Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

Jiske

Er is me iets opgevallen.

Dit was de uitspraak van de rechtbank op 6 mei 2009

belsissing vonnis:

De rechtbank:

veroordeelt gedaagde om aan eiseres tegen behoorlijk bewijs van kwijting te betalen een bedrag van 9686,69, vermeerderd met de variabele rente ad 16,3 per jaar over 9195,58 vanaf 17 maart 2009 tot aan de dag der gehele voldoenig.

Dit vonnis is mij toegestuurd onder een ANDER dossiernummer.

In de bijgevoegde correspondentie staat:

rente volgens titel over een bedrag van 9195,58 tot aan 19 06 2009                                            660,63

Betalingen door mijzelf gedaan vanaf uitspraak vonnis tot aan loonbeslag april 2011 op OUD dossiernummer                                                                                                                                750,00

Dossiernummer verandert met loonbeslag.

Ik moet nog opzoeken waar die 750,00 zijn gebleven en/of terug te vinden en NA het loonbeslag, en nieuw dossiernummer, op geen enkel overzicht onderstaande regel met het bedrag zoals bepaald van uitspraak vonnis nog teruggezien, alleen op ieder gevraagd/verstrekt overzicht: hoofdsom krachtens titel 9686,69.

vermeerderd met de variabele rente ad 16,3 per jaar over 9195,58 vanaf 17 maart 2009 tot aan de dag der gehele voldoenig.

Als ik het dus goed lees/begrijp zou de renteberekening dan toch per maand, vanaf het loonbeslag tot nu, over een bedrag van 491,11 MINDER moeten zijn dab het bedrag uit het vonnis te lezen moeten zijn op de overzichten (met nieuw dossiernummer) van het incassoburo of ben ik nu mis?

sacredfour

Ja dit klopt. Er mag alleen contractuele(variabele) rente berekend worden over het bedrag  van 9195,58
Voor het andere bedrag van 491,11 mogen ze de wettelijke rente van 6%  (tot juli daarna 4%)in rekening brengen.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

Dankjewel alvast voor de hulp sacredfour.

Ik begin nu toch te beseffen dat het niet zo"n piece of cake is dan ik dacht.

Ik ben alles in kaart aan het brengen, voor zover dat mogelijk is, en dan ga ik je toch eens wat opsturen zoals het vonnis zoals uitgesproken en mij toegestuurd op het oude dossiernummer, de briefwisseling ten tijde en rond het loonbeslag met het nieuwe dossiernummer, en daarbij de bedragen en rentebedragen zoals berekend vanaf de dag van het loonbeslag als dat goed is.
Je moet me daar even de tijd voor geven aub.

Zelf zal ik toch, voor nu, me moeten gaan beperken tot de aanvraag rentestop, het bijhouden van een schuldenmeter en betaalde rente zoals Chrissie dat doet in haar topic, en het in kaart brengen van de hele toestand.

Ik heb me overigens de enorme luxe gepermitteerd om, met inwisselen van zegelboekjes van de Jumbo, een printer en extra cartridges aan te schaffen, zodat ik niet de hele tijd naar de bieb hoef te sjezen voor kopieen en een nieuwe draadloze muis die vandaag bezorgd wordt met de post.

Vanaf mijn aanmelding hier slaap ik er bijna niet meer van en valt mijn mond open van verbazing, van wat ik hier lees. Ongelofelijk wat een verhalen en wat een moedige mensen die hun hoofd boven water proberen te houden en ondanks alles de moed er in houden.

Maar ja, wie niet, hier van hetzelfde laken een pak. Ik heb vandaag een Jumbo-bananendag, 0,79, halve liter yoghurt  0,45 en een klein blikje goulashsoep van 0,69.

tuthola

Beste Jiske ik snap niet heel veel van je schuldenverhaal omdat ik hier nooit mee te maken heb gehad, ik begrijp wel dat je het heel moeilijk hebt en op dit moment aan het overleven bent. Laat je hierbij even weten dat ik aan je denk in je strijd met je schulden.

Jiske

Tuthola, die schuld is ontstaan binnen een tijdsbestek van 4 maanden (okt tot dec 2008), voor die tijd heb ik nog nooit een lening gehad behalve een lening bij de RABOBANK van 2500 gulden voor een communiefeest, omdat ik toen pas net een paar maanden gescheiden was. Destijds was ik 29 en nu 57.
Het was nooit een vetpot, als alleenstaande moeder zonder alimentatie, maar ik heb het overleefd en nog nooit bij de gemeente hoeven aankloppen.

Om zo mijn "öude dag" in te gaan in deze tijd is een beetje zuur en bizar omdat het te maken heeft met mijn eigen kind, maar dat overleef ik wel.

Het is de emotionele kant, omdat ik, door ermee bezig te zijn, ook terugdenk aan een periode met heel vervelende herinneringen, zal ik maar zeggen. Dat is voor mij balanceren op een heel slap koordje op emotioneel gebied en ik koste wat kost geen terugval wil krijgen.

Joy2014

Jiske, ik heb helaas ook geen tips voor je en weet niks te zeggen waar je wat aan hebt, maar ik vind het heel vervelend voor je en wil je veel sterkte wensen

Jiske

Fijn voor de support hoor, en alle gewone tips zijn ook welkom

Ik vind het eigenlijk al heel apart dat ik het hier opschrijf, en ja het lucht enorm op, dat was echt een hele stap voor me.
Verder begin ik op een andere manier naar die schuld te kijken op een praktische, nuchtere en no nonsense manier.

Ook heb ik een goed gevoel bij sacredfour en denk da tik bij hem in goede handen ben.

En, last but not least, door het lezen hier, lijk ik niet zo alleen en de enige die met schulden, rente en budgetteer-shit zit.

burningspirit

Weet je Jiske, je bent ook niet de enige die er emotioneel zo ontzettend door geraakt wordt. Als ik jouw verhaal lees, kan ik me zó ontzettend goed voorstellen dat je je af en toe moederziel alleen voelt.

Wat jou is overkomen is zó ontzettend schrijnend en oneerlijk. Maar toch ligt het op je bord nu. Het klinkt misschien bot, maar vreten zál je.... Dat was voor ons in elk geval ook zo.
Inmiddels zijn wij al weer wat jaren verder en hebben het nog steeds niet opgelost (al beginnen we nu wel in de buurt te komen van een oplossing) maar we hebben het kunnen accepteren, dat het is zoals het is en dat wij er zelf voor moeten opdraaien. Verschil met jou is denk ik, dat jij er alleen voor staat. En ook dat je eigen vlees en bloed je dit aandoet. In ons geval hebben we zand in onze ogen laten strooien door, wat wij dachten, een 'goede' vriend.
Ik leef erg met je mee en wens je veel sterkte en kracht. Hou vol, dan komt het goed! linksom of rechtsom.
Liefs van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Jiske

Dankjewel voor je steun burningspirit.

Ik heb trouwens ook wat positiefs te melden hoor, want vanaf mijn overstap naar ING in 2008 heb ik nooit meer rood gestaan op mijn betaalrekening.

@sacredfour

waar en hoe moet ik die papieren opsturen?

Ik heb inmiddels een schuldenmeter vanaf het loonbeslag vanaf april 2011 gemaakt.
De stukken van de deurwaarder van het loonbeslag, mij destijds toegestuurd.
Het vonnis, over dit gebeuren.

En wat ik je nog meer moet op sturen, laat je me maar even weten.
Bedankt alvast voor de moeite.

Jiske

Hehe, weer iets opgelost en ingeklapperd.

Bij CJIB afgemeld als "wanbetaler"en achterstand premie zorgverzekering afbetaald bij incassoburo.

nooitmeer

Das netjes. Scheelt je nog een bom duiten in de maand ook. En je bent weer vrij om van verzekering te switchen wat ook weer centjes kan schelen in bepaalde gevallen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Jiske

Nou ik ben al dolblij dat ik weer aanvullend tandarts verzekerd ben, want ik krijg in maart een bovengebit.

Heb wel ff moeten goochelen met betalen, maar het is geregeld met de zorgverzekering.

Tk heb al tandartskosten gehad, dat wil je niet weten joh. Nu nog een hoektand trekken en dan ben ik boven al gereviseerd mbt. mijn gebit.

Als ik sterf laat ik van mijn mijn boventanden een hekje maken rond mijn grafsteen.

burningspirit

whahahah jiske..... awel.... humor is belangrijk hoor  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Jiske

Ja joh, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

@sacredfour
thnx het komt eraan.

Weer iets nuttigs gedaan en weggepoetst.
Laatste termijn gem. belastingen/waterschap 2014 betaald 28,96 en zo zonde van de 7,00 aanmaningskosten.

Joy2014

Haha Jiske, ;D

Heerlijk dat wegpoetsen! Ja extra kosten zijn altijd balen.