En dit is mijn verhaal

Started by Anna-Sandra, Feb 01, 2015, 08:17 PM

Previous topic - Next topic

Anna-Sandra

Ik krijg av niet rond  :-\  , het gekke is dat ik het over de telefoon voor elkaar kreeg en ik tegelijk met de nieuwe polis een brief ontving waarop staat dat het niet kan.
Ik ben een dag of 4 in de waan geweest dat het geregeld was.
Het is wel iets wat ik steeds tegenkom je wordt blij gemaakt met een dooie mus ggggrrrr
Ik had dus net aan de jongens verteld dat ze een nieuwe bril kregen tegen het nieuwe school jaar.

Anna-Sandra

Vandaag kreeg ik weer een brief van de Menzis.
De AV voor mijn oudste kinderen (tandheelkunde) trekken ze ook in.
Het bedrag wat ik daar al aan betaald heb trekken ze af van openstaande posten.
Dit houd in dat mijn dochter van 12 met 1,5cm overbite (ze kan bijv. geen appel eten) niet geholpen kan worden.
Ze heeft een operatie nodig en een beugel
GKB gebeld met de vraag hoe dit nou op te lossen ik kreeg het antwoord: Bij jullie gemeente kun je het wel vergeten, ga maar een fonds zoeken die het voor haar willen vergoeden.
Het is natuurlijk heel "VERVELEND"allemaal
Het is wel erg dat mijn kinderen nu de dupe worden van alle ellende ik heb er niet om gevraagd maar de kinderen al helemaal niet en kunnen er niets aan doen.

WIE O WIE weet een oplossing of weet een fonds waar ik mijn vraag kan neer leggen??????

Joy2014

Oh jeetje zeg,  zeker vervelend ja.

Je hebt de gemeente zelf niet gesproken toch? Ik zou toch contact met hun opnemen hierover, je kan het in ieder geval proberen.

Ik vind het erg naar voor jullie

tuthola

Wat een drama ik ben er even stil van.....het enige wat ik kan bedenken is dat je navraag doet bij de juridische raadsleden van je gemeente misschien weten ze daar waar je kan zoeken voor een stichting die je kan helpen.

Anna-Sandra

Quote from: Joy2014 on Feb 06, 2015, 05:30 PM
Oh jeetje zeg,  zeker vervelend ja.

Je hebt de gemeente zelf niet gesproken toch? Ik zou toch contact met hun opnemen hierover, je kan het in ieder geval proberen.

Ik vind het erg naar voor jullie

Je hebt gelijk ik ga Maandag de gemeente toch maar even bellen , niet geschoten is altijd mis.
Tot nu toe nog geen oplossing gevonden.
Wel een gesprek gehad met mijn dochter, dat was even slikken voor haar.
Beloofd dat ik er alles aan zal doen , en dat we er anders voor gaan zodra ze haar eigen verzekering heeft. ;)
Ik heb wel bedacht dat ik het maatschappelijk werk ga benaderen, wie weet hebben zij een oplossing.

Bedankt voor jullie ideeën :-*

Joy2014

Succes meid, ik hoop heel erg voor jullie dat het gaat lukken.

tuthola

Hoi Anna-Sandra ik ben op internet aan het zoeken gegaan voor je dochter van 12.
Ik kwam na lang zoeken uit op www.dekinderombudsman.nl hier staan de rechten in van je dochter wat betreft goede zorg. Ik zou hier naar kijken daar ik vind dat de rechten van jou kind als 12 jarige geschonden worden doordat ze geen goede zorg krijgt voor haar probleem!!
Het zou toch van de zotte zijn dat ze moet wachten tot ze 18 jaar is, in die tussentijd van je twaalfde tot je achtiende jaar gebeuren er veel dingen in het leven van een meisje, hier kan veel onnodig leed voorkomen kunnen worden. Ik draaf misschien een beetje door maar kan hier zoooo boos om worden een kind kan er niets aan doen dat ouders er financieel slecht voor staan!!!

De kinderombusman heeft een goede naam en neem aan dat zij meer voor elkaar krijgen dan dat je dat zelf kan. Ik hoop dat je hier verder de strijd mee aan kan gaan voor je dochter.

Liefs

Joy2014

Dat het schandalig is ben ik zeker met je eens Tuthola. Op deze site ben ij al meer onmenselijke dingen tegen gekomen en dan vooral wat de zorg betreft!

Elk mens moet de zorg krijg die die nodig heeft, geld of geen geld. En dan gaat het hier ook nog eens om een kind.

Anna-Sandra

Quote from: tuthola on Feb 08, 2015, 10:53 AM
Hoi Anna-Sandra ik ben op internet aan het zoeken gegaan voor je dochter van 12.
Ik kwam na lang zoeken uit op www.dekinderombudsman.nl hier staan de rechten in van je dochter wat betreft goede zorg. Ik zou hier naar kijken daar ik vind dat de rechten van jou kind als 12 jarige geschonden worden doordat ze geen goede zorg krijgt voor haar probleem!!
Het zou toch van de zotte zijn dat ze moet wachten tot ze 18 jaar is, in die tussentijd van je twaalfde tot je achtiende jaar gebeuren er veel dingen in het leven van een meisje, hier kan veel onnodig leed voorkomen kunnen worden. Ik draaf misschien een beetje door maar kan hier zoooo boos om worden een kind kan er niets aan doen dat ouders er financieel slecht voor staan!!!

De kinderombusman heeft een goede naam en neem aan dat zij meer voor elkaar krijgen dan dat je dat zelf kan. Ik hoop dat je hier verder de strijd mee aan kan gaan voor je dochter.

Liefs

Wat geweldig dat je dit voor ons hebt gedaan! Ik ga er mee aan de slag
Ik hou jullie op de hoogte

Nogmaals dank Anna-Sandra

Knibbel

Hallo Anna-Sandra, lees ook met grote verontwaardiging hoe de zorg jouw kind ontzegd wordt. Los van het feit dat het echt enorm vervelend is dat ze niet zomaar haar tanden in een smakelijke appel kan zetten, moet je ook bedenken dat juist deze leeftijd het begin is van pubers die sowieso al aan hun eigen uiterlijk twijfelen. Denk eens aan jeugdpuistjes, vriendjes e.d. En dan komt ook nog eens een vooruitstekende gebit naar voren. Ik weet hoe dat voelt als moeder, heb datzelfde probleem gehad met mijn dochter......

Ik hoop dat je via gemeente of maatschappelijk werk iets kunt bereiken voor jouw dochter, want ook het psychisch welbevinden van jouw dochter is heel belangrijk.

Maar pin je niet op een aanvullende verzekering vast voor orthodontie voor kinderen onder 18 jaar. Mijn zorgverzekeraar heeft voor 2015 de aanvullende verzekeringen enorm versoberd. Van de 4 aanvullende verzekeringen zijn er nog maar twee die orthodontie vergoeden voor kinderen en  alleen als de ouders een van de laatste twee aanvullende verzekeringen heeft krijg je een vergoeding. En ja, dat zijn net de duurdere..... Vanaf 25 tot 35 euro per maand per persoon.

Het is inderdaad schandalig, maar..... ook degenen die niet in een schuldentraject zitten maar zo'n smalle beurs hebben dat ze alleen de goedkoopste aanvullende verzekering kunnen betalen, hebben ook met dit probleem te kampen. Helaas moeten wij steeds meer voor minder betalen.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Joy2014

Dat is zeker waar Knibbel. Ik moet zeggen dat ik m'n verzekeraar heb uitgezocht voornamelijk op wie de hoogste orthodontie vergoed. Ik zit bij FBTO en kan voor 17,80 de orthodontie aanvinken, dit gaat dan de volgende maand in. Mijn dochter moet een beugel maar ik heb geen idee of dat dit jaar is. Hiervoor gaat ze ook naar logopedie, dat zit gelukkig volledig in het basispakket.

Helaas heb jij Anna-Sandra hier voor nu even niks aan. :-\

cp2014

Anna Sandra zo herkenbaar je verhaal. Ook ik heb drie kinderen en een  man die fysio en psychische hulp nodig heeft. En ik hulp van een tandarts. Ook je verhaal van marktplaats herken ik.
Soms moet je 2 weken rondkomen met 50 euro en dat lukt gewoon niet.
Het ergste is dat je je kinderen gewoon niet de zorg kunt bieden die ze nodig hebben. Niet kunnen happen is natuurlijk verschrikkelijk. En ja een bril heb je ook gewoon nodig.
Heb je geen familie of vrienden die kunnen helpen?
Het is moeilijk. Het enige is dat het hierna waarschijnlijk beter zal gaan.

chapter

joy hou je ook in de gaten dat buitenboord beugel slotjes boven en onder en aanmeten al boven de 1000 euro is die ze vergoeden over 12 maanden en de jaren erop 750 euro
vaak zijn juist de eerste aanmetingen en opzetten duurste en controles minder... of je nu goedkoop uit bent weet ik zo net niet
voorbeeld boven kostte 572 en 746 intake denk ik 168 dan nog de controles van 30 euro per keer
met 1000 vergoeding op jaar we zijn nog geen jaar bezig zou je al uitkomen op 600 zelf betalen!!!!!!!!!!

Joy2014

Chapter, gefeliciteerd!! :)
Mijn dochter krijgt een blokjesbeugel. Van ervaringen van anderen onlîne zie ik dat het even heel ruim gezien tussen de 2000 en 3000 gaat kosten. Ik ben in tot voor 2500,- verzekerd, en inderdaad het eerste jaar 1000 en de 2 jaar daarna 750, Hopelijk kunnen we het zo schuiven dat het halverwege het jaar begint. Dat scheelt dan al wat of heb ik dat mis?
En is een buitenboordbeugel misschien duurder? Pff het is wat, wat een geld zeg. Was van plan m'n zorgspaardoel langzaam te spekken, denk dat ik maar meer haast ga maken.
Dank je trouwens! :)
Vergeet ik iets. Ik heb toen speciaal lopen zoeken en kwam toen uit dat hier het meest wordt vergoed. Zit jij ergens anders en wordt bij jou meer vergoed?

Anna-Sandra nog gefeliciteerd!! Zie het nu net. Ik hoop dat je ondanks alles een fijne dag hebt. :)

Joy2014

Ik heb zojuist even gebeld en bij ons kost het rond de 2700,-. 3000,- leek veel zeiden ze.