armoede als entertainment

Started by Xdewit, Jan 08, 2015, 03:58 AM

Previous topic - Next topic

Temudjin

Leedvermaak is iets wat heerst in de mens.. het heerst in de maatschappij. Ik had gisteren nog heel toevallig een film erover gekeken over een man die als freelance journalist aan het werk ging en hij deed er alles, daadwerkelijk alles aan om de beste van de beste situaties te kunnen filmen en de rest kun je zelf invullen.
Journalisme draait om kijkcijfers, iedere kanaal wil de nummer 1 zijn. De kanaal die als eerste met extreme beelden komen wint.. zo is dat gewoon.

Armoede is gewoon iets wat menselijk is en heerst in ons maatschappij en tjaa als je er een show van ken maken dan zet je toch je lust voor kijkcijfers boven jouw morale zelf ?
Ik heb er soms ook geen woorden voor maar het is wel zo, de meerderheid van ons zijn zo.

Freek en Jolanda

Armoede is iets verschrikkelijks!!! Als je in de schulden zit, krijg je er mee te maken, ook al ben je een redelijk salaris. De schulden drukken zo zwaar op je, dat je vaak, op het minimum moet leven en dit gedurende zeer lange tijd.

Wij kijken niet meer naar dit soort programma's, omdat we er aan onderdoor gingen. In ben keken we er wel naar, maar we voelden ons er niet beter door. Je gaat vergelijken en de oplossingen die geboden worden lijk zo verschrikkelijk makkelijk, terwijl dat in het echt niet zo is.
Freek en Jolanda

HZHNE

Er is pas entertainment als mensen zich ervoor lenen.

Ik kijk dagelijks naar geld maakt gelukkig. Een programma om kotsmisselijk van te worden.
Daarnaast een publiek die zich laat leiden door Eef en Prem.
Vaak mis ik de zelfredzaamheid van mensen.

Zo was er deze week een vrouw die 2000 euro vroeg voor laminaat.
Ze kreeg meer dan het dubbel en hield de rest voor zichzelf.
Terwijl 2 stoelen van haar een gezin met 2 kinderen bijna op straat werd gezet.

Die vrouw die een vloer moest had die met wat inspanningen allang een vloer kunnen hebben.
Ik moet ook een nieuwe vloer in mijn nieuwe huis. Ik heb deze inmiddels.
Hoeveel het gekost heeft. 0,0 euro. Gratis gekregen van een weggeefhoek.
De mensen die het wegdoen hebben zelfs aangeboden om het gratis in mijn nieuwe woning te leggen.

Armoede als entertainment. Het is gewoon walgelijk. Aan de andere kant zijn er ook gewoon mensen die zich er voor lenen.