Dossier gesloten en weer terug bij af.. wat nu te doen?

Started by Leentje89, Feb 10, 2015, 03:53 PM

Previous topic - Next topic

Leentje89

Ik heb de GGN gisteren gemaild en gebeld. Helaas was de zaak behandelaar niet aanwezig. Ik bel er maandagochtend gelijk achteraan. Ik heb met mn vader afgesproken dat ik dit weekend met hem ga overleggen en de situatie opnieuw in kaart breng. Moet ik me nu opnieuw aAnmelden bij de gemeente of zal ik contact opnemen met de schuldhulpverlener die ik had?

En over de beslaglegging. We hebben niet veel in huis, alleen een televisie beneden. Ook geen computer en ik Heb een auto maar die valt nog net niet uit elkaar. Een hele oude roestige dus.

Echt super bedankt voor jullie adviezen. Het klinkt stom maar ik ben er zo blij mee! Gelukkig zijn er ook nog mensen die anderen willen helpen

tuthola

Ik zou inderdaad  de schuldhulpverlener bellen die je al had zou mooi zijn als ze jou zaak weer oppakt.

Sterkte met het gesprek met je vader.

Knibbel

Hallo Leentje, eigenlijk heb ik niets meer toe te voegen, want Tuthola heeft jou al een heel eind op weg geholpen met haar heldere en verstandige inzicht. Ik wil je alleen heel veel sterkte toewensen en ik hoop van harte dat je er samen met jouw vader en met de schuldhulpverlener een uitweg kunt vinden in deze vervelende situatie waarin je bent belandt.

En zoals al eerder aangegeven, je kunt niet altijd voor jouw vader blijven zorgen. Hoe moeilijk ook, het wordt echt tijd dat je een klein beetje egoistisch gaat worden en aan jezelf begint te denken, aan een eigen toekomst....

Heel veel succes en sterkte!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Leentje89

Nou, vanmiddag ga ik even om de tafel zitten met mn vader. Ik ben gisteravond nog overzichten wezen maken zodat het voor hem ook duidelijk is. Hoop ik.
Ik heb een mail verzonden naar GGN En naar mijn schuldhulpverlener.

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest over mijn vaste lasten van 280 euro. Dit zijn niet alleen vaste lasten maar ook wat regelingen die ik he getroffen. Mijn vaste lasten zoals verzekeringen enz. ligt op 160 euro. Daar naast betaal ik kostgeld van 300 euro.

Ik ben heel benieuwd of mijn schuldhulpverlener me nog een kans geeft. Ze zei dat er een bepaald termijn zit op de fases die we doorlopen en dat ze het termijn niet kon rekken. En ja, hoe laat ik zien dat ik nu wel mijn best ga doen (deed ik al maar niet op de gewenste manier)..

Joy2014

Sterkte meid! Hoop dat je vader en jij er uit komen

tuthola

Ik hoop dat jullie er een beetje uitgekomen zijn samen....

Leentje89

Ja, we hebben er eigenlijk goed over kunnen praten. Dan besef ik me ook wel waar het fout is gegaan in het 'aan de afspraken houden' in het traject. Ik ben altijd zo gevoelig voor andermans problemen en ik voel me verantwoordelijk voor het geluk voor in dit geval mijn vader. Ik moet daar aan werken en daar zal tijd overheen gaan. Het zal naar mijn idee makkelijker zijn om dit te realiseren als ik op mezelf woon. Ben wel tot de conclusie gekomen dat dat op dit moment nog niet de beste oplossing is. Ik wil eerst mijn schulden onder controle krijgen voordat ik nog meer verantwoordelijkheden aan ga. Ik wil eerst stabiliteit krijgen en van daar uit verder.
Mocht het zo zijn dat ik morgen van de GGN te horen krijg dat ze zich willen aansluiten bij het beslag op mijn inkomen ipv de inboedel, dan kan ik even ademhalen (heel even;-)) en mij concentreren op het voortzetten van mijn schuldhulpverleningstraject. Mocht het zo zijn dat mijn schuldhulpverlener mijn dossier niet direct wil heropenen, dan zal ik opnieuw contact opnemen met de maatschappelijk werker in mijn eigen gemeente die mij had doorverwezen. Ik hoop dan in ieder geval te kunnen bewerkstelligen dat ik begeleiding krijg in het overzicht behouden en mij aan de afspraken houden die nodig zijn voor het minnelijk traject. Ik hoop dan als ik dat doe en me opnieuw aanmeld bij mijn schuldhulpverlener, dat ze dan ziet dat ik eraan heb gewerkt.

burningspirit

Goed zo Leentje! ben blij om dit te lezen.
Je verwoordt het heel goed:

Quote from: Leentje89 on Feb 15, 2015, 11:35 PM
Ik wil eerst mijn schulden onder controle krijgen voordat ik nog meer verantwoordelijkheden aan ga. Ik wil eerst stabiliteit krijgen en van daar uit verder.

hou vol en veel sterkte ermee!
liefs van mij
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Leentje89

Dankjewel Burnigspirit..

Ik heb eindelijk contact gekregen met een zaakbehandelaar van GGN. Deze man was wat minder vriendelijk en vertelde mij dat ik het inboedelbeslag niet kan voorkomen.
Wel heb ik hem ook telefonisch duidelijk gemeld dat er al loonbeslag ligt en dat ik hun verzoek om zich hierbij aan te sluiten.
De zaakbehandelaar zegt dat ik dit allemaal op papier moet zetten en dat a.s. vrijdag moet bespreken met de deurwaarder. Hebben jullie er ervaring mee of een deurwaarderskantoor kiest voor loonbeslag nadat ze eigenlijk eerst voor inboedelbeslag hebben gekozen? En wat moet ik allemaal opschrijven? Ook de schuldeisers die al een loonbeslag bij mij hebben uitgevoerd?

nooitmeer

Een inboedelbeslag, en uiteindelijk de verkoop hiervan, kost over het algemeen meer dan dat dit oplevert.
De deurwaarder die komt om het beslag te leggen zal altijd meer openstaan voor andere opties. Ben inderdaad eerlijk, en zorg dat je inderdaad wat zaken op papier hebt staan.

Zorg voor een overzicht van de deurwaarders die al een loonbeslag hebben lopen.
Maar voorkom toezeggingen die je niet kan waarmaken. De deurwaarder zal in iedergeval verslag naar zijn of haar client moeten uitbrengen met een advies. Het is namelijk niet de deurwaarder die beslist of een beslag doorgang vind maar de client. En de client is de schuldeiser.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Leentje89

Dankjewel voor je uitleg Nooitmeer. Ik zal alles voor ze op papier zetten en de 'bewijzen' erbij voegen.

Helaas heb ik geen reactie van mijn schuldhulpverlener ontvangen terwijl ze anders altijd binnen een dag reageert, erg jammer! Ik heb geprobeerd te bellen, terugbel notitie laten maken, maar ze laat niets van zich horen.

Leentje89

Ik heb een mail van mijn schuldhulpverlener ontvangen. Ze vind dat ik me niet aan de afspraken houd en dat ik me maar weer moet aanmelden bij mijn eigen gemeente maar dat zij vind dat ze me niet kan helpen zolang ik niet voor mezelf kies. Helaas.

Iets positiever is dat ik ook een e-mail heb ontvangen van GGN:
Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van bijgaande e-mail berichten wij u het volgende:

Wij zullen informeren of het zinvol is om voor onderhavige vorderingen loonbeslag te leggen.
De geplande beslaglegging van 20 februari 2015 zal daarom niet doorgaan.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

En ik vertrouw er op dat dat goed komt :) en nu door om alles onder controle te krijgen..........

tuthola

Wat goed dat het beslag even vooruit geschoven word en hopelijk helemaal niet meer door gaat.

Jammer dat de hulpverlener niet met je door wilt gaan maar aan de andere kant wel begrijpelijk dat ze het vertrouwen in jou niet meer heeft.  Zit dus niks anders op dan weer opnieuw te beginnen en laten zien dat je je wel aan de afspraken kan houden.
Succes en doe je best  om nu voor je eigen toekomst zonder schulden te gaan.

Leentje89

Afgelopen vrijdag zou er dus eigenlijk boedel beslag gelegd worden. S ochtends GGN gebeld of het dus echt niet door ging. Nou ze gaan nu eerst kijken of loonbeslag zinvol is. Ze zei dat als er al een schuldeiser was ze wel achteraan de rij wilde sluiten maar als er meerdere waren ze toch boedelbeslag wilde proberen omdat ze anders te lang moeten wachten. Maar zo werkt dat tochniet? Ook als er meerdere schuldeisers loonbeslag hebben gelegd krijgen ze toch een deel van het ingehouden geld? Dat dacht ik tenminste...

En met boedelbeslag, mogen ze dan beslag leggen op de huisraad van mn vader? God, wat heb ik er een zooitje van gemaakt!

En ik kan bezwaar aantekenen tegen het besluit van mijn schuldhulpverlener om het traject te stoppen. Zal het zin hebben?

nooitmeer

Als ze aansluiten bij het loonsbeslag dan krijgen ze inderdaad een deel van het geld. Mits er geen preferente schuldeiser actief is zoals de belastingdienst of een hypotheek verstrekker. Deze hebben altijd voorang.

Als je vader kan aantonen dat de inboedel van hem is dan kunnen ze daar geen beslag op leggen. Meestal doen ze dat ook niet omdat je inwonend bent.
Deurwaarders halen dit soort acties vaker uit hoor, dit zien ze als pressie middel om je maar tot betalen te dwingen.
Zelfs al zouden ze beslag leggen, dan zijn ze nog steeds meer geinteresseerd wat je buiten een executie verkoop te bieden hebt. Een executie verkoop levert namelijk vaak te weinig op om zelfs ook maar de kosten te dekken. Of je moet ergens een niet ondekte van Gogh hebben hangen. ;-)
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!