Dossier gesloten en weer terug bij af.. wat nu te doen?

Started by Leentje89, Feb 10, 2015, 03:53 PM

Previous topic - Next topic

tuthola

En ik kan bezwaar aantekenen tegen het besluit van mijn schuldhulpverlener om het traject te stoppen. Zal het zin hebben?

Je kan natuurlijk altijd bezwaar maken, lijkt in mijn ogen niet zinvol daar ze het vertrouwen in jou kwijt is en zeg eerlijk wil jij nog verder met een hulpverlener die het niet leuk zal vinden dat je bezwaar hebt aangetekend. Ik denk ook niet dat je je gelijk krijgt als je bezwaar maakt daar er duidelijk te zien is dat jij je niet aan de afspraken hebt gehouden. Zit niets anders op dan opnieuw aanmelden bij de gemeente.
Als je bezwaar maakt hou er dan rekening mee dat een besluit ik dacht uit mijn hoofd 6 tot 8 weken duurt en kunnen ze dit nog een keer verlengen. Dus tja wat is wijsheid.

nooitmeer

Inderdaad. Bezwaar maken zal niet veel zin hebben. Je bereikt er namelijk niets mee. Je bent nog steeds inwonend en je zal je vader altijd helpen wanneer dit nodig is, en dat is ook begrijpelijk.

Terug in dit draadje staat de oplossing al, hoe hard die ook is en hoe vervelend die ook kan zijn op dit moment.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Leentje89

We zijn nu een tijdje verder en er is veel gebeurd. Niet zo positief helaas.

Ik heb me opnieuw aangemeld bij de gemeente voor schuldhulpverlening en ze wilden me graag helpen. Uiteraard wel positief. Echter in het gesprek gaf ze aan dat ze me heel gemotiveerd over vond komen, maar dat als het inkomen, of eigenlijk mijn uitgaven, niet veranderd, ze me alsnog niet verder kunnen helpen omdat we dan vastlopen.
Het probleem blijft het feit dat ik bij mijn vader in woon en mee betaal aan zijn vaste lasten waardoor er voor mij geen ruimte over blijft om mijn schulden af te lossen. Gelukkig gaat ze me nu wel verder helpen dmv wat opdrachten e.d. en hopelijk uiteindelijk kan mijn dossier dan alsnog worden opgepakt.

Helaas heb ik nog eens 3 loonbeslag boven het hoofd hangen. Nog steeds van GGN, zij hebben nog geen info opgevraagd bij mijn werkgever. Dan Karansingh inzake intrum justitie, er viel echt geen regeling mee te treffen ze waren zo kortaf. En dan helaas voor mij het ergste op dit moment... de belastingdienst voor ongeveer 300 euro. Het betreft een hele oude vordering en om eerlijk te zijn wist ik helemaal niet dat ik dat open had staan.

Dit maakt mij angstig want ik weet dat de belastingdienst preferent is. Dan denk ik van ja, wat als ze nou voor GGN beslag leggen. Dan komt GGN wellicht alsnog voor boedel beslag omdat er bij mijn loon ook niets te halen valt.

Ik ben verschrikkelijk bang. Weet even geen oplossing of uitweg. Behalve iets doen aan mijn inkomen zodat mijn dossier zo snel mogelijk kan worden heropend.

jan

Alle bestanden zijn aan elkaar gekoppeld en vroeg of laat komt men er achter, ik zou het niet doen. Waarom kun je niet bij je moeder wonen?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

Leentje, heb je de deurwaardersbrief gestuurd om beslaglegging te voorkomen? Ik lees dat je nog steeds telefonisch contact heb met de deurwaarder. Doe dit niet, doe alles schriftelijk. De belastingdienst zal ook mee moeten doen met de beslaglegging op inkomen. Laat ze dit zo spoedig mogelijk weten, om beslaglegging op bankrekening  of andere te voorkomen. Je moet echter eerst een dwangbevel hebben ontvangen voordat ze überhaupt iets kunnen doen. Zou de deurwaarder in je vaders huis willen komen, dan hoeft je vader ze alleen toegang te geven tot je eigen kamer.  Maar zo ver zal het niet komen denk ik.
Heeft Karansingh al een vonnis? Stuur anders de incassobrief. Is er al een vonnis dan zullen ze ook gewoon moeten aansluiten bij de andere schuldeisers. Doe dit met de deurwaardersbrief.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Leentje89

Beste Sacredfour, waarschijnlijk heb ik het een beetje onduidelijk getypt. Sorry. Ik heb geen telefonisch contact meer gehad met GGN. Ik had je advies van een paar weken geleden opgevolgd en GGN de brief gestuurd met het verzoek om geen boedelbeslag te leggen maar zich aan te sluiten bij het loonbeslag. Vervolgens kreeg ik van hen de reactie dat de boedelbeslag niet door zou gaan en dat ze gaan informeren of loonbeslag zinvol is. Hier heb ik vooralsnog verder niets over vernomen.
Daarnaast heeft Karansingh zelf al aangegeven dat zij zich zullen aansluiten bij het loonbeslag. Hier heb ik inderdaad wel telefonisch contact mee gehad. Ik kreeg echter geen vonnis van hen. Er is wel een deurwaarder geweest maar die had alleen maar 1 brief, zonder vonnis o.i.d. er achter.
Wat de Belastingdienst betreft zal ik ook dezelfde incasso brief sturen. Maar, wat nou als de Belastingdienst loonbeslag legt? Moeten zij zich ook aan de beslagvrije voet houden of mogen zij het gehele openstaande bedrag in een keer inhouden?

sacredfour

Stuur de belastingdienst niet de incassobrief of de deurwaardersbrief. Doe gewoon een verzoek om mee te doen aan de beslaglegging. Geef ze inzicht in je financiële situatie. Ook de belastingdienst moet zich aan de beslagvrije voet houden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Leentje89

Ik heb gisteren een gesprek gehad met de maatschappelijk werker van mijn gemeente. Ze heeft overleg gehad met mijn schuldhulpverlener. Ze stellen me twee scenario's om het dossier weer op te kunnen pakken. 1. Ik ga binnen 3 maanden op mezelf wonen 2. Ik blijf de komende 3 jaar van het traject bij mijn vader inwonen en ik draag minimaal 400 euro kostgeld af. Ik mag absoluut niet gedurende het traject op mezelf gaan wonen o.i.d. mijn inkomsten/ uitgaven moet 3 jaar lang hetzelfde blijven. Wat vinden jullie verstandig? Als ik op mezelf ga wonen dan is dat sowieso in een andere gemeente want hier is het onmogelijk een huis te vinden. Wordt mijn dossier dan overgedragen of moet ik het traject opnieuw aanvragen?

burningspirit

Lieve Leentje,
Buiten het feit om dat 3 jaar alles hetzelfde houden erg moeilijk zal zijn, denk ik ook dat het eigenlijk tijd is om op jezelf te gaan wonen. Dit is denk ik de eerste beslissing die je moet nemen: ga je op jezelf wonen of niet? Als ik dit draadje teruglees dan denk ik dat je het antwoord al gegeven hebt: het is tijd om op jezelf te gaan wonen. Maar misschien denk jij daar anders over?
Ik lees dat jouw problemen feitelijk zijn ontstaan door een te groot verantwoordelijkheidsgevoel t.o.v. je vader na de scheiding. Zie ik dat op die manier goed?
Me dunkt dat je nu genoeg hebt gedaan voor hem. Tijd om voor jezelf te gaan zorgen. Als je alleen in een andere plaats een woning kunt vinden, is misschien nog niet eens zo gek. Dan maak je je ook echt los van hem. En dan kun je je in je nieuwe woonplaats direct weer melden bij schuldhulpverlening.
Succes met de keuze, zet em op, volgens mij kan je het! Liefs van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tuthola

Leentje, deze keuze is moeilijk als jij denkt dat je het de eerste 3 jaar bij je vader kan blijven wonen en je tijdens een streng traject nee tegen je vader kan zeggen zou ik voor deze optie kiezen. Aan de andere kant stel je vind in die 3 jaar de liefde van je leven dan kan je pas na je traject aan samenwonen gaan denken. Als je nu gaat verhuizen heb je geen geld voor de inrichting meeste spullen kan je tweede hands of gratis  krijgen maar verf of iets dergelijks kan je dan niet kopen. Aan jou de taak een beslissing te maken.....

Laat je het nog horen wat je besluit ?

gewoon

Ha Leentje

Op je zelf gaan wonen is ook niet eenvoudig en zal een moeilijke tijd worden maar als dit er voor nodig is kan dit een keuze zijn.

Maar het is eigenlijk de keuze of je voor zelf gaat op komen.

En gaat zien dat wat je als een mooie eigenschap zag,  je nu echt aan het opbreken is, als een mindere kant,  immers had het nu zo mogen zijn dat je helemaal geen schulden had,  en iedere maand bijvoorbeeld 500,-- aan het sparen was,  waar verder niemand van weet,en je gewoon iedere maand netjes bij springt met kostgeld,  thuis.

En wat als je een lieve jongen ontmoet als je op je zelf woont, die ook niet goed rond kan komen.

De keuze is je besluit ik wil nooit meer Leentje zijn.

En het er zijn voor andere,  wat je bijzonder  maakt,  lukt veel beter als je eerst op kunt komen voor je zelf.

En niet boos zijn op je zelf,  het blijft immers wel erg mooi wat je voor je vader hebt gedaan.

Leentje89

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte! Ik heb echt heel veel aan jullie lieve en behulpzame reacties!!!

Ik heb besloten om op mezelf te gaan wonen. Ik zie het absoluut niet zitten om tot mijn 28/29e bij mijn vader thuis te zitten. Gelijk een nieuwe start met alles dan maar! En eigenlijk heb ik er al helemaal zin in. Zin in een schuldenvrij leven, in een plekje helemaal voor mezelf enz.

Alleen er moet inderdaad nog wel veel gebeuren voordat ik zover ben. In mijn hoofd en ook in de praktijk. Ik vind het doodeng, om zelf nog meer verantwoordelijkheden aan te gaan en om ook echt te kiezen voor mezelf. Maar het moet. Het moet echt van mezelf.

En nee, ik heb totaal geen geld om mijn huis in te richten, maar ik heb me voorgenomen dat als ik mijn slaapkamer en woonkamer maar klaar heb, dan komt de rest vanzelf.  :)Gelukkig heeft m’n moeder aangeboden dat ze financieel een beetje kan helpen voor het verven, laminaat e.d. Dus mijn vertrouwen begint iets te groeien.

Ik vraag me wel af hoe het dan zit met mijn beslagvrije voet. Ik weet dat ie dan herberekend moet worden. Moet ik daarvoor zelf contact opnemen met mijn schuldeisers? Of hoe gaat dat in zijn werk?

burningspirit

Goed zo Leentje! Kiezen voor jezelf is kiezen voor een eigen toekomst. Mooi dat je in elk geval nog een moeder in je netwerk hebt, die je wil en kan bijstaan! Zet em op meid, het gaat goedkomen.
Liefs en sterkte met alles, van mij  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Leentje89

Ik heb een vraagje...
Ik heb een huis toegewezen in een andere gemeente. Omdat dit nieuwbouw is kan ik hier pas over ongeveer vier maanden in. Ik heb hier bewust voor gekozen zodat ik nog tijd heb om spullen bij elkaar te krijgen enz. Maar mijn schulden lopen natuurlijk nog steeds door en steeds verder uit de hand. Zou ik me al kunnen melden bij de nieuwe gemeente voor schuldhulpverlening?

En ik ben me rot geschrokken vandaag! Ik kreeg een brief van de politie dat ik een boete open heb staan voor onverzekerd rijden in 2011. Ik was me wel bewust van deze schuld, heb het cjib ook meerdere malen verzocht om een betaal regeling maar dit wad niet mogelijk.
Ik moet de boete van ondertussen 1200. Euro betalen, anders wordt mijn voertuig buiten gebruik gesteld. Ik belde meteen de politie en deze mevrouw vertelde me dat mijn auto al vanaf 13 mei Jl buiten gebruik is gesteld. Als ik niet betaal kan ik gegijzeld worden.
A.s. maandag moet ik de parketpolitie bellen om te vragen of er een regeling mogelijk is.

Ik heb alles zo uit de hand laten lopen, weet niet meer wat te doen!

An0niempje

hoi Leentje, heel goed dat je voor je zelf gaat kiezen. Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar je kan gewoon niet je vaders hand vast blijven houden en zelf ten onder gaan in je eigen schulden.

Op therapie bij het onderwerp zelfkennis een keer een mooi schema gekregen. Misschien heb je er wel eens van gehoord. De zogenaamde kernkwadranten: Kwaliteit valkuil uitdaging allergie. (staat ook op internet over geschreven)

Jouw kwaliteit is behulpzaamheid, maar jouw valkuil is dat je zo behulpzaam bent, dat je jezelf uit oog verliest, je uitdaging zou hierin kunnen zijn, dat je leert om balans te vinden in behulpzaamheid en je eigen behoeften. Je kan je vader ook op andere manieren helpen, bv als je uit huis gaat, om hem te helpen met de aanvraag van huurtoeslag. Maar ook dan geld: jij hebt ook je eigen behoeften: je eigen financiële zaakje op orde krijgen. Als je dat op orde hebt en je meer en meer er voor kan zorgen, dat jouw kwaliteit behulpzaamheid niet meer je valkuil wordt, dan kan je uiteindelijk veel meer voor zowel jezelf als de ander betekenen. En het zal jou ook rust geven, als je alleen een beetje op de rit hebt gezet. Ow ja, en wat jouw allergie in deze is, dat mag je zelf bedenken ;)

Belangrijk hierin is om (samen met een schuldhulpverlener) een overzicht te maken van al je schulden, maar als ik het zo lees, heb ik eerlijk gezegd het idee, dat je dat overzicht niet goed hebt (CJIB en belastingdienst bv waar je niet meer aan gedacht had).
Alleen met een goed overzicht kan je pas echt een begin maken met een nieuwe start richting een schuldenvrij bestaan....

En ik las ergens iets over een (weliswaar oude) auto. Dat is ook zaak om uit te zoeken hoe belangrijk die voor je is. Ik heb zelf heel bewust ervoor geknokt (inclusief medische verklaring van de gemeente) om mijn auto te kunnen houden, maar wat voor jou daarin de verstandigste keus is, daar zal je zelf goed over na moeten denken. In ieder geval zit je nu in een lastig parket omdat je auto dus eigenlijk al geschorst is... Ik hoop, dat iemand anders je hier nog goede tips kan geven aangaande je poging om een betalingsregeling met het CJIB te treffen... Zoveel ervaring heb ik gelukkig niet met het CJIB...