Woningstichting - GGN

Started by kbeurden, Dec 30, 2014, 01:00 PM

Previous topic - Next topic

kbeurden

Rond de periode augustus/september heb ik bij de woningbouw 3 maanden achterstand opgelopen.

Hier ben ik medio november zelf achteraan gegaan omdat ik in al die tijd slechts 1 herinnering heb gekregen over 1 maand achterstand.

Een betalingsregeling was niet mogelijk voordat ik de lopende maand had betaald. Dit kon ik echter pas doen na ontvangst salaris wat volgens de woningstichting te laat was. Ik moest volgens hun andere betalingen maar terugdraaien.

Enfin niet gedaan en na salaris lopende maand betaald. Nu ligt het dossier bij GGN en ik heb een regeling voorgesteld van 60 euro per maand. Dit is mijn maximale afloscapaciteit. Bij meer kom ik onder de beslagvrije voet.

Hier gaan ze niet mee akkoord en dreigen met dagvaarding als ik niet 150 euro p/m aflos.
Dit kan ik absoluut niet betalen.

Wat zijn de beste stappen die ik nu kan doen? Ik zit erover te denken om te vermelden dat ik hun aansprakelijk stel voor bijkomende kosten. De lopende maanden ga ik overigens wel op tijd betalen.

sacredfour

Een incassobureau zal altijd proberen zoveel mogelijk geld te innen in een zo’n kort mogelijke tijd. Dreigen met rechtszaken doen ze ook standaard. Doe gewoon een voorstel (schriftelijk) van wat je kan missen elke maand. Ook als ze dit weigeren, ga toch de maandelijkse betalingen doen van het bedrag dat je kan missen. Zouden ze zo dom zijn om toch een rechtszaak te beginnen dat ziet de rechter dat jij je maximum bedrag per maand aflost. Het incassobureau zal dan waarschijnlijk in de kosten van het proces worden veroordeelt.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Hoi kbeuren

Wat SF schrijft alvast die betaling te gaan doen toon je goede wil aan, echt een oplossing te zoeken maar het blijft een gunst aan jou een betalings regeling te maken.

Dit is nu twee keer vast gelopen en af gewezen en het is actie nemen snel wel een regeling te treffen en wat ook waar is wat SF dat zij zoveel mogelijk geld in een zo kort mogelijke tijd willen zien dus had je voor gesteld ik kan maximaal E 150,-- inlopen dan was het antwoord nee wij willen E 300,--

Het tweede dat het incassobureau tot de kosten van het proces veroordeelt zou worden is onzin, je komt de belalings regeling niet na, en de huur is daarmee volledig opeisbaar plus de grote kosten tevens moet de rechter het huur contract ontbinden, omdat de achterstand 3 maanden is.
Dit moet de rechter ook,  als op die dag al volledig betaalt is plus incassokosten 3 maanden is drie maanden.

Dan kun je vragen aan GGN of zij een voorlopige ontbinding willen accepteren maar dan laat je het er wel op aan komen,  hun opdracht gever heeft immers al gezegd geen regeling als de lopende maand niet betaald word, daar hield het op.

Dus die E 60,-- betalen is mooi maar dan moet je nogmaals in de pen, en het gat naar die E 150,-- dicht zien te krijgen met aan tonen dat je niet anders kan en of dit toch te betalen,  en hopen dat de gunst aan jou word gegeven.

Allemaal niet eenvoudig, maar er is ook bij te denken dat bij twee maanden is er een hoop te regelen is blijkbaar maar bij 3 maanden laat deze verhuurder dus zijn tanden zien,  dat het daarmee bijna zeker einde huur contract kan zijn.

Gaat niet gebeuren nu, omdat je weer in de onderhandeling gaat deze paar dagen met GGN tot een goede oplossing is gevonden

sterk zijn

kbeurden

Dank voor de antwoorden beiden. Even voor de duidelijkheid het gaat om 3 maanden, totaalbedrag iets boven de 900 euro. Zou een woningstichting hiervoor het contract daadwerkelijk ontbinden?

Mijn idee was altijd dat het beleid was dit zoveel mogelijk te voorkomen? Prio 1 is wel hier blijven wonen anders sta ik letterlijk op straat. Waarschijnlijk krijg ik medio januari/februari wel extra inkomsten door mensen die hier tijdelijk komen logeren en mijn huur en dergelijke willen betalen omdat ze een tweetal weken kunnen overbruggen dus dat geld zou ik ook kunnen gebruiken om extra af te lossen en daarnaast kan ik in mei natuurlijk ook extra betalen dmv het vakantiegeld.

Lijkt mij vanuit mijn kant niet heel onredelijk toch? Waar ik mij met name aan stoor is dat deze woningstichting mij slechts 1 keer een herinnering heeft gestuurd over de eerste maand over de andere maanden niet en ook niks van zich laat horen. Maar zodra ik me meld met het verhaal en dat ik naar een oplossing wil zoeken men zich zo opstelt.

Boeddha

Even de advocaat van de duivel; je wist zelf denk ik ook dat je 3 maanden achterstand had?

Uiteraard is het niet netjes van je woningbouw dat ze maar 1x een herinnering hebben gestuurd. Maar ze moeten ook bewijzen dat ze je meerdere herinneringen/aanmaningen hebben gestuurd, voordat ze dit uit handen geven.

Helaas is het geen prio van een woningbouw om ontruimingen tegen te gaan. Elke week komen circa 100 gezinnen!!! Op straat te staan ivm een huurachterstand.

Zorg ervoor dat je nu geen achterstanden meer krijgt en betaal elke maand het bedrag wat je kunt missen.

Voordat een woningbouw tot ontruiming overgaat zal er een rechtzaak aangespannen moeten worden, blijf dat voor met betalingen!
Be strong, have faith!

kbeurden

Quote from: Boeddha on Dec 30, 2014, 09:43 PM
Even de advocaat van de duivel; je wist zelf denk ik ook dat je 3 maanden achterstand had?

Uiteraard is het niet netjes van je woningbouw dat ze maar 1x een herinnering hebben gestuurd. Maar ze moeten ook bewijzen dat ze je meerdere herinneringen/aanmaningen hebben gestuurd, voordat ze dit uit handen geven.

Helaas is het geen prio van een woningbouw om ontruimingen tegen te gaan. Elke week komen circa 100 gezinnen!!! Op straat te staan ivm een huurachterstand.

Zorg ervoor dat je nu geen achterstanden meer krijgt en betaal elke maand het bedrag wat je kunt missen.

Voordat een woningbouw tot ontruiming overgaat zal er een rechtzaak aangespannen moeten worden, blijf dat voor met betalingen!

Dat was bekend. Op dat moment was het voor mij kiezen of belasting betalen die anders zou gaan dagvaarden op inkomen of inboedel of de huur betalen. Op dit moment betaal ik de huur en belastingen en wat er overblijft is voor de rest.

Nee dat is ook mijn punt. Ze hebben mij 1x een herinnering gestuurd van 1 maand huur. Verder niets..

Hmm mijn idee was dat woningstichtingen dat zoveel mogelijk proberen te voorkomen de laatste tijd.
Mijn gedachte was nl gewoon de maandelijkste huur betalen en verder zoveel mogelijk proberen af te lossen, dan loop ik denk ik de minste kans om op straat te staan?

Ja dat snap ik, echter dreigen ze nu met een dagvaarding als ik niet aflos volgens hun condities, terwijl dat echt niet mogelijk is. Dan zou ik gewoon niet moeten eten ofzo

Knibbel

Misschien is dit nu niet direct een reactie waar je op zit te wachten, maar ook ik heb in het verleden met GGN te maken gehad. Doch de waarheid gebiedt mij om te zeggen dat van alle incassobureaus waarmee ik te maken heb gehad GGN de enigste was die op mij het meest sociaal overkwam. Misschien lag het wel aan de persoon die mijn dossier behandelde. Ook mij werd door GGN een betalingsregeling voorgesteld, maar tegelijkertijd werd mij verteld dat ze mij een inkomsten- en uitgavenformulier zou doormailen, juist om te voorkomen dat ik hierdoor onder de beslagvrije voet  zou komen. Zoals Gewoon al schreef, misschien goed om met GGN te proberen te onderhandelen en hun heel hard op te wijzen dat je bij een hoger bedrag dan 60 euro onder jouw beslagvrije voet komt. Succes....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

kbeurden

Quote from: Knibbel on Dec 31, 2014, 12:33 AM
Misschien is dit nu niet direct een reactie waar je op zit te wachten, maar ook ik heb in het verleden met GGN te maken gehad. Doch de waarheid gebiedt mij om te zeggen dat van alle incassobureaus waarmee ik te maken heb gehad GGN de enigste was die op mij het meest sociaal overkwam. Misschien lag het wel aan de persoon die mijn dossier behandelde. Ook mij werd door GGN een betalingsregeling voorgesteld, maar tegelijkertijd werd mij verteld dat ze mij een inkomsten- en uitgavenformulier zou doormailen, juist om te voorkomen dat ik hierdoor onder de beslagvrije voet  zou komen. Zoals Gewoon al schreef, misschien goed om met GGN te proberen te onderhandelen en hun heel hard op te wijzen dat je bij een hoger bedrag dan 60 euro onder jouw beslagvrije voet komt. Succes....

Dit gevoel heb ik ook bij GGN. Echter het inkomsten en uitgaven formulier heb ik al ingevuld dus bij hun is bekend dat ik bij een hogere aflossing onder de beslagvrije voet kom..

sacredfour

Gewoon schreef:
QuoteHet tweede dat het incassobureau tot de kosten van het proces veroordeelt zou worden is onzin, je komt de belalings regeling niet na,……………………………..
Er is nog geen betalingsafspraak met het incassobureau.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Jeb er is nog geen betalingsafspraak,  en die moet er dus snel komen voor dat de brief komt met de zittingsdatum  waarin ontbinding gevraagd word,  mits de hele huur voldaan is plus incasso kosten voor de zitting.

GGN doet dus al een voorstel om je handen bij dicht te knijpen van E 150,-- en dan is het tegenvoorstel ik kan maar E 60,-- betalen dus wil hier graag bijna 1,5 jaar over gaan doen omdat ik niet meer kan,  kijk maar naar mijn  inkomen uitgaven.

Wil dus voorkomen dat Kbeuren passief dit laat gebeuren, zal best lukken een voorstel van E 60,-- maand af te spreken met GGN na dat de huur is ontbonden,  en met de bij komende kosten er 2,5 jaar mee bezig is,  zonder deze woning.

En met ongeloof achter blijft dat je zo makkelijk je huis uitgaat

sacredfour

Een huur achterstand van meer dan twee maanden moet ten aller tijd worden voorkomen en ik geef toe dat 60 euro per maand niet veel is. Maar een betalingsafspraak maken die je niet na kan komen schiet ook niet op. Een moeilijke situatie. 

Carol

Wat vervelend die huurachterstand. Ik hoop dat het snel tot een oplossing komt. Even voor de duidelijkheid; de huur is een brengschuld.
Het versturen van facturen en/of herinneringen/aanmaningen is geen verplichting van de verhuurder maar een service.

kbeurden

Ik heb ze de volgende mail gestuurd;

Geachte heer/mevrouw,

Dank voor het navragen. 150 euro aflossen is op dit moment absoluut niet mogelijk omdat ik te maken heb met vorderingen van oa de Belastingdienst en een ander dossier dat bij u bekend is.

Ik krijg medio februari eenmalig wel extra inkomsten die ik voor deze aflossing kan gebruiken en natuurlijk kan ik met mijn vakantiegeld een groot gedeelte inlopen. Graag hoor ik van u of hier mogelijkheden voor zijn.

Mijn eerste prioriteit is wel om hier te blijven wonen.

Een dagvaarding lijkt mij zinloos daar hier alleen de kosten maar zullen oplopen. Inboedel heeft geen waarde die de vordering zal doen innen. Loonbeslag in zinloos daar er al  geind wordt door het CvZ en de beslagvrije voet gehandhaaft moet worden. Graag zoek ik met u een oplossing om deze vordering zo snel mogelijk af te lossen. Echter vraag ik wel aandacht voor mijn draagkracht.

An0niempje

Ben wel benieuwd, hoe dit verder afgelopen is....

tika

Nette brief! Ben benieuwd wat de reactie is! Toitoi!
Do what ye like, but harm ye none.