ania

Started by ania, Feb 02, 2015, 06:07 PM

Previous topic - Next topic

ania

Hallo,
Terug van weggeweest...na ruim 1,5 jaar dat ik hier voor t laats heb iets laten horen ben ik weer terug.Lang verhaal net als iedereen hier ..in t kort:huis moeten verkopen,kregen wij toen 3 mnd tijd,wij hebben hemel en aarde  helemaal geschud om huis via Wonningb. te krijgen,verschillende instanties opgeroepen helaas we kregen elke keer t zelfde antwoord:dat wij niet in  de aanmerking komen voor t huis via woningbouw :(   tot 2 weken voor de grote datum laatste gesprek bij woningbouw (ben zelf naar toe gegaan helemaal te trillen huilen noem maar op,jullie weten hoe je dan voelt als de hele wereld tegen jou zit,heb gezegd dat ik nu afspraak moet hebben met iemand die daar verstand van heeft,ze wisten onderrand wie ik was :)  en hele lieve mvr in de receptie had voor mij dus afspr. gemaakt wel voor de volgende dag ,beter ook want ik was niet in staat om te praten.Volgende dag, engel van een vrouw,die had ik nooit eerder daar gezien,zei dat ze alles gaat doen om ons te helpen maar ze belooft niks...maar de zelfde middag nog belde mvr van gemeente (schuldsanering) dat ze een telefoontje had gekregen van mvr waar ik vanmorgen op gesprek was en moet ik alles op t mail zetten wat wij in die tijd hebben gedaan om huis te vinden,nou en dat was een behoorlijk lang lijstje ..die "engel" dus had gezorgd dat wij een afspraak hadden met een van de wethouders ..op gesprek geweest en dus heeeeeeel onverwacht huis gekregen..zomaar,gewoon huis...na al die tijd ben ik nog zo emotioneel als toen maar ooooo zo blij :)

Dus dat ging net goed,heel die tijd gewacht en jullie weten hoe snel dat gaat bij de gem.en kredit bank en zo dus nu zijn we net afgewezen voor minnelijke traject (door 3 kleine schulden,zelfs de  bank waar wij een hypotheek hadden  wou mee gaan in t minnelijke traject ) en dus afwachten voor WSNP..en nu begint t  weer..belastingdienst had beslag gelegd op onze loon (veel te veel ,ze kijken nergens na) en net vorige week is ons bankrekening geblokkeerd wij denken door de bank,die wou in de minnelijke mee gaan en nu weten ze dat ze nog minder krijgen in de WSNP dus ze halen nu wat te halen is .. onze tuss.person  van gemeente gaat achter na,met ons willen ze niet praten.

Ik snap wel dat t lang duurt maar dat is toch bij iedereen  en nu staan we "bijna voor de deur "bij de WSNP en ze gooien alles gelijk in de modder,staat duidelijk dat je GEEN nieuwe schulden mag makken anders gaat t niet door ...hoe wij hier weer moeten uitkomen-geen idee en of dat nog goed loopt ..

Joy2014

Hoi Ania, wat een geluk dat je in ieder geval weer een huis hebt.

Ik heb helaas geen verstand van hoe alles gaat wat betreft de schuldsanering maar ik wil je wel veel sterkte wensen.

ania

Dankje wel Joy2014,dat was echt vechten -dat hebben wij gewonnen dus nu ook,ik hoop heel erg dat alles ooit goed komt :)

ania

Yessss,wij kunnen weer pinnen..nou ja als er nog iets opstaat maar rekening is niet meer geblokkeerd,rekeningen betaalt pppfffffff  nu nog belastingdienst -die heeft te hoge beslag gelegd,kan tot 6 weken duren,die hebben daar tijd zat zo te zien..wij hebben brieven gestuurd volgens mij 3 eerst wij zelf,toen nog voorbeeld brief via intern. en gemeente dat ze btje moeten opschieten met beslag aanpassen   ivm dat wij niet alles kunnen betalen en zo maar 3 weken later nog niks gekregen ..iemand een idee hoe anders  aanpakken?  :-[

Verschillende keren gebeld en t is net wie je aan de tel krijg,soms werken daar ook MENSEN hoor die je goed kunnen helpen maar soms ...keer had mijn man een pittig gesprek met vrouw van bel.dienst toen vroeg hij wat haar nam was zei ze : dat gaat u niks aan...nou zeg,en zo iemand moet mijn zakken regelen,dan weet ik genoeg...