Wij wensen Jiske welkom op ons forum!!

Started by admin, Feb 14, 2015, 12:22 PM

Previous topic - Next topic

admin

Welkom Jiske,

Wij wensen jou als forumbeheer welkom. Je kan hier je verhaal anoniem kwijt. Respect voor elkaar vinden wij heel belangrijk, stel gerust je vraag.

Je kan hier om advies en raad vragen, misschien wil je enkel maar een luisterend oor, je wordt niet veroordeeld. Je bent hier onder lotgenoten.

Het forumbeheer
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Jiske

Dankjewel voor het welkom heten.

Ik heb idd een verhaal en wat vragen daarover, ben het aan het proberen samen te vatten en dan te posten hier.

Groetjes Jiske.

Jiske

Ik weet niet hoe en waar ik dit moet posten, maar mijn vraag is OF ik deze brief zo naar gerechtsdeurwaarder/incassoburo kan sturen.

Groetjes Jiske.

Betreft: aanvraag rentestop

Geachte  meneer, mevrouw,

Ik heb bij U nog een vordering openstaan van EUR 10.553,14,- (stand 22-01-2015 mij toegezonden door een Uwer medewerkers) en hier rust sinds april 2011 een loonbeslag op.

Omdat ik inmiddels al bijna net zoveel rente heb betaald als de hoofdsom krachtens titel,  en deze zaak al speelt sinds 2008 wil ik bij deze een verzoek indienen voor een rentestop.
Dit is mij ook in een telefoongesprek door een van Uw medewerkers geadviseerd, tevens dat ik dit schriftelijk diende aan te vragen.

Destijds (2008) was ik volkomen platgeslagen en overspannen vanwege het feit dat ik mijn zoon, die, zoals achteraf bleek, te lijden aan div. verslavingen oa een cocaine-verslaving, uit huis heb moeten zetten met behulp van de politie, hij daarna bewust een verkeerde huissleutel had ingeleverd bij mij, zodat hij mijn huis, nog jaren daarna heeft kunnen betreden zonder mijn weten en toestemming tijdens mijn afwezigheid. In feite ben ik letterlijk gestalkt tot medio februari 2011 omdat toen, in de huizenblok waar ik woon, door de woningvereniging, bij renovatiewerkzaamheden, alle ramen en toegangsdeuren vervangen werden en van nieuwe speciale sloten werden voorzien en mijn zoon simpelweg niet meer binnen kon.

Aangezien mijn, destijds 27-jarige, zoon ook mijn pincode van Rabobank-bankpas kende en wist waar ik mijn pinpas en papieren bewaarde, omdat ik voor deze gebeurtenissen hem volledig vertrouwde, ben ik einde 2008, op advies van vrienden, preventief naar de Postbank overgestapt omdat er, nadat ik hem uit huis had gezet, onverklaarbare dingen in en om mijn huis gebeurden oa mijn paspoort ineens onvindbaar, spullen weg o.a. mobiele telefoon, spullen verplaatst, stekker van diepvries uitgetrokken enz., tot aan uitgeschreven geweest bij mijn huisarts wegens verhuizing naar een voor mij totaal onbekend adres, enfin teveel om op te noemen.

Omdat ik dit allemaal niet kon bewijzen/verklaren, takelde ik alleen nog maar, meer en meer af. Ik belandde in een verschrikkelijk neerwaartse spiraal, niet in het minst omdat ik al een WAO-uitkering ontving/ontvang ivm psychische problemen. Ik heb mijn therapie overigens gestaakt omdat ik het niet meer kon betalen, al ben ik dit trauma nog lang niet te boven want sinds jaren slaap ik s nachts weinig tot niet, geheel aangekleed, op een luchtbed in mijn woonkamer, omdat ik niet meer boven of in het donker durf te slapen.Verder durf ik amper nog alleen op straat, omdat mijn zoon me enkele jaren geleden, bijna omver reed met een auto.

Ik besef nu ook nog eens dat ik nog jaren nodig zal hebben om deze in 2008 ontstane schuld terug te betalen en in feite lijkt het alsof de schuld oploopt ipv afneemt, door het enorme bedrag wat aan rente over de hoofdsom wordt berekend.

Hoe je het ook wend of keert, als rekeninghouder, besef ik terdege dat ik verantwoordelijk ben voor de destijds ontstane roodstand, maar kan ik mij toch ook niet aan de indruk onttrekken dat, vanuit het oogpunt van clientenbescherming, de hoofdsom vele duizenden euro s lager had kunnen/moeten zijn, als de Rabobank destijds het abonnement op de Rabofoon en de automatische afschrijvingen veel eerder had geblokkeerd, na het overschrijden van de toegestane roodstand van 1000 Euro.
Ik was destijds ook zo overspannen, dat ik niet eens mijn post opende. Jaren later heb ik met hulp van vrienden, de dozen ongeopende post uit die tijd, van de zolder gehaald, opgeruimd en ingeklapperd.

Ik verzoek U daarom vriendelijk doch dringend om deze aanvraag tot rentestop in behandeling te nemen, na het lezen van mijn verhaal en dit mee in overweging te nemen in Uw besluit, want ondanks alles hoop ik dat ik deze enorme schuld, binnen een redelijke termijn, zal kunnen aflossen op eigen kracht en in de tussentijd blijven zoeken naar andere oplossingen mbt deze zaak en zodoende weer een positievere, schuldenvrije, toekomst tegemoet kan zien.

Met vriendelijke groet en hopende op een spoedige beslissing en positief antwoord Uwerzijds

tuthola

Beste Jiske, zo te zien heb je veel meegemaakt met je zoon, vreselijk wat je eigen vlees en bloed je aan kan doen als er een verslaving in het spel is.
Ik als gevoelig mens zou hiervoor door de knieen gaan, een incassobureau niet die kijken alleen naar geld dus weet niet of dit stukje prive nodig is om een rente stop aan te vragen....sacredfour heb jij hier suggesties voor ??

sacredfour

Het is natuurlijk altijd het proberen waard. Omdat er beslag is gelegd betekend dit dat het een schuld betreft die voortkomt uit een vonnis. Hoeveel is de rente? Is dit een contractuele rente, een rente van bv. een creditcard of een banklening? Wat staat er over de rente in het vonnis? Hoe hoog was de schuld om te beginnen?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

Ik stond in 2008 ineens binnen 4 maanden meer dan 10.000 euro rood op een bankrekening met een kredietlimiet van 1.000 euro, met variabele rente bij roodstand op betaalrekening.

Op basis daarvan heb ik toen via het incassoburo een betalingsregeling aangegaan.

Er lag toen een ander loonbeslag, wat na afbetaling daarvan niet werd doorgegeven aan UWV (heeft UWV destijds voor me opgelost en heb ik bewijs van), omdat ik echt in de problemen kwam en te maken kreeg met huidig loonbeslag, CJIB en deurwaarder ivm achterstand zorgverzekering. Is overigens allemaal betaald en opgelost.

De rechtszitting van destijds is volkomen aan me voorbij gegaan en ik ben bij verstek veroordeeld, want ik was zo overspannen als maar zijn kan, met paniekaanvallen en black outs.

Hoofdsom krachtens titel was/is                                  9.686,69

Vermeerderd met rente en incassokosten subtotaal 20.582,70

Waarop in mindering strekt of is verrekend               10.029,56

Nog openstaand                                                        10.553,14

Roodstand Rabobetaalrekening volgens Jaarrekening 2014  3.067,74

sacredfour

Het is altijd zo jammer dat de mensen voor hulp komen nadat er al een veroordeling is. Maar goed, het is niet anders. De 20 .000 aan kosten lijken mij wel erg hoog. Zou je mij een PM kunnen sturen met een kopie van het vonnis? Je kan  je persoonlijke gegevens anonimiseren
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Jiske

Miss heb ik het fout opgeschreven, de RENTE is 9.351,81, de hoofdsom krachtens titel is de 9.686,69 en het restbedrag van het subtotaal van 20.582,70 zijn de kosten.

Sorry dat ik in jouw ogen mss laat hier iets post, maar nu er wat stabiliteit in mijn leven en financieen is gekomen ben ik me pas bezig aan het houden met deze kwestie.
Ik weet sinds kort van het bestaan van dit forum en als ik niet in, 2013, door de vooraf ingevulde belastingaangifte erachter was gekomen, dat er nog steeds deze opengestelde Rabobankrekening bestaat, zou ik het niet geweten hebben, noch het debetsaldo.

Na deze ontdekking heb ik ter controle een aanvraag gedaan bij het BKR om niet dadelijk nog eens voor verrassingen komen te staan.

sacredfour

Jiske, weet je ook het rentepercentage? Om te kijken of alle bedragen kloppen zou ik moeten weten welke kosten de rechter toegewezen heeft. Was de bank de dagvaardende partij of was er een derde partij bij betrokken?

Jiske, maar een nieuw draadje aan op het topic "mijn verhaal" niemand kijkt op dit topic.