Wat is de beste energiemaatschappij voor iemand dat leeft van BVV ??

Started by Temudjin, Jan 14, 2015, 06:48 PM

Previous topic - Next topic

Temudjin

De titel zegt het al

Wat is de beste energie maatschappij voor iemand dat leeft van beslagvrije voet, want iedereen kent het wel..hoge eindnota etc ken erg frustrerend zijn.

Boeddha

Ik zit al een paar jaar bij Energie Direct en heb al jaren geld terug.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik extra oplet qua energie/gas verbruik. Iedereen maximaal 5 minuten douchen, stekkers uit stopcontact, lampen die kapot zijn vervangen door ledlampen. Geen droger gebruiken, alleen in weekend wassen etc...
Be strong, have faith!

Weegschaaltje

Ik ben toevallig ook dit nieuwe jaar over gestapt naar Energie direct. Betaal nu 25,- euro per maand minder.

Temudjin

Boeddha

Stekker uit het stopcontact ? Is dat niet wat te overdreven ?

Ikzelf heb Eneco en betaal zo'n 170 euro per maand. Ik moet zeggen dat ik erg onder de duim zit bij Eneco, mijn hele leven al bij Eneco, als ik ooit zou overstappen zou dat als een scheiding zijn.

Ook geef ik vaak m'n meterstanden door aan Eneco om te kijken of het termijnbedrag goed zit, alles om een hoge eindnota te voorkomen

Boeddha

Alle apparaten ook al staan ze standby verbruiken stroom. Stekkers eruit scheelt al snel 20-40 euro per jaar.

Ik heb een eengezinswoning, 3 verdiepingen en ik betaal 130 euro per maand. En ik kreeg voor afgelopen jaar ruim 200 euro terug. Ik heb bewust dit bedrag laten staan, ik zie het als een spaarpotje.

Be strong, have faith!

Boeddha

Oh ja, ik heb 2 jaar geleden een thermostaat op marktplaats gekocht die ik kan programmeren. Bij het opstaan is het aangenaam beneden, als we weg zijn staat hij uit, bij thuiskomst is het weer aangenaam en rond 21.00 uur schakelt hij weer uit. Behalve in het weekend dan staat hij aan tot 23.00 uur. (20 graden, hebben we het nog koud pakken we een dekentje)
Be strong, have faith!

Joy2014

Ik zit bij Greenchoice en ben heel erg tevreden. Ik betaal nu 100,-  per maand, krijg altijd rond de 250,- terug We zijn met z'n tweetjes en wonen in een eengezinswoning, een tussenwoning.

We hebben geen droger, geen vaatwasser (al heb ik wel eens gehoord dat dat goedkoper is). Ook wij hebben standaard de stekkers overal uit. De tv gaat bij ons aan door de stekker erin te doen. Magnetron net zo. Opladers ook altijd na opladen eruit halen

Kachel doe ik regelmatig uit als ik m'n dochter naar bed heb gebracht. En ook hier met dekentje op de bank. Hier wisselt de temperatuur tussen de 18,5 en 21,5 of uit. 'S ochtends zet ik hem alleen even hoog 21,5 en als we ijskoud zijn thuis gekomen zoals vandaag.

Ik douche ook vaak in het donker, heb een hekel aan de lamp als ik net wakker ben. ;)

Ik vind 170,- trouwens ook heel erg hoog! Al weet ik niet in wat voor huis je woont natuurlijk. Jaren geleden  hadden we ook Eneco, ik was er niet blij mee. Volgens mij betaalden we erg veel.

sacredfour

Mijn energiemaatschappij is Electrabel. Ze zijn klantvriendelijk. Ik betaal 85 euro per maand voor een eengezinswoning waarin ik alleen woon. Pantoffels en een warme trui maken het mogelijk om het toch comfortabel te hebben bij een temperatuur van 18.5 graden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Temudjin

Ik zie een hoop aantrekkelijke posts haha.. Goedkoop en al. Eneco idd staat bekend om duurzame energie maja overstappen vind ik zo eng.

Ik stapte eens over van TV-Internet provider en sliep een heel nacht niet zowat. ;D
Ik ben erg gevoelig voor veranderingen haha. Wat gek dat ik er zelf som ken lachen op dit moment. 

Chrissie

Waar je om moet denken Temudijn, dit is mijn ervaring bij meerdere mensen, dat je nieuwe energie maatschappij je niet te laag inschaalt.
Daarmee voorkom je dat je heel veel bij moet betalen.

Mijn vader is ook eens overgestapt naar green choice deze hadden hem heel laag in geschaald met als gevolg dat hij bij de jaarafrekening juist heel veel bij moest betalen, een vriendin van mij heeft dit hetzelfde aan de hand gehad en op de cursus die gevolgd heb bij de kredietbank was een vrouw met hetzelfde probleem.

Stel je zou het doen overstappen en ze schalen je op bijvoorbeeld 40 euro per maand in ga dan alsjeblieft op het bedrag van Sacredfour 85 euro zitten dan kun je dit een groot deel voorkomen.

Hoop dat je hier iets mee kan.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Boeddha

Gelukkig dat je er zelf om kan lachen ;-)

Wellicht is het een optie dat je er weer een nacht slecht slapen voor over hebt. Ook al bespaar je maar 30 euro per maand, dat is 360 euro op jaarbasis ;-)
Be strong, have faith!

lonkes1984

Ik mag van mijn Bwv niet wisselen van energieleverancier. Zit bij Essent en betaal 189 euro voorschot voor een redelijke hoekwoning. Ze zegt dat ze goede contacten heeft bij Essent en daarom liever wil dat ik blijf zitten zodat als er iets scheelt ze het makkelijk kan regelen.. Ach ja, nog een jaartje dan kan de BWV eraf en dan zie ik wel...

In mijn vorige woning waren we van Essent naar Oxio gegaan en moesten we ook een hoop bij betalen.
Don't look back.... You're not going that way!

chapter

nu 170 dan naar sacredfour 85 zetten zou kunnen betekenen dat hij ruim 800 moet bijbetalen met een bvv... ik zou het op 170 laten staan beter wat terug als bijbetalen en idd stekkers etc eruit heb je vaatwasser droger etc en is dat nodig voor jou alleen.
Ik heb zelf mijn waterbed eruit gedaan kost ook veel.
wel vaatwasser droger etc maar betaal 118 voor 4

Temudjin

Bedankt voor de advies
Wanneer jullie gaan slapen of bijna gaan slapen, zetten jullie dan jullie verwarming helemaal uit ? of op een laag temperatuur ?