Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Misschien moet je ook nog gaan kijken of ze de beslagvrije voet goed berekend hebben. Er is jurisprudentie dat zegt dat er geen beslag mag worden gelegd op het vakantiegeld ,maar dat dit deel uitmaakt van het beslagvrije inkomen. Dit betekend dat als de beslagvrije voet is berekend op het jaarinkomen incl vakantiegeld er geen beslag mag worden gelegd hierop.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

@ gewoon

thnx, voor PM, heb het gedaan. :)

Jiske

Quote from: sacredfour on Feb 01, 2016, 08:36 AM
QuoteFinanciele Jaaroverzichten van RABOBANKREKENING

Financieel Jaaroverzicht 2008

Saldo 01-01-2008                                                                534,20 D
Saldo 31-12-2008                                                           10.195,58 D

Door U betaalde rente in 2008                                              430,31
--------------------------------------

Financieel Jaaroverzicht 2009

Saldo 01-01-2009                                                           10.195,58 D       
Saldo 31-12-2009                                                             9.876,74 D

Door U betaalde rente in 2009                                                0,00
---------------------------------------

Financieel Jaaroverzicht 2010

Saldo 01-01-2010                                                              9.876,74 D
Saldo 31-12-2010                                                              9.876,74 D

Door U betaalde rente in 2010                                                  0,00

Financieel Jaaroverzicht 2011

Saldo 01-01-2011                                                               9.876,74 D
Saldo 31-12-2011                                                               9.317,74 D

Door U betaalde rente in 2011                                                   0,00

Financieel Jaaroverzicht 2012

Saldo 01-01-2012                                                                9.317,74 D
Saldo 31-12-2012                                                                7.567,74 D

Door U betaalde rente in 2012                                                    0,00

Financieel Jaaroverzicht 2013

Saldo 01-01-2013                                                                 7.567,74 D
Saldo 31-12-2013                                                                 6.317,74 D

Door U betaalde rente in 2013                                                     0,00

Financieel Jaaroverzicht 2014

Saldo 01-01-2014                                                            6.317,74 D
Saldo 31-12-2014                                                            3.067,74 D

Door U betaalde rente in 2014                                                0,00

Financieel Jaaroverzicht 2015                                 

Saldo 01-01-2015                                                             3.067,74 D
Saldo 23-11-2015                                                                    0,00
Jiske, Is dit een document dat je van de bank gekregen hebt?

Nee, dit is hoe ik het opgeschreven heb op dit forum.
Ik heb wel, zoals ik al schreef, de officiele Jaaroverzichten van de RABOBABK rekening, maar toen kon ik nog niet scannen.

Jiske

Quote from: sacredfour on Feb 01, 2016, 09:34 AM
QuoteDe RABOBANK heeft dat afgeboekt en bijgeboekt bij de schuld en de rekening opgeheven
Bijgeboekt?
Waar?
QuoteMijn schuld op de RABOBANKrekening is inmiddels, 23 november jl. afgelost en de rekening is opgeheven maar die contractuele variabele MAANDELIJKSE  rente over die wijzigt niet door inlossen van de roodstand
Een bank maakt soms een andere rekening aan voor een schuld als de lopende rekening opgeheven is.
QuoteDe stand van de roodstand op de RABOBANKrekening was op 23 november 2015 nog: 432,92 euro.
Heb je hiervan een document?
QuoteTRANSACTIE RAADPLEGEN ALGEMEEN

SELECTIE VANAF     : 01-01-2013                           TOT EN MET   : 28-05-2013
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
S  BOEK  VAL    TGRK/OMS       NAAM TEGENREKENINGHOUDER                          BEDRAG
    XXXX  XXXX   XXXXXXXXXX  XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX                                  250,00 C
    XXXX  XXXX   XXXXXXXXXX  XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX                                  500,00 C
Zijn dit bedragen die jij gestort/opgenomen hebt?  Is dit de rekening waar het allemaal om gaat?

Antw. vraag 1

Dat weet ik niet, zo zei de RABOBANKmedewerker me dat aan de telefoon vorige week.
Het restbedrag zou zijn bijgeboekt bij de schuld aan de RABOBANK.

Antw. quote 2

Dat zei deze man ook, dat de gelden op een andere rekening van de RABOBANK werden gestort.

Antw. quote 3

Nee dat heb ik niet, ik heb daar niet over nagedacht om dat te vragen tijdens het telefoongesprek vorige week. Sorry, maar ik dacht dat het gesprek van vorige week met die man zou gaan voor een randomreader en een nieuwe bankpas, dus ik was helemaal niet voorbereid op het feit dat de rekening zou zijn opgeheven.

Antw quote 4

Nee dat zijn stortingen van het inkassoburo op de (mijn ) RABOBANKrekening. Dat document heb ik ontvangen op 4 juni 2013 van een Financieel Adviseur van de RABOBANK.

Zo heb ik er trouwens nog eentje waarop staat dat er in 2012 in 5 keer E 1750,00 is gestort door het inkassoburo op mijn RABOBANKrekening.

Jiske

Quote from: sacredfour on Feb 01, 2016, 09:32 AM
Jiske, dit overzicht hierboven klopt niet met het document financieel jaaroverzicht.
Wat is er aan de hand?

Ik snap je vraag niet, sorry.

Jiske

Quote from: sacredfour on Feb 01, 2016, 09:46 AM
Misschien moet je ook nog gaan kijken of ze de beslagvrije voet goed berekend hebben. Er is jurisprudentie dat zegt dat er geen beslag mag worden gelegd op het vakantiegeld ,maar dat dit deel uitmaakt van het beslagvrije inkomen. Dit betekend dat als de beslagvrije voet is berekend op het jaarinkomen incl vakantiegeld er geen beslag mag worden gelegd hierop.

Dat zou mss ook nog wel kunnen, maar het wordt me nu ff allemaal teveel. Ik kan dat allemaal niet verhapstukken.

Iig geval is de beslagvrije voet vastgesteld in 2011 voor het loonbeslag en nadien niet meer verhoogd of verlaagd. Ik ben er iig tot nu mee kunnen rondkomen met mijn budget/begroting.

Vanaf 2008 t/m 2013 was het moeilijkst om rond te komen, omdat ik toen ook veel/bijna alle achterstanden 1 voor 1 heb ingelopen.

Verder heb ik in 2012 (20-10-2012) ook zelf een bedrag van E 559,00 op de RABOBANKrekening laten storten. Dit was een Afkoopsom van Interpolis.

Jiske

@ SF

Als de paniek het hoogst is, is de redding nabij. Ik heb mijn Oscar wel verdiend vandaag!!!!!!!!!!!

De stoute schoenen aangetrokken en de RABOBANKmedewerker zelf gebeld en met een heel benepen stemmetje gevraagd om een schriftelijke bevestiging of Financieel Jaaroverzicht 2015, om mijn dossier in orde te maken en gezegd dat ik er nog over aan het nadenken ben welke mogelijkheden ik heb om dit alles zo snel mogelijk op te lossen.

En NEE, ik wordt niet afgemeld met einddatum bij het BKR, want ik heb nog die schuld openstaan bij de RABOBANK, die geincasseerd wordt door het inkassoburo.

En NEE er is geen akte van Cessie, de RABOBANK is opdrachtgever, nog steeds.

Was geen probleem en binnen een paar minuten had ik het Financiele Jaaroverzicht 2015 van de RABOBANK in mijn mailbox, dus ik heb nu ook een mailadres van die RABOBANKmedewerker.

RABOBANK Huppeldepup                                                                                Bankcode
                                                                                                                       xxxx

Financieel Jaaroverzicht 2015

Blablabla

Geachte klant.

Hierbij ontvangt u een Financieel Jaaroverzicht over het afgelopen jaar met de gegevens
van uw rekeningen en eventuele hypotheken. Deze informatie kunt u gebruiken bij het
invullen van uw belastingaangifte.
Als u verzekeringen, beleggingen of consumptieve kredieten heeft, ontvangt u hiervoor
aanvullende jaaropgaven.

Met vriendelijke groet,

RABOBANK Huppeldepup.

Betalen

NL64 RABO "mijn rekeningnummer" EUR Rabo Basisrekening 
                    Saldo 01-01-2015                               :                   3.067,74 D
                    Saldo 31-12-2015                                                          0,00
                    Door u ontvangen rente in 2015        :                          0,00
                    Door u betaalde rente in 2015           :                          0,00
                    Deze rekening is opgeheven per 23-11-2015

ER IS DUS ECHT GEEN ROODSTAND MEER OP MIJN RABOBANKREKENING,vanaf 23-11-2015
IK HEB DE UITDRAAI HIER IN MIJN HANDEN. Pfffffffffffffffffffffffffffffff

Dat waren toch al alles bij elkaar, bij de RABOBANK vanaf 31-12-2008 tot november, E 10.195,58

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Jiske, ik heb een brief voor je gemaakt.
Stuur een PM met je mailadres.
Dit is makkelijker voor mij dan een bijlage via het Forum

Jiske

@SF

PM met e-mailadres net verstuurd.

Heel, heel heel erg bedankt alvast.

Jiske

@SF

Ik heb hem ontvangen.

Wat een mooie brief joh.

Een ding snap ik even niet:

Ik neem aan dat ik zelf iets moet invullen bij deze zin(nen)

Kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger is kennisgeving aan  Achterman.

Kennisgeving aan de Achterman is kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger.

Wat moet ik daar invullen SF of hoort dat zo te blijven staan of hoef ik alleen maar onder te tekenen?

Moet ik dat mailen of aangetekend versturen naar de RABOBANK?

ollie bollie

Daar hoef je niks zelf in te vullen, Jiske. Het betekent dat het niet uitmaakt wie de brief krijgt, ze moeten zelf maar doorgeven aan degenen die het aan gaat, wat jij geschreven hebt.
Carpe diem!

Jiske

Oke,

maar waar moet dat naar toe gestuurd worden en/of gemaild?

sacredfour

Jiske

@ SF

nou voor vanavond of op zijn laatst morgenvroeg gaat alles aangetekend de deur uit.

Vraagje SF, ik heb die finale kwijting door de RABOBANKmedewerker niet op schrift staan, moet ik die nog vragen of is dat nu niet van belang?