Hallo!
Op dit moment is mijn directe schuld ongeveer 6500,- dat ik in het afgelopen jaar heb opgebouwd.
1750 Huurachterstand
1250 DUO achterstand
2500 Privé schuld bij een kameraad
Plus overige schulden, zoals verzekering, boete en dergelijk.
De drie genoemde hebben de meeste prio.
-Voor eind feb 2015 moet ik een flink stuk ingelopen zijn met de huur.
-DUO heeft aangekondigd beslag te laten leggen, wanneer ze komen weet ik niet, ik heb vernomen dat het eerste bezoek dient als pressie-middel.
-Privé schuld treft mij persoonlijk, heeft ogenschijnlijk minder prio, maar is toch nijpend.
Mijn zorgverzekering is per maand 150,-
Huur 250,-
Eten en drinken lukt op 50,-
De bank houdt 50,- per maand in.
Inkomsten via WWB komen naar alle waarschijnlijkheid deze maand op gang, hoe hoog dat is weet ik niet zeker, minimaal 700,-. Of ik met terugwerkende kracht twee/drie maanden krijg is de vraag.
Daarnaast heb ik bezit van rond de 3000,- mocht ik ALLES willen verkopen.
Dit alles is mijn situatie, beknopt. Verder zit ik via de gemeente in een traject om aan werk te komen. Daarnaast moet ik verplicht solliciteren en heb ik evt een opdracht in het verschiet over twee weken, dat 200,- oplevert.
Schuldhulp heb ik contact mee gehad. Ik weet even niet hoe ik het allemaal binnen korte tijd moet oplossen zonder uit huis getrapt te worden of het meeste van mijn spullen te verkopen.
Er zullen vast mensen zijn met ervaring die mij goede tips kunnen geven. Ik vind het zelf een redelijk ingrijpende situatie maar ben bereid er veel voor op te geven. Mijn doelstelling is om voor december dit jaar een rijbewijs te halen.