minnelijk traject

Started by Gezina, Jan 30, 2015, 08:37 PM

Previous topic - Next topic

Gezina

Hallo Burningspirit,tuthola,...

bedankt voor jullie reacties. Fijn dat er gelezen en geleerd kan worden van dit forum.
Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken maar ik ben ook verantwoordelijk geweest ,heb zelf een heleboel dingen geregeld en alle afspraken ed op papier laten zetten, elk telefoongesprek genoteerd met datum en de naam van degene die ik gesproken had.

Incassoburo"s die een betalingsafspraak wilde er fijntjes op gewezen dat ik zelf geen betalingsafspraken mocht maken, ondanks dreiging van beslaglegging of dat ik wel kon pinnen aan de deur..yeah right... Brieven van mijn schuldhulpverlener gecopieerd met de aantekeningen dat er fouten in stonden.

Ik heb bewijzen dat er door mijn schuldhulpverlener bijna niet werd gecomuniceerd met de schuldeisers, dat ik ondanks schuldregelingsovereenkomst, brieven kreeg van schuldeisers dat ze nog niets gehoord hadden. Dat ik constant er bovenop zat en elke keer kreeg ik te horen"maak je niet druk je zit straks toch in de WSNP..." ja dat geloof je in het begin maar gaandeweg werd ik mondiger en wilde alles op papier.

En mijn schuldhulpverlener is lid van de NVVK, als je via de Gemeente in een schuldhulptraject zit zijn zij ook gebonden aan wettelijke regels. Ik geloof "iemand niet zomaar meer alleen maar omdat deze persoon bij een Gemeente of instantie werkt die er zgn verstand van heeft"...

Laat mijn schuldhulpverlener maar verklaren bij een rechtbank waarom zij mij adviseren om een lening(nieuwe schuld) aan te gaan zodat ik "misschien"dan uit de schuldhulpregeling kan???
Terwijl je in een minnelijk traject geen nieuwe schulden mag maken?? Dat is hun verantwoordelijkheid de mijne is om dat dus niet te doen. :P