar we blijven positief, en ik heb een prachtige brief gekregen van sacredfour, alle bewijzen bijgevoegd, want ik kan het allemaal bewijzen, dus alles komt goed.

Jiske

Quote from: chapter on Feb 03, 2016, 02:40 PM
gewoon als het niet bij rabo was was de factuur van telefoon van rabo erbij gekomen en van bellen thuis. Denk zelf als het in huis is door je kind je daar mede verantwoordelijk voor bent en misschien wat had kunnen doen op dat moment met aangifte. we zijn nu aantal jaren verder. Vind het al triest genoeg dat kind zijn moeder zo beduveld

@ chapter

niet helemaal met je eens chapter.
Ik ben een aanhanger van de overtuiging dat verslavende neigingen in de genen zit en dat een verslaving een ziekte is, zieke mensen doen zieke dingen en daar kun je geen gezond gedrag van verwachten, nietwaar.

Verder is een mea culpa bij mij ook op zijn plaats want mijn kind heeft ook geen autoped gehad toen ie klein was, want ik vond een driewieler geschikter. En ook geen scooter met 16 jaar, omdat ik vond dat hij dan daar maar voor moest gaan werken of aardbeien plukken voor dat dure ding, dat doordeweeks de hele week in het schuurtje zou staan, omdat mijn allergrootste fout was dat ik hem in Belgie op schoolinternaat gedaan had om hem een Algemeen Secundaire Opleiding exakte wetenschappen en moderne talen met Latijn en Grieks erbij (ASO) met 13 vakken te laten volgen, want het was een slim kereltje en ik blij toe dat hij minstens 5 dagen in de week in niet in een hanggroep zou hangen. (van school getrapt en uit het land gezet ivm het roken va een joint op school)

Hij zal ook vast ADHD gehad hebben/of hebben, maar toen was dat woord ADHD nog niet uitgevonden geloof ik.

En ik ben ook nog eens op mijn 29e gescheiden en heb nooit een bijstandsuitkering gehad, noch alimentatie, maar altijd heel hard gewerkt voor mijn geld. Dus ik was ook nog es geen kopje thee-moeder, die na school, haar oor op zijn tere kinderziel heeft gelegd.

Ken almoal beurn wa.

Ik heb hem in ieder geval alles vergeven en hoop dat ie het red in deze maatschappij. Ik heb hem in die 8 jaar nog wel eens door het dorp zien langsflitsen in zijn auto, mss 1 of 2 keer gesproken, maar ik heb toch liever geen kontakt met hem zolang hij mij geen uitslag laat zien van een drugs/alkoholtest waarin bevestigd staat dat hij helemaal clean is.

burningspirit

Oh Jiske
Kort door de bocht komt het er op neer dat je kind je heeft belazerd en dat de RABOBANK hieraan heeft meegewerkt door de zorgplicht te verzaken?
Hoe dan ook een ***situatie voor je.
Sterkte meid! Hou vol!
Liefs van mij

gewoon

Ha ben aan het lezen geslagen over hoe dat nu zit met die 0900 nummers omdat ik gewoon niet kan geloven dat Jiske dit als enige heeft meegemaakt,  op 16 miljoen mensen dat kan toch niet.

Lees verhalen van zeer hoge rekeningen naar 0900 nummers en boze ouders die hun kinderen verdachten spelletjes te doen op 0900 nummers, en dit bleek niet het geval omdat er gebeld werd op tijden dat de ouders zeker waren dat er niemand thuis was op die dagen.

Die kinderen hadden dan weleens een 0900 nummer gebeld ooit, en aan de andere kant zat een hacker die vervolgens die gesprekken kon maken,  tot dat er een rekening van enige duizenden op de mat ligt of afsluiting.

Hoop echt dat ik je niet breek met dit verbijsterend nieuws, dat het kan zijn dat ook jou zoon onschuldig is en alleen maar zo,n schurk heeft gebeld voor een afspraak voor dope,  zonder te weten dat er een hacker actief was voor die dealer.

Ook dus dat al die maanden dat je vermoede dat hij nog binnen kwam,  om dit aan te richten is dus ook twijfelachtig geworden,  probeer kleine dingen te herinneren naast de telefoon, lade of deurtjes open, of snoep gegeten, tot aan behoefte doen aan toe.

Een junk laat namelijk altijd een steek vallen,  waardoor je zeker weet dat er iemand binnen is geweest.

Je heb het al vergeven,  omdat het een ziekte is die hard toeslaat,  maar dit kan je misschien verder brengen in het veiligheid gevoel,  wat zo verwoest was.

Een schokkend verhaal, en geloof dat ik het goed doe dit toch te schrijven.