1 stap vooruit maar 9 terug!

Started by StilleStormen, Jan 22, 2015, 01:34 PM

Previous topic - Next topic

StilleStormen

1 1/2 jaar geleden in de vrijwillge bewindvoering (beschermingsbewind) gekomen omdat we door de bomen het bos niet meer zagen.
Je weet het wordt zwaar maar dat het zo zwaar zou worden hadden wij ons echt niet kunnen indenken!!

Wat in het begin starte met â,¬ 60 leefgeld is nu al bijna 1 jaar â,¬ 20 geworden.
Om met 20 euro te moeten leven is onmogelijk en toch zegt onze bewindvoerder: er is niet meer en daar zullen jullie het voor moeten doen.
Nou was die â,¬ 60 al een hele uitdaging maar waren trots op onszelf omdat we er een sport van maakte om het toch te redden. En dat konden we!! Maar nu is dat onmogelijk.
We struinen elke aanbieding af, roken beide maar draaien shaggies of zelf onze sigaretten, zo goedkoop mogelijk!
Tijd lang gebruik gemaakt van de voedselbank, dit was niet zo'n suc6.
De spullen die we kregen belande vaak zo in de vuilnisbak omdat we het gewoonweg niet te eten vonden.
Hebben wel weer nieuwe dingen kunnen uitproberen maar omdat we ruim 80% niet lusten en of weg gaven of weg gooide, vonden we dat doodzonde en daarmee kon weer een ander gezinnetje geholpen worden.

We hebben hier gelukkig een kledingbank! Dus 1x per maand mogen we beide 4 kledingstukken en/of schoenen uitzoeken. Daar zijn we echt dol blij mee want het is een geweldig gevoel om met iets 'nieuws' thuis te komen.

Ik ben eind 2014 voor 8 dagen in gijzeling geweest ivm een openstaande boetes bij het CJIB(Wet Mulder).
Deze boete staat overigens nog steeds open.....en kan dus weer in gijzeling genomen worden.
Mijn vriendin heeft ook nog oude boetes openstaan bij het CJIB waardoor op 30 dec 2014 ze van de weg gehaald werd en de auto in beslag werd genomen.
Geen auto, geen werk....ze heeft wisseldiensten en er is geen openbaar vervoer. Haar baan is 40 km hier vandaan dus lopen is geen optie. Ze zit dus nu noodgedwongen al 14 dagen thuis. Binnen 28 dagen boete betalen anders gaat de auto in de verkoop........ tja en nu?

TV en internet werd na een verhuizing, ineens stop gezet door de bewindvoerder zonder verdere uitleg.
We konden nog analoog kijken maar hadden geen internet.
Ook werd gelijk onze mobiele abb. stop gezet. Dit waren er 2 van 20 euro per maand. Maar omdat er nog een kontrakt opzat, kregen we er gelijk 2x een boete van â,¬ 250,- boven op alles.

Er is al 3 jaar loonbeslag van de Belasting.
We hebben in 2009/2010 een eigen zaak gehad wat we niet goed hebben afgehandelt.
2 giga aanslagen gehad waardoor dat loonbeslag.
De bewindvoerder wilde die zakelijke boekhouden regelen maar heeft ons bijna een jaar kalm gehouden door te zeggen dat ze er niets mee kon doen aangezien ze bank afschriften moest hebben van die jaren en dat dat geld kosten en dat was er niet.
Door mijn maatschappelijk werkster krijg ik soms een rustige tijd. Zij kan ervoor zorgen dat ik me weer kalm voel en weer strijdlustig. Ik ben dus de mail in gedoken en heb deze vraag aan de bank voorgelegd.
Wat krijg ik voor antwoord?????? De bewindvoering kan deze afschriften gewoon GRATIS aanvragen!!!
De bewindvoering was totaal 'verbaasd' dat dit kon.

Volgens ons maakt onze bewindvoering er een potje van.
Mijn maatschappelijk werkster is er in gedoken en heeft grote vraagtekens bij alles wat de bewindvoerder aan het doen is en heeft advies gevraagd aan een financieel jurist. Die keek haar ogen uit!
Ze zijn vragen gaan stellen aan onze bewindvoering en dat neemt ze ons niet in dank af. Snap ik ergens wel maarja wij kunnen het niet meer behappen.
Wij hadden tot aan dec 2014 totaal geen overzicht gehad met de stand van zaken, geen idee hoe de crediteurenlijst eruit ziet, hoe hoog de schulden zijn, wat zij nou allemaal betaald enz...enz.......
In dec 2014 kregen we ineens wel overzichten van betalingen maar nog geen lijst met schulden.

Al met al...... we gaan steeds 1 stapje vooruit........en 9 terug!
Hoelang kunnen wij dit gaan volhouden....... het koppie is er nu een beetje klaar mee  :-[

Joy2014

Wat een verhaal zeg jeetje. Ik kan je helaas geen tips ofzo geven wat je kan doen.
Maar 20,- per week voor eten en alles? Mag dit? Hoe is dit nou mogelijk? Klopt dit wel? Las ik nou in een ander topic dat je ook nog twee kids hebt?

Ik hoop dat iemand hier je kan helpen aan tips.

Sterkte

tuthola

Naar mijn weten mag dit ook niet ...een gezin kan niet leven van 20 euro in de week en vooral niet voor langere tijd. Jullie bewindvoerder doet iets niet goed en het is t e hopen dat de financieel jurist hier mee verder gaat.

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.