Ok stap 2

Started by JohnD, Feb 06, 2015, 02:14 PM

Previous topic - Next topic

JohnD

Vanochtend dan eindelijk toegelaten tot de WSNP.
Maandag kan ik bellen wie de bewindvoerder wordt en een intake gesprek inplannen.
Nu vraag ik mij of of het VTLB veel zal afwijken van het VTLB recentelijk berekend door de Kredietbank voor het minnelijk... Daarnaast wordt het nu spannend wat de bewindvoerder met de kinderalimentatie gaat doen.
Blijft deze in stand, wordt deze bijgesteld, moet ik naar de alimentatie rechter... Ik hoop dat stap 2 enigzins mee gaat vallen. Dan 3 jaar investeren in een nieuwe schuldenvrije toekomst!

Eindelijk....

Boeddha

Wowie gefeliciteerd!!

Moet jij alimentatie betalen? Grote kans dat het dan op nihil gesteld gaat worden gedurende je traject.

VTLB wijkt zo goed als niet af. Alleen per 1-1-15 zijn er wat regels veranderd, dus het kan wel lager worden. (In mijn geval scheelde het 150 euro) heeft te maken met de normbedragen bijstand.

Maar wat heerlijk voor je. Nu afstrepen en op naar een schuldvrije toekomst!
Be strong, have faith!

JohnD

Volgende week woensdag spreek ik de bewindvoerder.
Waarschijnlijk moet de kinderali inderdaad nihil gesteld gaan worden maar dat hoor ik pas volgende week als we het definitieve VLTB weten.

Gaat de 3 jaar eigenlijk lopen vanaf toelating (dus 06/02) of later pas?

Ik ben echt super opgelucht :)

JohnD

Hallo allemaal,

De bewindvoerder is gisteren geweest en het is ons reuze meegevallen.
We hebben open kaart gespeeld over de (en onze) situatie.
Duidelijke uitleg gekregen betreffende het gehele WSNP traject en wederzijds verwachtingen uitgesproken.
We hebben onze administratie overhandigd en de BWV heeft zelfs aangegeven dat mijn VTLB wellicht nog iets omhoog gehaald kan worden (i.v.m. Hogere uitgaven dan opgegeven tijdens minnelijk bij de KB).
Als deze inderdaad hoger wordt dan de reeds bestaande VTLB dan koop ik persoonlijk een bos bloemen voor zowel mijn SHV als mijn BWV en mag ik mijn handjes dichtknijpen! Hoop de definitieve VTLB z.s.m. Te hebben om te weten waar we aan toe zijn. Wel moet ik de kinderalimentatie via een advocaat nihil gaan laten stellen voor de periode van de WSNP. Indien de rechter geen nihil stelling geeft wordt het te betalen bedrag opgehoogd bij mijn VTLB zodat ik dit bedrag toch kan blijven betalen.
Ik kan niet wachten op bericht van mijn BWV om het traject officieel te kunnen gaan beginnen!

Bedankt voor alle steun, raad, tips en advies tot dusver.

Gr JohnD

Boeddha

Super zeg John! Gefeliciteerd! Nu kan het aftellen ECHT beginnen!

Woehoeeeee!
Be strong, have faith!

tuthola

Je enthousiasme spat van het scherm :-) 

Zo te horen heb je een schappelijke bewindvoerder, vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.

Joy2014

Fijn John, succes! :)

Knibbel

Wat heerlijk om dit te lezen John. Wens je veel succes verder!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

JohnD

Ok,

Inmiddels weer wat wijzer en een beetje een dubbel gevoel.
Het goede nieuws, BWV heeft VTLB berekend en opgestuurd naar de RC ter goedkeuring.
Deze is zo'n 150,- hoger geworden als we zelf begroot hadden en indien de RC deze zo goedkeurd krijgt de SHV naast de bloemen zelfs een gebakje erbij en kunnen wij de 3 jaar goed volbrengen.

De kinderalimentatie moet zoals gezegd nihil gesteld worden en mijn BWV heeft na overleg met de RC aangegeven dat ik per direct moet stoppen met betalen in afwachting van de nihilstelling.
Tevens dat ik mijn ex moest gaan inlichten hierover.
Deze wist al dat minnelijk mislukt was en op verzoek tot verlaging kinderalimentatie n.a.v. Wegvallen belastingteruggave per januari 2015 wilde zij niet meewerken en dat moest dan maar met de WSNP gaan gebeuren. Nu is dat moment dus daar gekomen.

Daar waar we ansich normaal/goed contact hadden betreffende de kinderen en vrijdag er nog geen wolkje aan de lucht was, is na aangeven bovenstaand betreffende kinderalimentatie meteen weer oorlog uitgebroken.
Ondanks dat ik hier zelf niets aan kan doen en zij wist dat dit er aan zat te komen verwijt zij mij er nu van niets voor de kinderen over te hebben. Op social media wordt ik voor vanalles uitgemaakt door haar zelf, haar vrienden en familie (welke niet eens weten wat er aan de hand is maar alleen maar reageren op haar doodsbedreigingen en scheldcanonades richting mij). Ik zal maar niet herhalen wat er allemaal geroepen wordt. Ze heeft zelfs de BWV opgebeld en de huid vol gescholden . Ik vrees echter dat ze nu wederom de omgang gaat frustreren omdat ze mij nu kwalijk neemt in de WSNP terecht gekomen te zijn en geen kinderalimentatie meer te betalen.

Als dat gebeurd moet ik wederom een duur juridisch gevecht gaan voeren maar nu vanuit de WSNP.

Ik hoop echter dat dit niet nodig gaat zijn.

Dus enerzijds goed nieuws maar anderzijds weer een stuk stress erbij.

Gr JohnD

Joy2014

Wat vervelend John dat het zo gaat. Vanalles verspreiden via social media is wel heel triest.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit verder wel een lastig geval vind. Ik weet niet hoe jou ex erbij zit, maar mocht ze al krap zitten en ze krijgt van jouw kant geen ondersteuning meer voor jullie kids dan kan ik me voorstellen dat ze zich daar wel druk om maakt.

Maar nogmaals, ik weet haar situatie natuurlijk niet en weet niet hoe zij er bij zit.

Hoop dat jullie binnenkort wel weer door een deur kunnen, met name ook voor de kids.

VerlorenHoop

He John,

Wat vervelend om te horen dat je ex zich zo opstelt.
Heb jij een omgangsregeling op papier staan?

groetjes

Lizayra

Hallo John,

het staat je natuurlijk vrij om indien mogelijk toch wat geld voor je kinderen te geven, aan je ex. Alleen niets dat afgedwongen kan worden, een gunst van jou aan haar. Tuurlijk is het voor haar ook vervelend, ze zal haar financien rondom de kinderalimentatie gepland hebben en dat deze nu wegvallen kan ook  bij haar grote gevolgen hebben. Ik zou je willen aanraden boven haar gescheld te staan, verlaag je niet tot dat niveau in het belang van jullie kinderen. Ik hoop dat ze door heeft dat alimentatie geen kijkgeld is!

Boeddha

Hoi John,

Ook je ex zou moeten inzien dat ze zelf verantwoordelijk is om haar 'eigen' broek omhoog te houden.
Je zit nu in de WSNP, maar even een heel slecht voorbeeld. Wat als je dood gaat? Ook dan moet ze rondkomen van haar eigen inkomen!

Kop op en schouders naar achteren!
Be strong, have faith!