Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

Jiske

@gewoon

Scroll naar beneden tot bij krediet op betaalrekeningen.

https://www.rabobank.nl/images/historisch_tarieven_overzicht_consumptieve_kredieten_29727971.pdf

Kijk dan naar boven bij de data dan zie je dat mijn krediet al geruime tijd, nl sinds 01-04-2010, een rentevoet van 12.90 behoort te hebben, dus al VOOR het loonbeslag in april 2011 van kracht was.

En nogmaals op de Jaaroverzichten van de RABOBANK van 2009 t/m 2014 (2015 heb ik nog niet) staat dat de aan mij in rekening gebrachte rente E 0,00 is

gewoon

De Rabobank moet de ogen uit de kop schamen, dat zij zelf niet komen met het is bij ons eigenlijk hooguit

10,40 % !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als zij hier niet in meegaan bij een gesprek  Foei

Ik prikte maar even 10 % even terug

Tel nu al 5 diepte punten voor de Rabobank die zij beslist met de meest grote coulance mogen optrekken 

Jiske

@gewoon

ze hebben immers toch geen rente in rekening gebracht. (zie mijn voorlaatste posting)
Dat heeft het incassoburo wel gedaan in hun overzichten.

gewoon

Ja dat is zeer gebruikelijk,  dat de rente verder berekend word door het incassobureau en die jongens staan gierend van de lach op de gang dat dit 16,3 moet zijn want de rechter,  de sukkel heef bij verstek gewoon ja geknikt, brullen gewoon.

Maar de Rabobank heeft ook nog een fatsoen het geld is terug, en wat is een eerlijke vergoeding voor rente,  een dat is wat ik bedoel zij moeten nu wel een gezicht laten zien aan jou.

NIET aan het incassobureau zullen daar klaar mee zijn,  oude jongens krentenbrood.

Met respect voor wat fout gaat,  en voor jou in die gedachte een keer netjes zijn

Duurde even, mijn muis was leeg

Jiske

Citaat Gerechtsdeurwaarderswet: "Ik zweer (beloof) dat ik mij zal gedragen naar de wetten en voorschriften op mijn AMBT van toepassing en dat ik mijn taak EERLIJK en NAUWGEZET zal uitvoeren".

Wat is eigenlijk de exakte volgorde van in mindering brengen met zo n schuld, door een deurwaarder, van het inbeslaggenomen maandbedrag?
Weet iemand hoe die taart verdeeld word?

gewoon

?

Vraag je dit nu echt,

Als je eerlijk en nauwgezet werkt aan je eigengewin dan verzin je alles om de hoofdsom overeind te houden

Jiske

Ik heb eens zitten denken.

Alle berekeningen daargelaten, is het positieve van mijn zaak dat de roodstand (31-12-2008,   E10.195,58 D) is ingelost en de RABOBANKrekening is door hun zelf op geheven. Mijn morele plicht om de schulden te betalen die op mijn naam staan heb ik dus mi. vervuld.

De RABOBANK heeft mi. door haar eigen aanbod aangegeven dat ze openstaat voor een bod tegen finale kwijting.

Ik hoef met het incassoburo daarin dus geen rekening te houden want de RABOBANK is opdrachtgever (geen akte van Cessie), dus die staan in deze even buiten spel, en als ik al die goochelberekeningen bekijk op die uitgeprinte maandoverzichten, ben ik daar maar wat blij om. Daarbij zijn de deurwaarderskosten ook tot nu toe voldaan.

Dat ik van die schuld af wil staat buiten kijf, ik kan dus bijvoorbeeld NU een goed onderbouwd bod doen en mocht de RABOBANK daar op ingaan, nu mijn zaken gaan regelen of ik wacht tot mei 2016 dan zijn er weer 4 termijnen verstreken en het inbeslaggenomen vakantiegeld gaat er dan ook nog eens vanaf.

Wat is in deze nou wijsheid en wat is een fair bod tegen finale kwijting?
Is daar een gangbaar percentage aan verbonden of hoe werkt dat in de praktijk?

gewoon

Ha Jiske

Heb even naar die rente gekeken en dat zou tegen 10 %  iets van E 6.436-- zijn en nu is het E 10.969--

Dit is al E 4.533,--

Als je dit van de restschuld bij het incassobureau haalt E 7.845,-- min E 4.533,-- is E 3312,--

Dit is nog niet alles want ook ben je met die 10 % weldegelijk af aan het lossen geweest op de hoofdsom, zelfs op de berekening van het incassobureau, en is nog eens E 1.176,-- rente minder maakt

E 2.136,--
Als nog open staande restschuld bij 10 %

Maakt bij mij dus met een aanbod van E 2000,-- je het gesprek zou kunnen aan gaan, met de bank op zoek naar coulance bij de Rabobank,  en niet met het incassobureau.

Niet alleen heb daar alles mee betaalt,  maar ook nog eens met 10 % per jaar.

gewoon

En die E 2.000,-- is zeker geen cadeau die de bank weg geeft.

ollie bollie

Inderdaad! Meer een sigaar uit eigen doos....
Carpe diem!

Jiske

En als ik mij nou eens beroep op de wettelijke rente en een bod van E 1500,00 doe, met een supergoed onderbouwd verhaal?
De schuld op de rekening is immers al betaald en de RABOBANKrekening opgeheven.

gewoon

Ha Jiske met de wettelijke rente was er nu al helemaal geen dossier meer.

En ja het is goed om met een onderbouwd voorstel te komen,  vandaar ook mijn rente berekening op 10%

De bank moet meewillen gaan in het zoeken naar een goed voorstel naar jou toe.

Het liefst zo,  dat een voorstel van E 1.500,-- hun idee is,  ergens toe verplichten lukt niet zomaar.

Hier netjes uit komen,  kan wel zomaar lukken.

Jiske

Ondertussen ga ik door met iedere laatste dag van de maand de schuldenstand hier te posten. En voor Olliebollie ;), laat hier je rekenkunsten maar eens op los.

Ik post voor jou, zodat je het ziet, de schuldenstand per 31-12-2015.

Verschuldigd bedrag                                                9.686.69
Rente                                                                    10.865,57
Kosten                                                                    1.730,20   
Verv. termijnen                                                              0,00
Betaald                                                                 14.201,26                                                         
                                                                          -------------------
Nog te betalen                                                       8.087,20

Loonbeslag  per januari 2016 : E 230,83

Schuldenstand per 31-01-2016

Verschuldigd bedrag                                                 9.686,69
Rente                                                                      10.976,19
Kosten                                                                      1.748,19
Verv. termijnen                                                                 0,00
Betaald                                                                   14.558,93
                                                                         --------------------
Nog te betalen                                                          7.852,14

CZ per januari 2016 betaling eigen risico van 2015   400,70
Betalingsregeling E 30,00                                           370,70         

Ollie bollie, je ziet dat ik volgens de 2 korrekte overzichten E 235,06 heb afgelost, volgens " Nog te betalen". 

Maar er is wel rente en kosten bijgeteld, boven de streep.   
En kijk eens bij Betaald boven de streep.

Zie je het nu?

Ik betaal geen rente, maar los rechtstreeks af op de schuld, en boven de streep klopt er geen jota van.       
Als dit zo doorgaat, dan zou de schuld in 26,21 maanden zijn afgelost, met aftrek van ook 2x vakantiegeld, is plusminus 1800,00, van de schuld zoals vermeld op het overzicht van 31-01-2016.

Dit is al een hele poos zo, maar ik ga het nu, niet opschrijven, opzoeken of uitpuzzelen. FF rust.

Dit is overigens allemaal begonnen NA de gesprekken in 2013 met de Financieel Advisuer van de RABOBANK.
Verder heb ik nog in mijn hotmail ook de rekeningen van RABO MOBIEL gevonden, toen ik die heb opgevraagd in 2013, ook in de tijd van de gesprekken met die Financieel Adviseur.

Daarna zijn ook die enorme verminderingen van de roodstand RABOBANKrekeningen begonnen, al is het inbeslaggenomen bedrag van, vanaf begin beslaglegging in april 2011,  E 140,76 wel in oktober 2014 verhoogd naar  E 203,42.

Begrijpelijker kan ik het toch niet opschrijven dacht ik. Maar chocola kan ik er niet van bakken.

sacredfour

Jitske, ik heb dit draadje al een tijdje niet meer gevolgd.
Ik ben nu alles aan het nalezen. Ik zie dat er belangrijke veranderingen zijn.
Ga voorlopig geen voorstellen doen voor finale kwijting.
Stuur mij een PM aub
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Ik heb nog niet alles gelezen, maar als ik iets mis , laat het mij weten. Was het vonnis op naam van Rabobank? Nu de schuld niet meer bij de Rabo in de boeken staat zou hij verkocht kunnen zijn aan het incassobureau. Het incassobureau mag dan alleen beslag leggen als de akte van cessie officieel aan jouw betekend is d.m.v. een exploot afgeleverd door een deurwaarder. In deze akte staat dat het vonnis met executoriale titel is overgenomen d.m.v cessie door het incassobureau. Heb je deze akte niet ontvangen dan moeten ze alle ingevorderde bedragen terug betalen!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.