Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

Jiske

@burningspirit

hier aan deze kant, valt het allemaal nog best mee, mss besef ik de volle omvang van dit hele gedoe nog niet, en nogmaals zou ik nou de enige zijn met zo n verhaal?

Op dit moment is nog het meest wereldschokkende en irriterende voor mezelf, dat ik ineens een afbetalingsregeling heb moeten afspreken bij de zorgverzekering voor die E 400,70 ivm dat eigen risico, simpelweg omdat ik al zo n poos geen achterstanden (meer) heb.

En het zijn toch maar ff E 30,00 per maand en die verhoging van, E 27,00, van het in beslag genomen bedrag, en mijn begrafenisverzekering miv februari 2016, premie E 15,34
Met aftrek van de niet meer benodigde aanvullende tandartsverzekeringspremie, is dat toch best veel geld, al heb ik mijn begroting toch wel weer rond. Mijn buffertje aanspreken en even niks meer aan de kant zetten voor onvoorziene uitgaven en reserveringen.
Maar het wordt wel krapjes aanpoten nu.

Jiske

@ SF

ik heb je PM s gelezen, maar als ik naar een advokaat stap moet ik dan de eigen bijdrage voorschieten?
Dat karretje kan ik even niet trekken.

En dan moet ik ook nog eens mijn hele dossier tiptop in orde hebben en alles opschrijven, zonder emotionele rimram, wat ik daar zou moeten en willen zeggen, anders durf ik echt niet daar naar toe.

Vanuit mijn huis, op mijn lapje hier, en aan de telefoon kraait dit haaninnetje nu wel al koningin, maar buiten de deur ben ik toch nog steeds, al jaren, een stil grijs muisje.

Dus hoe pak ik dat allemaal aan?

En nee er is geen akte van Cessie dat heeft de RABOBANKmederwerker me zelf gezegd.
De RABOBANK was nog steeds opdrachtgever en zou persoonlijk het aanbod van E 5000,00 tegen finale kwijting van de RABOBANK, aan het incassoburo doorgeven.
De bank meld mij niet af bij het BKR met een einddatum van het krediet, totdat alles betaald is bij het incassoburo.

En het  restbedrag wat de RABOBANK zelf heeft afgelost op de roodstand van de RABOBANKrekening was E 432,92
Ik heb de naam van die RABOBANKmedewerker en een rechtstreeks telefoonnummer, omdat ik het voorstel van de RABOBANK maar eens moest overdenken en dan iets laten horen.

Trouwens wat ik zo vreemd vind (nu).

Het eerste telefoongesprek (aanvang 10.48) met die RABOBANKmederwerker heeft toch wel een tijdje geduurd, ik zat vol blijdschap hier te posten dat ik goed nieuws had, en prompt kreeg ik om 11.25 uur, weer een telefoontje van de RABOBANKmedewerker met dat aanbod.

ollie bollie

Carpe diem!

sacredfour

Een advocaat hoeft niet veel te kosten als je minder vermogend bent. Waarschijnlijk minder dan een maandtermijn inbeslagname. Het is wel belangrijk dat hij gelijk aan de slag gaat. Ik kan eventueel ook wel een brief schrijven voor je, maar het maakt meer indruk als deze van een jurist komt.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

@ gewoon

ik denk dat er toch een Jaaroverzicht moet zijn/komen al kan ik dat pas over een week of wat opvragen.

https://www.rabobank.nl/particulieren/service/financiele-overzichten/bepaling-beginsaldo-van-uw-rekening/?intcamp=pa-betalen-rabo.directpakket.serviceblok&inttype=link-bepaling.beginsaldo.van.uw.rekening&intsource=particulieren.betalen.betaalpakketten.rabo-directpakket

Bepaling beginsaldo van uw rekening

Uw beginsaldo per 1 januari van een jaar dat wordt doorgeven aan de Belastingdienst wordt bepaald op de laatste werkdag van het voorafgaande jaar.

De Rabobank rondt de berekening van de eindejaar saldo’s van uw betaal- en spaarrekeningen af rond 19.00 uur op de laatste werkdag van het jaar.
    Dit eindsaldo is uw beginsaldo in het nieuwe jaar.
    Transacties die u uitvoert na 19.00 uur in het oude jaar worden direct verwerkt, maar niet meegenomen in de berekening van uw eindejaar saldo.
    U vindt de juiste saldo’s van uw rekeningen terug op het Financieel Jaaroverzicht in Rabo Internetbankieren of de Rabo Bankieren App.

Jiske

@ SF

zou jij me dan niet op voorhand een brief kunnen schrijven, want voor ik naar een advokaat kan en dat, o zo belangrijke, Jaaroverzicht 2015 (mocht ik het kunnen bemachtigen), ben ik toch al wat weekjes verder?

In die brief zullen ook vast belangrijke punten staan, die ik kan gebruiken, mocht/voordat ik naar een advokaat toe ga.

Ik moet het ook nog eens even allemaal laten zakken en mijn moed bij elkaar rapen om te gaan.

Jiske

Ik heb alles boven "Geachte klant en mijn rekening nummer en de RABOBANK waar het om gaat, geanonimiseerd en daarna ingescand.

Dit is de Jaaroverzicht van 2014, zodat jullie kunnen lezen dat ik dit alles niet uit mijn duim zuig.

De Jaaroverzichten van 2008 t/m 2014 heb ik al in dit topic opgeschreven, omdat ik mijn printerprogramma nog niet had geinstalleerd op mijn laptop, en deze zijn terug te vinder in het topic een paar bladzijden terug net zoals de de mij uitgeprintte overzichten van Mijn Incasso en de telefonisch opgevraagde overzichten bij het inkassoburo.

Als er een bedrag niet zou kloppen, dan zou ik een cijfertje verwisseld moeten hebben, maar ik blijf iedere keer controleren of de bedragen kloppen, want ik geloof het zelf nog niet, als ik het teruglees, al heb ik het dossier hier naast me liggen.

Van alles wat ik hier opgeschreven heb, heb ik schriftelijk bewijs, dus geloof me aub. allemaal hier op dit forum, ook de meelezers.

En thnx voor de steun en de hulp van dit forum.

groetjes Jiske.

Bijlage verwijderd ivm privacy.

Jiske

Maar allee mensen, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Als je het heel Freudiaans bekijkt kan de gerechtsdeurwaarder van het inkassoburo zich natuurlijk ook verschuilen achter, destijds Beatrix, want hij heeft IN NAAM DER KONINGIN BEVEL GEDAAN en beslaggelegd, met alle gevolgen van dien.

Die Beatrix toch he. LOL

Jiske

Quote from: gewoon on Jan 31, 2016, 06:19 PM
tot 23 11 2015 deze is nu opgeheven,  en het bedrag is nul.

Kan toch, dat de bank hier geen opgave meer van doet aan de BD

Ik slaap dr niet van, dus ik ben maar een brood aan het bakken en weer hier lezen om alles proberen  te begrijpen.

@gewoon

dat is dan toch ook een bevestiging, weliswaar vanuit de belastingdienst, dat de rekening opgeheven is.
Alleen de 0,00 stand heb ik dan niet.

Maar ik heb toch het telefoonnummer en de naam van de RABOBANKmedewerker die mij hierover ingelicht heeft en de andere Jaaroverzichten vanaf 2008 t/m 2014?
En al die kromme officiele berekeningen van het incassoburo en de van afgelopen jaar maandelijkse prints van Mijn Incasso?
Tellen die dan niet mee?

Financiele Jaaroverzichten van RABOBANKREKENING

Financieel Jaaroverzicht 2008

Saldo 01-01-2008                                                                534,20 D
Saldo 31-12-2008                                                           10.195,58 D

Door U betaalde rente in 2008                                              430,31
--------------------------------------

Financieel Jaaroverzicht 2009

Saldo 01-01-2009                                                           10.195,58 D       
Saldo 31-12-2009                                                             9.876,74 D

Door U betaalde rente in 2009                                                0,00
---------------------------------------

Financieel Jaaroverzicht 2010

Saldo 01-01-2010                                                              9.876,74 D
Saldo 31-12-2010                                                              9.876,74 D

Door U betaalde rente in 2010                                                  0,00

Financieel Jaaroverzicht 2011

Saldo 01-01-2011                                                               9.876,74 D
Saldo 31-12-2011                                                               9.317,74 D

Door U betaalde rente in 2011                                                   0,00

Financieel Jaaroverzicht 2012

Saldo 01-01-2012                                                                9.317,74 D
Saldo 31-12-2012                                                                7.567,74 D

Door U betaalde rente in 2012                                                    0,00

Financieel Jaaroverzicht 2013

Saldo 01-01-2013                                                                 7.567,74 D
Saldo 31-12-2013                                                                 6.317,74 D

Door U betaalde rente in 2013                                                     0,00

Financieel Jaaroverzicht 2014

Saldo 01-01-2014                                                            6.317,74 D
Saldo 31-12-2014                                                            3.067,74 D

Door U betaalde rente in 2014                                                0,00

ollie bollie

Als het je zou helpen, kan ik wel met je meegaan naar de advocaat of het juridisch loket.
Carpe diem!

Jiske

@ ollie bollie

wat lief dat je dit aanbied.

Trouwens mss ben ik helemaal paranoia aan het worden, maar als "gewoon" gelijk zou krijgen, zou de bank dan bewust gewacht hebben tot november om die rekening aan te zuiveren en vervolgens voor het Jaaroverzicht 2015 op te heffen?

De betaling van november 2015 door UWV (dus ook betaling inbeslaggenomen bedrag) was ook op 23 november.
Hoefde de RABOBANK me net ff E 203,42 minder kadoo te doen.

En ik onnozele huppeltrut, steek die vent van de RABOBANK ook nog es een veer in zijn kont, door hem uitgebreid te bedanken voor het aanbod van de RABOBANK. Ik dacht echt dat ik dankbaar moest zijn dat de RABOBANK me bijna E 3000,00 kado wilde doen en dan ook nog eens van mijn schuld af.
Ik heb een paar dagen toch echt op een roze wolk gezeten van blijdschap, totdat hier op dit forum de ontnuchtering volgde.

Ik ben gelukkig door de jaren heen weer wat opgekrabbeld, beslist geen domme meid, al zeg ik het van mezelf, en stilaan begin ik ook weer enigzins normaal te funktioneren, vanuit mijn stekkie hier, maar dit och och och.

Jiske

Godsamme,

ondanks dat ik toch trouw mijn gebedjes heb gedaan in bed, voordat ik probeerde wat slaap te vatten, gunt Onze Vader die in de hemel zijt, me ook al niks op deze bloody monday.

Mijn dagelijks brood, zoals gevraagd in mijn gebed, is niet gerezen en er kwam een onherkenbaar, miezerig, bruin klompje uit mijn broodbakmachine en heeft dat ding 3 uur lang voor niks elektriciteit (nachtstroom) verbruikt. Dat wordt dus uit broodnood om 8 uur dadelijk naar de Jumbo sjezen voor een halfje bruin. Maar we blijven positief, dus hiep hoi, een extra Jumbo spaarzegeltje.

sacredfour

QuoteFinanciele Jaaroverzichten van RABOBANKREKENING

Financieel Jaaroverzicht 2008

Saldo 01-01-2008                                                                534,20 D
Saldo 31-12-2008                                                           10.195,58 D

Door U betaalde rente in 2008                                              430,31

Financieel Jaaroverzicht 2009

Saldo 01-01-2009                                                           10.195,58 D       
Saldo 31-12-2009                                                             9.876,74 D

Door U betaalde rente in 2009                                                0,00

Financieel Jaaroverzicht 2010

Saldo 01-01-2010                                                              9.876,74 D
Saldo 31-12-2010                                                              9.876,74 D

Door U betaalde rente in 2010                                                  0,00

Financieel Jaaroverzicht 2011

Saldo 01-01-2011                                                               9.876,74 D
Saldo 31-12-2011                                                               9.317,74 D

Door U betaalde rente in 2011                                                   0,00

Financieel Jaaroverzicht 2012

Saldo 01-01-2012                                                                9.317,74 D
Saldo 31-12-2012                                                                7.567,74 D

Door U betaalde rente in 2012                                                    0,00

Financieel Jaaroverzicht 2013

Saldo 01-01-2013                                                                 7.567,74 D
Saldo 31-12-2013                                                                 6.317,74 D

Door U betaalde rente in 2013                                                     0,00

Financieel Jaaroverzicht 2014

Saldo 01-01-2014                                                            6.317,74 D
Saldo 31-12-2014                                                            3.067,74 D

Door U betaalde rente in 2014                                                0,00

Financieel Jaaroverzicht 2015                                 

Saldo 01-01-2015                                                             3.067,74 D
Saldo 23-11-2015                                                                    0,00
Jiske, Is dit een document dat je van de bank gekregen hebt?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Jiske, dit overzicht hierboven klopt niet met het document financieel jaaroverzicht.
Wat is er aan de hand?

sacredfour

QuoteDe RABOBANK heeft dat afgeboekt en bijgeboekt bij de schuld en de rekening opgeheven
Bijgeboekt?
Waar?
QuoteMijn schuld op de RABOBANKrekening is inmiddels, 23 november jl. afgelost en de rekening is opgeheven maar die contractuele variabele MAANDELIJKSE  rente over die wijzigt niet door inlossen van de roodstand
Een bank maakt soms een andere rekening aan voor een schuld als de lopende rekening opgeheven is.
QuoteDe stand van de roodstand op de RABOBANKrekening was op 23 november 2015 nog: 432,92 euro.
Heb je hiervan een document?
QuoteTRANSACTIE RAADPLEGEN ALGEMEEN

SELECTIE VANAF     : 01-01-2013                           TOT EN MET   : 28-05-2013
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
S  BOEK  VAL    TGRK/OMS       NAAM TEGENREKENINGHOUDER                          BEDRAG
    XXXX  XXXX   XXXXXXXXXX  XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX                                  250,00 C
    XXXX  XXXX   XXXXXXXXXX  XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX                                  500,00 C
Zijn dit bedragen die jij gestort/opgenomen hebt?  Is dit de rekening waar het allemaal om gaat?