betaaldag en de vries justitia

Started by h4, Jan 29, 2015, 07:25 PM

Previous topic - Next topic

h4

Hallo,

In 2011 heb ik een minilening afgesloten bij betaaldag.nl. In 2012 heb ik alle schulden afgelost en ben ik verhuisd. Echter blijkt dus dat ik de lening bij betaaldag niet heb afbetaald. Dit kreeg ik een halfjaar geleden te horen via de mail van De vries justitia. 3 jaar later, nooit post of iets dergelijks ontvangen, alleen een email dat er nog een bedrag van 497 euro openstaat. Prima, ik geloof dat want misschien heb ik deze rekening destijds over het hoofd gezien. Inmiddels een betalingsregeling getroffen maar ik vertrouw het niet helemaal.

Ze kunnen mij geen kopie van het contract destijds sturen en ook geen overzicht van de afgesloten lening. Moet ik hier zomaar mee akkoord gaan zonder bewijs dat dit nooit terugbetaald is?
en na 2 jaar had ik hier toch allang een dagvaarding van moeten ontvangen als dit echt nog open stond?

Bedankt

sacredfour

Probeer zoveel mogelijk te lezen op dit forum over de flitskredieten. Stop met de betalingen. Laat de vries justitia weten dat je bereid bent door te gaan met de betalingen als ze kunnen bewijzen dat er een schuld is. Alle flitskrediet verstrekkers hebben onwettig leningen verstrekt. In principe betekend dit dat de overeenkomsten teruggedraaid moeten worden. Alle kosten moeten terugbetaald worden. Stuur ze dus een rekening van alle kosten die ze jouw ooit in rekening hebben gebracht. 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Zon

Ik ontving een brief van hen, en binnen 7 dagen na dagtekening kon ik contact opnemen en dan -of korting ontvangen op het bedrag of een betalingsregeling aangaan, als aanbieding van betaaldag. Ik had nog 2 dagen om hen te bellen, anders was de termijn verstreken, zo laat kwam de brief aan, iets wat ik raar vond. Had er b.v. een weekeinde tussen gezeten, dan was ik dan te laat geweest  :-\  Ook dit speelde van enkele jaren geleden.

An0niempje

Ik weet verder weinig van deze bedrijven, maar die korting geven ze je die niet, in de hoop, dat je daar op ingaat en dat je er dus verder geen werk van maakt?
Misschien is het omdat ze weten dat ze fout zitten en dat ze bang zijn dat jij daar ook achterkomt?
Is zo maar even een hersenspinsel hoor...

peter

Dit zijn bedrijven, die zich niet aan de wettelijke regels houden. Daarom is er ook een verbod gekomen op deze woekerpraktijken. Laat hun nu maar bewijzen dat jij een schuld bij hun hebt. De bal ligt nu bij
betaaldag.
Peter
Administrator Forum

BillieB

Quote from: Zon on Jul 30, 2015, 03:58 PM
Ik ontving een brief van hen, en binnen 7 dagen na dagtekening kon ik contact opnemen en dan -of korting ontvangen op het bedrag of een betalingsregeling aangaan, als aanbieding van betaaldag. Ik had nog 2 dagen om hen te bellen, anders was de termijn verstreken, zo laat kwam de brief aan, iets wat ik raar vond. Had er b.v. een weekeinde tussen gezeten, dan was ik dan te laat geweest  :-\  Ook dit speelde van enkele jaren geleden.
Wanneer heb je ooit geld geleend bij hun? Leeft SF ook nog?

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.