Hoe weet ik hoeveel schulden ik exact heb?

Started by sofies, Jan 07, 2015, 02:54 PM

Previous topic - Next topic

sofies

Hallo iedereen

Mijn partner heeft sinds een tijd schulden en hiervoor heeft hij loonbeslag. Echter kom ik maar nergens concreet te weten hoeveel dit juist is. Ik heb hiervoor al gebeld naar de deurwaarder, ... Overal krijg ik verschillende bedragen of het antwoord dat zij het niet weten en wij moeten wachten op briefwisseling. Bijna nooit krijgen wij brieven hierover waar er iets concreet opstaat. Mijn vraag is dus: weet er iemand waar ik concreet kan opvragen hoeveel schulden er effectief zijn?

Bedankt!

williy

Allereerst Welkom!

Normaliter is bellen niet altijd een geweldige keuze, maar brieven steuren is nog altijd de meest effectieve manier om wat op te vragen, kan ook per mail maar mailing kan nog wel is een vreemde kwestie worden.

Misschien een Tip om bij de bank eventueel een BKR controle te laten uitvoeren, bij de bank krijg je meestal een overzicht van schuldeisers die zich ook bezighouden met het BKR.
Tot zover weet ik dat het meestal leningen zijn of hypotheken.

Indien het een telefoon rekening is of andere internet schuld is kan je bij http://www.preventel.nl/ ookal opvragen of er een schuld bekent is bij een telecom bedrijf.

Verder kan je vragen aan een incasso bureau wie de opdracht gever is, dit zijn ze wettelijk verplicht.
Ook bij bank beslag of loon beslag dient het bedrijf in kwestie zich te identificeren waar het over gaat en wie het is, iemand van personeels zaken zal vast wel een melding gekregen hebben daarover.
Verder zou ikzelf niet weten of er andere mogelijkheden zijn, andere forum leden waarschijnlijk wel.

tuthola

Hallo sofies, voordat er loonbeslag gelegd word zijn er al vele malen aanmaningen gestuurd, ik vraag me af wat daar mee gedaan is dit kan toch niet zo plotseling uit de lucht gevallen zijn.
Ik zou in jou geval  bellen naar de oorspronkelijke schuldeiser.
Mocht dit niet lukken kan je zoals aangegeven een BKR opvragen dit duurt 5 dagen eer je het in de bus hebt en kost als ik me niet vergis 5 euro.

Succes ermee.

Kannibaal

Hoi Sofies,
Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jouw partner. Het heeft bij mij al zeker twee jaar geduurd om alles boven tafel te krijgen, en het loonbeslag was ook de aanleiding om hulp te zoeken. Wat bij mij een deel van het probleem was, was dat ik me verstopte voor de instanties, door mijn adreswijzigingen niet meer door te geven bij de gemeente. Ik stond dus niet meer ingeschreven, en stond als "vertrokken met onbekende bestemming" te boek. De enige oplossing was het inschrijven bij de gemeente, en al die nare brieven en aanmaningen opvangen. Leuk was het niet, maar wel de enige manier om een start te maken met het krijgen van overzicht. Ik weet natuurlijk niet of bij jou dit ook een deel van het probleem kan zijn, maar wellicht heb je iets aan de tip om eens de inschrijving bij de gemeente te controleren.

Temudjin

Ik ben soms ook verward over hoeveel schulden ik nou exact heb. De ene keer is het dit en dan weer dat, let wel op bepaalde dingen zoals rente. Die kunnen maandelijks omhoog gaan plus administratiekosten en loonbeslag kosten etc.

Ik zou BKR maar niet teveel vertrouwen want toen ik BKR aanvroeg stond er alleen maar ik schulden had en de bedragen stonden er niet op.