VTLB 2015

Started by Boeddha, Jan 26, 2015, 11:56 AM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Sinds vandaag staat de nieuwe calculator van het VTLB online.

http://www.wsnp.rvr.org/index_vtlb.cfm?section=burger

Er werd al voor gewaarschuwd dat er veel dingen gingen veranderen vanwege de nieuwe bijstandwet.

En dat is het geval!
Zie het rapport waar het één en ander over wordt uitgelegd:
http://www.wsnp.rvr.org/download/vtlb/Vtlb-rapport%20januari%202015.pdf

Het kindgebondenbudget, waar ik eerder een topic over heb gemaakt, wordt als inkomen berekend en valt voor een groot deel in de boedel.
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47997.msg78131.html#msg78131

Kortom...de cijfers zien er niet gunstig uit!
Be strong, have faith!

Joy2014

Boeddha, betekent dit ook dat jij en iedereen in jouw situatie er op achteruit gaat? Dat je vtlb minder is?

Boeddha

De berekening die ik gemaakt heb, betekent het helaas dat ik er inderaad op achteruit ga.

Mijn VTLB, volgens mijn berekening, is ruim 160 euro per maand minder.

Ik wacht uiteraard op de berekening van mijn bewindvoerder. Ik ben blij dat ik in ieder geval elke maand het kindgebondenbudget apart heb gezet zodat er geen achterstand is mocht mijn berekening kloppen.
Be strong, have faith!

Joy2014

Jemig, dat is ruim 35,- per week, dat is veel zeg. Erg vervelend voor je. Ik hoop dat je bewindvoerder ergens anders op uit komt

Boeddha

Euhm...ja! Ik werd er niet vrolijk van zeg maar! Maar goed, ik ga het wel meemaken.

Be strong, have faith!

chapter

hier globaal berekent en kom op 120 minder uit en vakantiegeld bijna 200 euro

Boeddha

oh ja...vakantiegeld inderdaad ook 200 euro minder!
Be strong, have faith!

chapter

jammer dat sommige dachten het kgb is van mij en mogelijk het al hebben uitgegeven... als je ruim vtlb hebt kun je dat wel inlopen maar sommige hebben net meer as hun lasten dus hebben er wel probleem bij.
Bij minnelijk hanteren ze vaak ook recofa dan kan cp wel gezegd hebben je mag houden maar na berekening kan het toch nog wel eens anders uitvallen... uitspraken ijn gedaan voor de calculator er was best kwalijk dat ze dan al iets zeggen wat achteraf niet klopt... mijn bwv gaf duidelijk aan hoe met kgb zit laat ik je weten
nu vraag ik me af voorheen was bv vtlb 2000 en dan mocht je kgb houden...
Is dat nu ook want dan zou het bv nu 1850 zijn maar 380 mag je behouden
voorheen was dat 120 dan kom je ongeveer op meer uit

Boeddha

Ik las dat kgb als inkomen gezien wordt. Dat moet je ook zien op je berekening, je moet je kgb invullen.

Ik snap er geen snars van, dat we er zoveel op achteruit gaan. Dat is echt super veel geld wat we kwijt zijn!
Be strong, have faith!

chapter

Dat was altijd al invoeren dan komt correctie en mocht je behouden
In rapport staat
De huurtoeslag en zorgtoeslag en het kindgebonden budget mogen ook volledig
behouden worden. Zoals uiteengezet in de paragrafen 3.2 en 3.3 worden deze wel
meegenomen in de berekening van het vtlb.

dus dan kom je op meer uit
Bv voorheen 2000 vtlb
Nu 1800
Maar kgb  is 380  dan heb je nu 2180 dus 180 meer wel is je vakantiegeld  minder

Boeddha

Ik wacht wel op de VTLB via de bwv. Er worden verschillende dingen verteld en/of geschreven. Volgens jouw uitleg zal ik er dan 80 euro op vooruitgaan.
En idd 200 euro minder vakantiegeld.

Be strong, have faith!

Boeddha

Heb zojuist het rapport ook even op mijn gemak doorgelezen. Dat ziet er inderdaad een stuk gunstiger uit!

He fijn! Maar goed...eerst maar de officiële VTLB ontvangen van de BWV!
Be strong, have faith!

Joy2014

Ik hoop voor jullie dat het inderdaad meevalt! dat zou heel mooi zijn! :)