Hoi,
Lang geleden dat ik iets heb geschreven. Ik heb contact gehad met mijn schuldhulpverlener uit het minnelijke traject. Ze heeft gezegd dat als ik kan aantonen dat ik rond kan komen van mijn beslagvrije voet, ik weer wordt toegelaten in het traject.
Je zou denken makkelijk gedaan, maar helaas is de praktijk anders.
Ik ben nog steeds vaste lasten aan het betalen voor mijn vader, ik kan voor mijn gevoel niet anders. Maar, we proberen het inkomen van mijn vader te verhogen maar we weten niet waar we moeten beginnen en zijn.
Hij ontvangt eigenlijk een wao uitkering van 950euro netto. Hier ligt beslag op en hij houdt 680 over per maand. Het beslag is gelegd door de zorgverzekeraar en er wordt daarboven premie voor het CVZ ingehouden.
Hij had recht op wat huurtoeslag maar nu blijkt dat hij teveel heeft ontvangen en zijn toeslag voor de komende maanden wordt ingehouden om het te verrekenen. Dus als ik binnenkort op mezelf ga heeft hij maar dat lage inkomen zondert toeslagen oid. Niemand kan daarvan rondkomen.
Iedere maand denk ik kom op meid nu je eigen dingen betalen en niet van een ander, dan heb ik een toekomst. Maar het is zo moeilijk.
Weet iemand een weg die wij in kunnen slaan om dit te veranderen?